Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
Instytut Pedagogiki

Nowe cyfrowe narzędzia dla specjalistów zajmujących się diagnozą psychoedukacyjną

20.06.2021 - 22:06 aktualizacja 20.06.2021 - 22:06
Redakcja: tomaszhuk

Nasi pracownicy prof. dr hab. Ewa Wysocka, dr Edyta Charzyńska oraz dr Joanna Góźdź są współtwórczyniami dwóch wielowymiarowych Baterii Kwestionariuszy do badania Funkcjonowania Społecznego oraz rodzajów Motywacji i przyczyn Amotywacji, w zespole odpowiedzialnym za obszar badań pilotażowych znalazła się również dr hab. Edyta Widawska, prof. UŚ.

W opracowanych narzędziach przeprowadzono podejście psychometryczne IRT. Przeprowadzenie badania, odczyt wyniku oraz jego interpretacja odbywa się w dedykowanym Systemie Diagnoz.

Narzędzia powstały w ramach projektu współfinansowanego przez NCBiR (www.ncbir.pl) realizowanego przez firmę Diagmatic (www.diagmatic.pl).

 

Narzędzia przeznaczone są dla specjalistów zajmujących się diagnozą psychoedukacyjną.

Są również wykorzystywane w komercyjnym projekcie Obserwatorium Oświatowe, realizowanym przez Uniwersytet Warszawski.

 

Podręczniki do narzędzi zostały zrecenzowane przez uznanych w środowisku naukowym ekspertów:

prof. dr hab. Jerzy Marian Brzeziński,

prof. dr hab. Maria Deptuła,

prof. dr hab. Beata Pastwa-Wojciechowska,

dr hab. Roman Konarski, prof. Uniwersytetu Gdańskiego,

dr hab. Agata Chudzicka-Czupała, prof. Uniwersytetu SWPS,

dr hab. Damian Grabowski, prof. Uniwersytetu SWPS,

dr hab. Jacek Pyżalski, prof. Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.

img
return to top