Studia na kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa kształcą w zakresie samodzielnej aktywności intelektualnej i głębokiego rozumienia różnego typu tekstów kultury, uczą wykorzystywania do ich analizy narzędzi z obszaru nauk humanistycznych i społecznych.
Zaletą studiów jest różnorodność poruszanej problematyki oraz przedstawianie komunikacyjnych działań promocyjnych, negocjacyjnych i wizerunkowych w szerokim kontekście społecznym.
Studia dają szansę na ugruntowanie i poszerzenie wiedzę na temat procesów komunikacji oraz relacji społecznych i prawnych między podmiotami funkcjonującymi w sferze publicznej, a także pozwalają lepiej poznać zasady kształtujące współistnienie ludzi w ramach społeczeństwa demokratycznego. Pozwalają studentom zgłębić mechanizmy promowania idei, towarów, budowania marki osobistej, wykorzystania informacji, zarządzania projektem. Służą nabyciu najwyższych kompetencji w zakresie organizowania i praktykowania wieloaspektowej komunikacji.
Studia prowadzone są wyłącznie w trybie stacjonarnym.