Biuro Współpracy z Gospodarką zaprasza studentów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach do udziału w szkoleniu pt. „Jak skutecznie szukać informacji w Internecie” realizowanym w ramach projektu Inkubator Innowacyjności 4.0″.
Celem szkolenia jest podniesienie umiejętności efektywnego wyszukiwania informacji w internecie, w tym materiałów merytorycznych, korzystania z bibliotek cyfrowych, wyszukiwarek internetowych, itp.
Szkolenie obejmować będzie:
- Rodzaje zbiorów i źródeł informacji. Przegląd baz dostępnych w sieci UŚ, zasady ich funkcjonowania w sieci. Zdalny dostęp do źródeł poprzez system HAN.
- Bazy bibliograficzne i bibliograficzno-pełnotekstowe.
- Czasopisma elektroniczne. Książki elektroniczne. Zasób czasopism elektronicznych Uczelni. Serwisy konsorcyjne, prenumerata, czasopisma w wolnym dostępie.
- Biblioteki cyfrowe polskie i zagraniczne. Śląska Biblioteka Cyfrowa. RE-BUŚ – Repozytorium Uniwersytetu Śląskiego. Wybrane zagadnienia z prawa autorskiego.
- Multiwyszukiwarka jako sposób na przeszukiwanie większości prenumerowanych baz danych.
- Katalog Integro – wyszukiwanie podstawowe i zaawansowane.
- Wyszukiwarki internetowe ogólne (Google, Bing, Yahoo) i naukowe (Google Scholar, BASE, Dimensions). Wiarygodność i ocena wyszukanej informacji. Poprawienie precyzji wyszukiwania informacji. Zaawansowane funkcje wyszukiwawcze.
UWAGA! Uczestnicy szkolenia proszeni są o posiadanie własnych komputerów z dostępem do internetu oraz założenie i aktywowanie konta w bibliotece (CINiBA) przed udziałem w szkoleniu.
Szkolenia będą odbywały się w godz. 9.00-12.00 w rektoracie Uniwersytetu Śląskiego (ul. Bankowa 12) w sali 0.15 na parterze.
Rejestracja na szkolenia dla studentów:
https://formularze.us.edu.pl/inkubator/572/3370 (17 października 2022)
https://formularze.us.edu.pl/inkubator/572/3371 (19 października 2022)