Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Humanistyczny
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

TEMATYKA SEMINARIÓW LICENCJACKICH W ROKU AKADEMICKIM 2023-2024


 

  1. dr hab. Katarzyna Wyrwas, prof. UŚ

W roku akademickim 2023/2024 zapraszam Studentki i Studentów 3. roku komunikacji promocyjnej i kryzysowej na seminarium dyplomowe poświęcone komunikacji podczas kampanii wyborczej do sejmu w 2023 roku.

Proponuję następujące zagadnienia:

  1. Strategie perswazji w kampaniach wyborczych wybranych ugrupowań / kandydatów.
  2. Kształtowanie pozytywnego wizerunku ugrupowania / kandydata w wyborach.
  3. Językowy wizerunek przeciwnika politycznego w kampanii wyborczej.
  4. Język wartości w kampaniach wyborczych wybranych ugrupowań / kandydatów.
  5. Nowe media w kampanii wyborczej – aspekty językowe i semiotyczne.
  6. Reklamy wyborcze (medialne / zewnętrzne) – aspekty językowe i semiotyczne.
  7. Kultura języka w kampanii wyborczej z 2023 roku.

Katarzyna Wyrwas

Kontakt: katarzyna.wyrwas@us.edu.pl


 

  1. dr Emilia Bańczyk

Szanowni Państwo,

serdecznie zapraszam tych z Państwa, którzy interesują się językiem nowych mediów. Seminarium poświęcone zostanie zarówno kwestiom genologicznym, nowym gatunkom medialnym, które funkcjonują w internecie tj. post, komentarz internetowy, wideoblog itp., ale też analizie dyskursów i medialnych obrazów świata. Będziemy przyglądać się zwłaszcza specyfice komunikacji w mediach społecznościowych. Za szczególnie interesujące uważam podjęcie rozważań dotyczących granicy między wolnością słowa a dyskryminacją
w przestrzeni nowych mediów.

Proponuję następujące obszary tematyczne:

  • Gatunki nowych mediów
  • Dyskursy w mediach, medialne obrazy świata
  • Style i strategie konwersacyjne w nowych mediach
  • Zjawisko grzeczności językowej vs. językowego znieważania i dyskryminacji
  • Mowa nienawiści w mediach społecznościowych
  • Wizualizacja myślenia i tekstu

Emilia Bańczyk

Kontakt: emilia.banczyk@us.edu.pl


 

  1. dr Karolina Pospiszil-Hofmańska

Historie zmyślone. Komunikacja w dobie postprawdy i fake newsów

Serdecznie zapraszam na seminarium licencjackie osoby zainteresowane problematyką postprawdy, fake newsów i historii zmyślonych. Podczas seminarium będziemy doskonalić warsztat badawczy studentek i studentów oraz omawiać wybrane wspólnie tematy i przykłady (metoda studium przypadku). Proponuję, by w centrum zainteresowań badawczych znalazły się takie zagadnienia jak:

– historie zmyślone, storytelling i fake newsy jako elementy budowania wizerunku marki, także osobistej;

– wymiar etyczny i społeczny komunikacji opartej na kłamstwie;

– greenwashing i inne nieuczciwe strategie marketingowe;

– fake news, deep fake jako narzędzia dezinformacji;

– media społecznościowe versus rzeczywistość: wzorce, strategie, rozwiązania;

– infodemia i jej wymiar społeczny;

– propaganda w dobie postprawdy.

Tematy prac powinny nawiązywać do myśli przewodniej seminarium, nie muszą jednak bezpośrednio dotyczyć wyżej wymienionych zagadnień.

Karolina Pospiszil

Kontakt: karolina.pospiszil@us.edu.pl


 

4. dr Adam Warzecha

Analiza wpływu wybranych zjawisk społecznych (public relations, komunikacja marketingowa, reklama i propaganda)

Do udziału w seminarium licencjackim zapraszam studentów zainteresowanych analizą wpływu działań komunikacyjnych na społeczeństwo. W jego toku zgłębimy wybrane wątki komunikacji społecznej oraz będziemy się starali zrozumieć jej rolę i wpływ na społeczeństwo. Określicie Państwo tematy swoich badań i przeprowadzicie analizy oraz badania, aby lepiej poznać te zjawiska. Seminarium ma na celu poszerzenie wiedzy uczestników, zachęcenie ich do krytycznego myślenia i rozwinięcie umiejętności badawczych.

Przykładowe tematy:

  1. Analiza wpływu kampanii reklamowej produktu x na zachowania konsumentów
    badania nad tym, jak reklama kształtuje preferencje i decyzje zakupowe; analiza reklam w mediach i ich wpływu na decyzje zakupowe.
  2. Ewolucja komunikacji społecznej w erze mediów społecznościowych na przykładzie marki y
    analiza zmian w komunikacji społecznej w kontekście mediów społecznościowych; monitorowanie zachowania użytkowników mediów społecznościowych i analiza treści komunikatów.
  3. Rola propagandy w polityce na przykładzie kampanii z
    badania nad wykorzystaniem propagandy w celach politycznych i jej wpływ na społeczeństwo; analiza treści propagandowych i ich wpływu na społeczeństwo.

Jeśli mają już Państwo pomysł na swoją pracę licencjacką, proszę o przesłanie krótkiego opisu. Z niecierpliwością czekam na Państwa propozycje.

Adam Warzecha

Kontakt: adam.warzecha@us.edu.pl

return to top