Zarządzanie komunikacją [ćwiczenia 30h]
- mgr Magdalena Dyrda (moduł fakultatywny A)
Celem zajęć z przedmiotu Zarządzanie komunikacją jest przygotowanie studentów do efektywnego porozumiewania się w sytuacjach trudnych oraz kryzysowych. Uczestnicy zajęć:
- Poznają metody i formy komunikacji interpersonalnej;
- Określą i zdiagnozują w jaki sposób się komunikują, by świadomie zarządzać przekazywanymi informacjami;
- Poznają techniki skutecznego porozumiewania się;
- Dowiedzą się jak postępować z „trudnymi ludźmi” (klient, współpracownik, szef);
- Rozwiną umiejętność aktywnego słuchania;
- Przygotują się do prowadzenia „wartościowych rozmów”;
- Poznają sekret dobrego mówcy oraz tajniki wystąpień publicznych;
- Poznają model kwadratu komunikacyjnego wg Schulza von Thuna;
- Dowiedzą się jakie standard komunikacji istnieją w organizacjach;
- Rozwiną umiejętność wykrywania manipulacji w komunikacji.
- mgr Magdalena Dyrda (moduł fakultatywny B)
Celem zajęć z przedmiotu Zarządzanie komunikacją jest przygotowanie studentów do efektywnego porozumiewania się w sytuacjach trudnych oraz kryzysowych. Uczestnicy zajęć:
- Poznają metody i formy komunikacji interpersonalnej;
- Określą i zdiagnozują w jaki sposób się komunikują, by świadomie zarządzać przekazywanymi informacjami;
- Poznają techniki skutecznego porozumiewania się;
- Dowiedzą się jak postępować z „trudnymi ludźmi” (klient, współpracownik, szef);
- Rozwiną umiejętność aktywnego słuchania;
- Nauczą się posługiwać i stosować w różnych sytuacjach komunikat „JA”, zamiast komunikatu „TY”;
- Poznają konstruktywne sposoby reagowania na krytykę, ocenę oraz feedback;
- Zwiększą świadomość roli inteligencji emocjonalnej w kontaktach biznesowych;
- Poznają typy kłamstw oraz nauczą się je rozpoznawać;
- Nauczą się sprawnie formułować komunikaty asertywne.
Narzędzia cyfrowe w komunikacji [ćwiczenia 30h]
1. dr inż. Anna Szeremeta (moduł fakultatywny A)
W czasie zajęć poruszane będą następujące zagadnienia:
- Narzędzia do oceny poziomu kompetencji cyfrowych
- Komunikacja cyfrowa – po co i jak komunikujemy się w Sieci?
- Interakcja poprzez wykorzystanie różnego rodzaju narzędzi cyfrowych
i aplikacji - Narzędzia cyfrowe w pracy wirtualnego zespołu projektowego – dzielenie się informacjami i zasobami, efektywna współpraca z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych
- Digital storytelling jako narzędzie komunikacji – historia, charakterystyka, narzędzia, techniki
2. dr Michał Pilch (moduł fakultatywny B)
W czasie zajęć poruszane będą następujące zagadnienia:
- Narzędzia do oceny poziomu kompetencji cyfrowych
- Komunikacja cyfrowa – po co i jak komunikujemy się w Sieci?
- Interakcja poprzez wykorzystanie różnego rodzaju narzędzi cyfrowych
i aplikacji - Efektywna praca z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych – zarządzanie czasem, organizacja pracy
Aktywność obywatelska on-line (uczestniczenie w życiu społecznym poprzez zaangażowanie on-line, poszukiwanie możliwości własnego rozwoju on-line).
Warsztat pracy edytora mediów [ćwiczenia 30h]
dr Jerzy Rupik (moduł fakultatywny A i B) (jedna grupa ćwiczeniowa)
Założeniem modułu jest zapoznanie studentów z różnymi formami publikowania oraz promowania treści w Internecie przy pomocy czytelnego, opartego na grafice wektorowej i rastrowej komunikatu wizualnego, ukierunkowanego na potrzeby odbiorców, w szczególności osób narażonych na wykluczenie cyfrowe. Zajęcia pozwolą na zapoznanie się z podstawami edycji grafiki cyfrowej, z zasadami kompozycji w projektowaniu dla współczesnych mediów, z uwzględnieniem znaczenia typografii w odniesieniu do czytelności, rozpoznawalności i hierarchizacji publikowanych informacji. Studenci zapoznają się również z podstawami tworzenia interaktywnych publikacji wzbogaconych o zgromadzone materiały fotograficzne i filmowe, ułatwiających relacje edytor – odbiorca oraz kontakt z wielowarstwową strukturą dzieła.
Programy dla realizacji modułów: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe Premiere Pro, Adobe Express.
Warsztaty pisania kreatywnego 2 [ćwiczenia 15h]
dr Marek Mikołajec (moduł fakultatywny A i B) (jedna grupa ćwiczeniowa)
Zajęcia będą obejmowały prace doskonalące warsztat tworzenia i analizowania treści w różnych rejestrach stylistycznych.
Studenci rozwiną umiejętności rozpoznawania oraz twórczego modyfikowania reguł, którymi rządzą się poszczególne wypowiedzi. W trakcie spotkań skonfrontowane zostaną praktyka z teorią. Będzie można zmierzyć się z wyzwaniami współczesnego świata, takimi jak pisanie dla ludzi i robotów (indeksujących frazy w wyszukiwarkach internetowych).
Do tych zmagań wykorzystane zostaną narzędzia pochodzące z takich dziedzin jak poetyka, retoryka, językoznawstwo, badania kulturowe – składające się na warsztat filologiczny oraz copywriterski, a także wiedza na temat pozycjonowania treści w internecie.