Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Humanistyczny
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Studia I stopnia

 

Interesujesz się cyberkulturą, mediami mobilnymi lub grami komputerowymi? Jesteś pasjonatem sieci społecznych, blogowania, nowych technologii i gadżetów, a może widowisk masowych? Marzysz o karierze organizatora wydarzeń medialnych albo o pracy w mediach elektronicznych? Wybierz ten kierunek!

Studia kształcą profesjonalistów w dziedzinie nowych mediów, komunikacji i kultury.

Wśród wybranych przedmiotów znajdziesz: media społecznościowe, gry wideo, kultura muzyczna, od reportażu do tabloidu, medialne transformacje przestrzeni publicznej, praktyki performatywne. Więcej informacji znajdziesz w Informatorze.

Po studiach pierwszego stopnia będziesz licencjatem kultur mediów o specjalności Nowe media.

Specjalność Nowe media została pomyślana jako przekrojowa – zdobędziesz w jej ramach wiedzę dotyczącą różnych obszarów nowych mediów i możliwości ich wykorzystania oraz dostaniesz zróżnicowane narzędzia do ich diagnozy. Ukierunkujesz się na trzecim roku, wybierając konkretne grupy przedmiotów specjalistycznych (seminaria oraz przedmioty specjalizacyjne) spośród takich:

– kulturowe konteksty medialności,

– specjalista ds. filmu i nowych mediów,

– specjalista w zakresie sztuk widowiskowych,

– specjalista ds. mediów i komunikacji,

– specjalista ds. kultury literackiej,

– specjalista ds. przestrzeni wizualnych.

Po studiach możesz pracować w mediach oraz w przemyśle kreatywnym, a także w tych instytucjach kultury czy administracji, które wymagają świadomości funkcjonowania mediów i nowych technologii oraz wiedzy ogólnokulturowej. Czyli gdzie konkretnie? Na przykład w:

  • agencjach interaktywnych i reklamowych,
  • mediach elektronicznych,
  • agencjach artystycznych,
  • organizacjach pozarządowych,
  • działach współpracy z mediami, agencjach PR i marketingu,
  • działach social media w firmach,
  • instytucjach kultury, firmach i instytucjach zajmujących się organizacją imprez masowych,
  • działach kultury administracji publicznej.

 

Studia II stopnia

 

Czujesz, że codzienność staje się z dnia na dzień coraz bardziej technologiczna? Interesują Cię praktyki twórcze w cyberkulturze? Gra w życiu społecznym?  Obecność mediów elektronicznych w pracy zawodowej, twórczości artystycznej, spędzaniu czasu wolnego i w życiu codziennym stała się już oczywistością. Korzystać z nowych mediów potrafi wielu. My zapraszamy Cię do studiowania ich powiązań z różnymi dziedzinami nauki, techniki, tendencjami kulturowymi i procesami pozakulturowymi. Przyjdź! Wyposażymy Cię w wiedzę o zachowaniach użytkowników nowych mediów w różnych sytuacjach życiowych i kontekstach kulturowych oraz o praktykach z zakresu tzw. kultury uczestnictwa.

Po studiach drugiego stopnia będziesz magistrem kultur mediów w jednej z wybranych przed rozpoczęciem drugiego semestru specjalności:

– Estetyka wizualności,

– Komunikacja medialna,

– Kultury wizualne: fotografia, film, media,

– Publicystyka nowomedialna,

– Widowiska kulturowe.

Więcej informacji na temat każdej specjalności znajdziesz w Informatorze.

Absolwenci kierunku otrzymują profesjonalne przygotowanie do pracy w instytucjach medialnych, kulturalnych i artystycznych, w przedsiębiorstwach twórczych i usługowych oraz w organizacjach pozarządowych, pracy wymagającej nie tylko wiedzy oraz umiejętności sprawnego i użytecznego wykorzystywania Internetu i innych multimediów, ale również zdolności twórczych i prowadzenia działalności innowacyjnej. Posiadając wyspecjalizowane umiejętności – w zależności od ukończonej specjalności – możesz pracować na przykład w:

  • agencjach interaktywnych i reklamowych,
  • mediach elektronicznych,
  • agencjach artystycznych,
  • organizacjach pozarządowych,
  • działach współpracy z mediami, agencjach PR i marketingu,
  • działach social media w firmach,
  • instytucjach kultury, firmach i instytucjach zajmujących się organizacją imprez masowych,
  • działach kultury administracji publicznej.

return to top