Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Humanistyczny
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

TEMATYKA SEMINARIÓW MAGISTERSKICH W ROKU AKADEMICKIM 2023-2024


 

  1. dr hab. Agnieszka Nęcka-Czapska, prof. UŚ

Zapraszam Państwa serdecznie na prowadzone przeze mnie seminarium magisterskie. Wśród proponowanych zagadnień znaleźć się mogą między innymi takie tematy, jak:

  • strategie wizerunkowe w mediach społecznościowych i kampaniach reklamowych (marka firmy, produktu, marka osobista),
  • storytelling i narzędzia marketingu narracyjnego w reklamie,
  • zjawisko celebryctwa i influencer marketingu,
  • nowoczesne działania marketingowe w przestrzeni internetowej,
  • efektywność nowych narzędzi marketingowych (m.in. optymalizacja SEO, reklamy PPC, content marketing, link building, social media marketing),
  • blogosfera (specyfika, blog jako sieć społecznościowa, karnawalizacja blogów, profesjonalizacja hobby),
  • kultura popularna (najważniejsze trendy, powroty do „klasyki”).

Możliwe są także inne, zaproponowane przez Uczestników seminarium zagadnienia. Zapraszam do kontaktu e-mailowego. Z przyjemnością odpowiem na wszelkie Państwa pytania i wątpliwości

Kontakt: agnieszka.necka@gmail.com lub agnieszka.necka@us.edu.pl.


 

  1. dr hab. Zbigniew Kadłubek, prof. UŚ

Drogie i Drodzy, moje seminarium, a właściwie nasze seminarium, chciałbym poświęcić kryzysowi myślenia we współczesnym świecie  (instytucje kultury, polityka, szkoły, uniwersytety, media, religie). Kryzys myślenia prowadzi do nietolerancji – łączącej się w jakiś sposób z naiwnością oraz infantylizmem. Pewne grupy dążą do tego, by zamknąć jednostkę, grożąc jej karą lub zdradą stanu.  Odbierają jednostce prawa do wątpienia, rozumowania, ironii, a nawet śmiechu. Kolektywna matryca zniewala jednostkę, ignorując jej prawo do myślenia lub zmyślania. To chyba dzisiejszy potężny kryzys, który dałoby się jedynie porównać
z hitleryzmem czy stalinizmem. Lektura Alaina Finkielkrauta pomoże nam niektóre procesy kryzysu myślenia zrozumieć. Cytując wspomnianego Fikielkrauta można by rzec, iż  powoli nasze życie ustępuje miejsca konfrontacji fanatyka i zdechlaka. Dlaczego myślenie ustępuje uniwersalnej komunikacji? A fakty – fejkom? Prawda zaś – upowszechnionemu banałowi? No i myślenie – tzw. (dziecinnej) powszechnej opinii? Na te pytania będziemy się starali odpowiedzieć podczas naszych dyskusji (a może sporów?).  Trzeba też wziąć pod uwagę, że zarówno „kryzys”, jak i „krytyka”, mają ten sam grecki źródłosłów. Zastanowimy się nad spotkaniem kryzysu z krytyką. Zapraszam Seminarzystki i Seminarzystów do wspaniałej przygody. Trudno tę przygodę nazwać, bo wyruszymy w nią razem i nie wiemy, dokąd nas zaprowadzi. Na pewno do napisania prac magisterskich, ale do czego jeszcze? Czytać będziemy niewiele (choć nie unikniemy kilku lektur). Rozmawiać będziemy dużo (całkowicie w tonacjach kryzysologicznych). Jedno jest pewne: nie pozwolimy ponieść porażki myśleniu! Serdecznie zapraszam w drogę, której na imię MYŚLENIE.

 

Kontakt: kadlubek@pseudonim.pl / zbigniew.kadlubek@us.edu.pl / zbigniew.kadlubek@bs.katowice.pl


 

  1. prof. dr hab. Dariusz Rott

Zapraszam Państwa na moje seminarium. Oto proponowane kręgi tematyczne oraz zagadnienia (szczegółowe tematy ustalimy wspólnie):

Kręgi tematyczne:

  • budowanie wizerunku w sieci, budowanie marki osobistej (personal branding) (celebryci, naukowcy, dziennikarze, pisarze, muzycy) – szczególnie interesują mnie na przykład następujące osoby: Jarosław Kuźniar, Marcin Kydryński, Marek Niedźwiecki;
  • komunikacja społeczna (szczególnie media relation, rzecznictwo prasowe);
  • komunikacja marketingowa w placówce oświatowej, instytucji kultury (np. galeria sztuki, muzeum), redakcji prasowej, szkole wyższej;
  • zarządzanie marką (brand management) (np. produktem turystycznym) i wizerunkiem medialnym (np. celebrytów, regionów turystycznych, biur podróży, wykonawców muzycznych, wydawnictw),
  • kreowanie marki (creative brand) (np. w przemyśle muzycznym i turystycznym, kuchni regionalnej),
  • promocja usług w portalach społecznościowych (zwłaszcza w branży muzycznej, turystycznej i wydawniczej),
  • promocja edukacyjna (szczególnie w zakresie podręczników szkolnych i wydawnictw oświatowych).

Wstępny akces na moje seminarium należy zgłaszać drogą mailową: dariusz.rott@us.edu.pl

Proszę o przesłanie mi listu motywacyjnego z proponowaną tematyką pracy dyplomowej (do 1800 znaków) oraz adresu mailowego do 9 października.  Limit przyjęć: do 13 osób.

Przykładowe tematy prac licencjackich  z ostatnich lat:

Działalność promocyjna bibliotek publicznych – Miejska Biblioteka Publiczna w Chrzanowie; Perswazja w reklamie biura podróży Rainbow Tours S.A.; Promocja turystyki na przykładzie kampanii „Zainspirowanie Islandią”; Nekromarketing. Dziedzictwo kulturowe zmarłych gwiazd; Strategia budowania wizerunku artystycznego oraz jego rebranding na przykładzie twórczości Ralpha Kaminskiego; Wizerunek w mediach społecznościowych. Analiza porównawcza wytwórni rapowych w Polsce na przykładzie SBM Label i Asfalt Records; Promocja instytucji na przykładzie Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.

Kontakt: dariusz.rott@us.edu.pl

  1. dr hab. Agnieszka Nęcka-Czapska, prof. UŚ

Serdecznie Państwa zapraszam na prowadzone przeze mnie seminarium magisterskie. Wśród proponowanych zagadnień znaleźć się mogą między innymi takie tematy, jak:

  • strategie wizerunkowe w mediach społecznościowych i kampaniach reklamowych (marka firmy, produktu, marka osobista),
  • storytelling i narzędzia marketingu narracyjnego w reklamie,
  • zjawisko celebryctwa i influencer marketingu,
  • rynek e-commers w Polsce,
  • blogosfera,
  • kultura popularna.

Możliwe są także inne, zaproponowane przez Uczestników seminarium zagadnienia. Zapraszam do kontaktu e-mailowego: agnieszka.necka@gmail.com lub agnieszka.necka@us.edu.pl.


 

  1. dr hab. Zbigniew Kadłubek, prof. UŚ

Jestem akademikiem i praktykiem idei ze sporym doświadczeniem zarządczym. Seminarium chciałbym poświecić podjętej na nowo próbie zastanowienia się nad wellbeingiem organizacji – lub środowiska instytucjonalnego związanego np. z kulturą. Szczęśliwa organizacja czy instytucja – to antypody momentu kryzysu. Tak może wydawałoby się w pierwszym ujęciu tego problemu. Ale tak nie jest. Dobrostan łączy się z kryzysem, przenika go. Osiąganie dobrostanu organizacji czy jakiejś wspólnoty to część procesu przezwyciężania kryzysu. Rozkład i rozpad stale towarzyszą budowaniu. Pragnąłbym, żebyśmy jako dyskutantki i dyskutanci, badacze i badaczki, na seminarium zastanowili się nad tym, czym byłby wellbeing w miejscu pracy, na uczelni, w domu, w życiu, w państwie, w kościołach oraz w innych grupach tożsamościowych lub za takie się uważających. Osnute byłyby nasze prace, zdobywanie kompetencji oraz przymiarki myślowe – oczywiście – również wokół zarządzania wellbeingiem. Zadamy bowiem sobie podstawowe pytania: Dlaczego warto w naszym życiu prywatnym, zawodowym i publicznym „kontrolować” wellbeing? Dlaczego krysysologiczne diagnozy są tak bardzo potrzebne, żeby skuteczniej wdrażać dobre praktyki. A zatem – podsumowując – temat dobrostanu i szczęścia – jako procesy wpisane w nieustanne kryzysy – będą w centrum naszych zainteresowań. Twórcze i dobre samopoczucie tak samo będzie ważne podczas naszych rozmów – jak i w czasie pisania, konstruowania pracy dyplomowej. Zapraszam serdecznie do tej przygody, którą proponuję jako seminarium. Jakość życia – o tym postaramy się nie zapominać – będzie ważniejsza od jakości wywodu podczas naszych spotkań.

Kontakt: kadlubek@pseudonim.plzbigniew.kadlubek@us.edu.pl / zbigniew.kadlubek@bs.katowice.pl

tel. kom. 602 649 309 / tel. kom. 506 807 801


 

  1. prof. dr hab. Jacek Warchala

Propozycje tematów prac magisterskich:

  1. Techniki zmiany wizerunku firmy – analiza wybranych przykładów
  2. Projekt kampanii zmieniającej wizerunek firmy po sytuacji kryzysowej
  3. Ocena roli stereotypu w wybranych kampaniach reklamowych (np. stereotyp kobiety i mężczyzny, stereotyp rodziny, itd.)
  4. Perswazyjna rola negatywnych emocji w kampaniach komercyjnych i społecznych
  5. Czy Polacy lubią reklamy? Analiza postrzegania, zapamiętywania i oceniania polskich reklam
  6. Jakie jest realne oddziaływanie kampanii społecznych – analiza percepcji/rozumienia/reagowania odbiorców na przykładzie wybranych polskich reklam
  7. Techniki promowania firmy w Internecie – przegląd narzędzi, opis przykładowych kampanii
  8. Jak Internet zmienia reklamę (problemy, przykłady)
  9. Reklamy skierowane do dzieci – analiza percepcji, czyli jak dziecko rozumie reklamę
  10. Wykorzystanie przez reklamodawców portali społecznościowych do zmian przyzwyczajeń konsumenckich
  11. Wykorzystanie portali społecznościowych w promocji wizerunkowej firmy (na wybranych przykładach)
  12. Humor w reklamie – czy to działa? Analiza wybranych kampanii
  13. Reklama wstydliwa i kontrowersyjna, czyli techniki promowania tego, co zwykle się ukrywa (tabu w reklamie)
  14. Reklama na granicy prawa, czyli co jest w reklamie zakazane, a jednak pokazywane
  15. Ślady pandemii w polskich reklamach – opis i analiza wybranych przykładów
  16. Rola muzyki/obrazu w przekazie reklamowym

Uwaga: Istnieje możliwość zaproponowania własnego tematu pracy magisterskiej (w tym wypadku jednak konieczne jest uzyskanie mojej akceptacji).

Kontakt: jacek.warchala@us.edu.pl

return to top