Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Kampania społeczna „Świadomy UŚ. Dostępność”

07.06.2021 - 10:44 aktualizacja 07.06.2021 - 10:44
Redakcja: Krzysztof Kasprzyński
Grafika promująca kampanię społeczną Uniwersytetu Śląskiego

Celem działań realizowanych w ramach kampanii „Świadomy UŚ. Dostępność” jest zwiększenie wiedzy studentów i pracowników uniwersytetu o dostępności uczelni oraz otwarcie dyskusji na temat tego, jak sprawić, by studiowanie było bardziej przyjazne dla różnych grup, szczególnie osób ze specjalnymi potrzebami. Zaprosiliśmy ekspertów i praktyków, którzy podczas webinarów i specjalistycznych konsultacji będą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem w tym zakresie.

Prowadzący

  • Fiona Earley: koordynatorka uniwersytetu przyjaznego autyzmowi w Dublin City University. Badaczka autyzmu, szczególnie w aspekcie ścieżki edukacyjnej osób z diagnozą spektrum.
  • Maja Lipiak: szefowa agencji marketingowej Leżę i Pracuję, zatrudniającej osoby z niepełnosprawnościami.
  • Marta Błońska: psycholog, pedagog i trener. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w szkoleniach, m.in. w obszarze rozwiązywania konfliktów, rozpoznawania potrzeb zespołu i efektywnej komunikacji w różnych sytuacjach interpersonalnych.

Program wydarzeń online

  1. Marta Błońska: „Równe szanse jako standard funkcjonowania jednostki w dzisiejszym, zróżnicowanym świecie” – 9 czerwca 2021 r. godz. 19.00.
  2. Fiona Earley: „Creating an Autism Friendly University” – 16 czerwca 2021 r. godz. 19.00.
  3. Maja Lipiak: „Dlaczego potrzebujemy tworzyć uczelnię dostępną dla wszystkich?” – 23 czerwca 2021 r. godz. 19.00.

Webinary będą dostępne na oficjalnym kanale YouTube Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Facebooku Uniwersytetu Śląskiego. Materiały będą tłumaczone na język polski oraz Polski Język Migowy.

Informacje o indywidualnych konsultacjach ze specjalistami będą na bieżąco umieszczane na stronie: duo.us.edu.pl oraz w mediach społecznościowych UŚ.

Kampania jest realizowana w ramach projektu  „DUO – Uniwersytet Śląski uczelnią dostępną, uniwersalną i otwartą” (DUO), współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.

return to top