Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
Centrum Game Lab
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

game lab | historie

GRZEGORZ DĄBROWSKI

Zdjęcie portretowe Mateusza Dąbrowskiego

PROJEKT „GAME LAB CHALLENGE”

Jestem liderem międzynarodowej drużyny w ramach projektu Game Lab Challenge, zajmuję się produkcją gry. Jestem również aktywnie działającym artystą koncepcyjnym oraz grafikiem 3D. Poszukuję nowych metod pracy nad grami komputerowymi oraz szukam rozwiązań mających doprowadzić do wdrożenia ich do projektu.

Pracuję zazwyczaj drużynowo, by realizować nowe pomysły i wprowadzać je w życie. Rozwijam swoje umiejętności w zakresie tworzenia gier wideo od czterech lat na Uniwersytecie Śląskim na kierunku projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej. Gry komputerowe stały się moją pasją znacznie wcześniej – od najmłodszych lat byłem zapalonym graczem. Zainspirowany różnymi produkcjami, próbowałem projektować swoje rozwiązania już jako nastolatek. Dziś zajmuję się tym profesjonalnie.

Jestem zaangażowanym twórcą działającym w obszarze wirtualnej rzeczywistości; pracowałem przy tytule komercyjnym, wydanym na platformę Oculus Quest i Oculus Quest 2 (Blair Witch: Oculus Quest Edition). Aktualnie  projektuję grę w wirtualnej rzeczywistości Royal Game Of Ur we współpracy z Institute of IDEAS (Institute for Immersive Designs, Experiences, Applications, and Stories) w American University w Waszyngtonie (Oculus Rift). Byłem współorganizatorem Silesia Game Jam w 2020 roku na terenie Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w ramach inicjatywy Global Game Jam.

SEAV MEY TAING

Zdjęcie portretowe Seav Mey Taing

PROJEKT „GAME LAB CHALLENGE”

Jestem studentką Northern Illinois University w Stanach Zjednoczonych. Studiuję komunikację wizualną oraz język chiński.

Biorę udział w Game Lab Challenge z zespołem Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Wspólnie tworzymy grę wideo, której tematem są mutacje natury (ang. Mutations of nature).

W naszym zespole jestem odpowiedzialna za projekt interfejsu użytkownika gry oraz harmonogram spotkań. Pomagam w komunikacji pomiędzy zagranicznymi członkami zespołu a liderem grupy. Muszę dopilnować, aby nasi członkowie rozumieli swoje cotygodniowe zadania i odpowiadać na ich pytania dotyczące harmonogramu spotkań.

MATEUSZ JAWORZYN | ADRIAN KUŚ | PAULINA RUDZIŃSKA

Trzy zdjęcia portretowe: Pauliny Rudzińskiej, Adriana Kusia i Mateusza Jaworzyna

PROJEKT „VERA”

Zostaliśmy poproszeni o wykonanie cyfrowej scenografii w 3D do projektu interaktywnego filmu „Vera”. Otrzymaliśmy kilkadziesiąt modeli wykonanych w technice fotogrametrii które należało przystosować do ograniczeń stawianych przez technologię. Było to dla nas przede wszystkim wyzwanie techniczne, nigdy wcześniej nie pracowaliśmy nad sceną, która miała być wyświetlana w rzeczywistości rozszerzonej (AR).

W oparciu o projekt filmu zaprojektowaliśmy wnętrze baru, w którym dwa hologramy aktorów prowadzą dialog. Wystrój musiał być przemyślany przede wszystkim pod kątem dostępnej liczby poligonów, którą bardzo mocno ograniczał sprzęt, na jakim film miał być docelowo wyświetlany.

Kolejnym wyzwaniem był wąski zakres walorów, jakie poprawnie wyświetlały się w goglach AR. Kolory te nie mogły być ciemne, ponieważ modele aktorów stawały się czarne i mało widoczne. Rozwiązaliśmy to poprzez nadanie teksturom stylizacji w duchu malarstwa impresjonizmu. Żywa kolorystyka była dobrze widoczna w większości przypadków domowego oświetlenia, a relacja barw ciepłych–zimnych, w przeciwieństwie do ciemnych–jasnych, pozwoliła zachować głębię w zaprojektowanych modelach.

Ostatecznie wykonaliśmy stylizowaną scenę z budynkiem i wnętrzem, w którym rozgrywa się akcja filmu, a także wersję realistyczną, składającą się wyłącznie z wnętrza.

Aktualnie pracujemy nad wykonaniem scenografii na potrzebę utworów z filmu „Les Miserables”.

Na zdjęciu (od lewej): Mateusz Jaworzyn, Adrian Kuś i Paulina Rudzińska

return to top