nasze projekty
projekt GAME LAB
INTERNATIONAL LABORATORY
FOR GAME STUDIES
AND DESIGN
Projektowanie i badanie gier to dynamicznie rozwijająca się i unikatowa dziedzina aktywności akademickiej i artystycznej. Łączy różne kompetencje, nowoczesne technologie cyfrowe oraz humanistyczną refleksję nad interakcją, narracją, tożsamością i percepcją ze społeczną odpowiedzialnością.
Wspólnie stworzyliśmy przestrzeń dla artystów i naukowców – wykładowców akademickich i studentów – aby mogli razem projektować i analizować gry. Jest nią międzynarodowe laboratorium, w którym wszyscy uczestnicy projektu podejmują wyzwania związane z komunikacją, integracją, kulturą, sztuką, technologią, nauką i partnerstwem.
Rdzeniem inicjatywy jest International Game Lab Challenge – międzynarodowe warsztaty dla studentów pracujących w zespołach pod kierunkiem mentorów z partnerskich uczelni z całego świata.
Projekt otrzymał dofinansowanie z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej. Funkcję koordynatora pełni prof. dr hab. Małgorzata Łuszczak.
projekty | współpraca
projekt VERA
lider
SCHOOL OF COMMUNICATION
AMERICAN UNIVERSITY
WASHINGTON D.C. | USA
„Vera” to instalacja transmedialna na podstawie opowiadania Katerine Mansfield – nowozelandzkiej pisarki okresu modernistycznego. Instalacja składa się z sześciu elementów:
- czternastominutowego filmu tradycyjnego,
- osiemnastominutowego filmu 360°,
- filmu wolumerycznego (holograficznego),
- dwudziestominutowego słuchowiska radiowego,
- książki „The Dill Pickle” autorstwa Katherine Mansfield,
- instalacji w rzeczywistości wirtualnej, w której widz może wędrować po zrekonstruowanym planie filmowym, wchodząc w interakcję z rekwizytami z filmu i odkrywając szczegóły wzbogacające poznaną historię.
Przy realizacji projektu jego lider, prof. Krzysztof Pietroszek, współpracował z międzynarodowym zespołem studentów. W pracach tych uczestniczyli m.in. absolwenci kierunku projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach: Adrian Kuś, Paulina Rudzińska i Mateusz Jaworzyn, którzy zaprojektowali elementy środowiska wirtualnego w formacie 3D. Dyrektor centrum Game Lab prof. Małgorzata Łuszczak pełniła funkcję External Faculty Fellows w Institute for IDEAS w American University (Washington, D.C.).