Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
Instytut Pedagogiki

Człowiek i podmiotowość w rzeczy-widności: w świetle realizmu krytycznego

07.10.2022 - 22:24 aktualizacja 07.10.2022 - 22:24
Redakcja: tomaszhuk
Szanowni Państwo,
JM Rektor prof. ANS TWP dr hab. Waldemar Urbanik, prof. UKSW dr hab. Krzysztof Wielecki, prof. UŚ dr hab. Marek Rembierz
mają przyjemność zaprosić Państwa na pierwsze w roku akademickim 2022/2023 Inauguracyjne seminarium z cyklu:
„Człowiek i podmiotowość w rzeczy-widności: w świetle realizmu krytycznego”, które zaplanowane jest na 07.10.2022 r. (piątek) w godz. 15.00-17.30.
 
Podczas seminarium wykład wygłosi prof. Margaret Archer z University of Warwick.
Będzie to wyjątkowa okazja aby wysłuchać wystąpienia i wziąć udział w dyskusji z jedną z założycieli tradycji realizmu krytycznego!
Poniżej przedstawiamy ramowy plan seminarium i link do spotkania dla uczestników on-line. Seminarium będzie prowadzone w j. angielskim. W przypadku potrzeby i w miarę możliwości postaramy się tłumaczyć pytania od uczestników.
 
Z wyrazami szacunku, licząc na Państwa obecność w dniu 07.10.2022 r. prosimy o potwierdzenie uczestnictwa do dnia 04.10.2022 r. na adres e-mail: prorektor@anstwp.pl
 
Ramowy program Inauguracyjnego seminarium pt:
07.10.2022 r. godz. 15.00 – 17.30  sala 22
  1. JM Rektor ANS TWP prof. ANS TWP dr hab. Waldemar Urbanik – otwarcie seminarium
  2. prof. Margaret Archer – wystąpienie pt. „How does Social Structure influence Human Agency”
  3. Dyskusja

Link do seminarium:

Poniżej przedstawiamy sylwetkę prelegenta:
Profesor Margaret Scoford Archer – angielska socjolog, profesor University of Warwick oraz l’Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne w Szwajcarii. Jest jedną z najbardziej wpływowych teoretyków tradycji realizmu krytycznego. Na XII Światowym Kongresie Socjologii została wybrana jako pierwsza kobieta-prezydent i jedenasta przewodnicząca Międzynarodowego Stowarzyszenia Socjologicznego (1986–1990), jest również członkiem założycielem Papieskiej Akademii Nauk Społecznych.
return to top