Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
Instytut Sztuk Muzycznych

Indywidualna działalność artystyczno-badawcza

Indywidualna działalność artystyczno-badawcza na rok 2022:

Wnioski kontynuowane powołane w latach 2020 – 2021

mgr inż. Paulina Bielesz
Temat: „Gry jako forma jako wypowiedzi artystycznej oraz narzędzia edukacyjne i terapeutyczne”
Kontynuacja do 31.12.2022

dr hab. A. Kijanowska, prof. UŚ:
Temat: Synteza formy mazurka na przestrzeni epok
Kontynuacja do 31.12.2024

dr hab.: A. Kopińska
Temat: Summa piano: Chopin-Gabryś
Kontynuacja do 31.12.2023

 

Wnioski nowe powołane w roku 2022

prof. dr hab. W. Cienciała
Temat: Elektroniczna muzyka sakralna. Tytuł płyty CD (Ośmiodniowy tydzień):~8~

dr hab. K. Gawlas, prof. UŚ
Temat: Modelowanie ekspresyjnych gestów muzycznych przy użyciu syntezatora modularnego i metody konkatenatywnej syntezy dźwięku

dr W. Golec
Temat: Kompozycja multimedialna – synteza animacji grafik z muzyczną warstwą elektroniczną i triem akordeonowym

prof. dr hab. M. Korzistka
Temat: Tradycja – innowacja, przeszłość i teraźniejszość w muzyce – prezentacja polskich kompozytorów. Fuzja stylów muzycznych (muzyka klasyczna – muzyka elektroniczna – folk) w działalności artystycznej – wykonaniach live i nagraniach płytowych.

mgr Piotr Matusik
Temat: Praca kompozytorska oraz rejestracja audio – video powstałego dzieła wraz z upublicznieniem

dr G. Niemczuk
Temat: Recitale fortepianowe w Norwegii i Japonii

dr A. Robak, prof. UŚ
Temat: Realizacja partii chóralnych Hymnu T4E

prof. dr hab. T. Spaliński
Temat: Wydanie CD T&R Guitar Duo „String Drilling”

dr hab. M. Szyndler, prof. UŚ
Temat: Ludowa kultura muzyczna Karpat. Interdyscyplinarne badania komparatystyczne – prezentacja i analiza

dr hab. A. Ślusarz, prof. UŚ
Temat: Prezentacja artystyczna wybranych utworów fletowych i kameralnych przed międzynarodowym audytorium.

prof. dr hab. I. Zielecka-Panek
Temat: Muzyka w serialowym świecie. Opracowanie materiału muzycznego na potrzeby działalności badawczej

dr D. Zoń-Ciuk
Temat: Muzyka chóralna (w tym sześć prawykonań) kompozytorów śląskich trzech pokoleń-Karola Pyki, Jacka Glenca, Ryszarda Gabrysia

 


Rok 2021:

mgr Paulina Bielesz
Temat: „Gry jako forma jako wypowiedzi artystycznej oraz narzędzia edukacyjne i terapeutyczne”

dr hab. Gawlas Krzysztof, prof. UŚ
Temat: „Syntezator modularny w zespole kameralnym”

dr hab. W. Cienciała
Temat: „VARIANTI – komputerowa / elektroniczna rekompozycja nagrań autorskiej muzyki solowej i kameralnej”

dr hab. Anna Kijanowska, prof. UŚ
Temat: „Synteza formy mazurka na przestrzeni epok”

dr hab. Agnieszka Kopińska
Temat: „Summa piano: Chopin – Gabryś”

dr Przemysław Scheller
Temat: „Rozwój indywidualnej twórczości artystycznej”

dr Agata Hołdyk
Temat: „ Analiza dzieł i upowszechnianie twórczości kobiet w muzyce fortepianowej w XIX wieku”

dr Karol Pyka
Temat: „Przygotowanie autorskiego oratorium „Metamorfozy” do wydania w formie albumu CD-miks i mastering ścieżek audio”

dr hab. Adrian Robak
Temat: „Wydanie płyty z muzyką kameralną (zbiór kompozycji na duet instrumentalny) autorstwa A. Robaka”

dr hab. Tomasz Spaliński
Temat: Wydanie CD: T&R Guitar Duo „String Drilling”

 


Rok 2020:

mgr Paulina Bielesz
Temat: „Gry jako forma jako wypowiedzi artystycznej oraz narzędzia edukacyjne i terapeutyczne”

dr hab. Gawlas Krzysztof, prof. UŚ
Temat: „Syntezator modularny w zespole kameralnym”

dr Agata Hołdyk
Temat: „Analiza dzieł i upowszechnienie twórczości kobiet w muzyce fortepianowej w XIX wieku”

dr Agnieszka Kopińska
Temat: „Muzyka fortepianowa i kameralna Gabriela Fauré”

dr Karol Pyka
Temat: „Walory interpretacyjne w wykonawstwie kompozycji własnych na orkiestrę dętą – prawykonania podczas koncertów publicznych wraz z rejestracją audio-video”

dr Adrian Robak
Temat: „Kompozycja pt. „Bies” na gitarę i fortepian”

dr Przemysław Scheller
Temat: „Twórczy rozwój indywidualnego języka muzycznego”

dr hab. Wojciech Waleczek, prof. UŚ
Temat: „Wykonawstwo solowej muzyki fortepianowej realizowane poprzez nagranie płytowe oraz serię recitali fortepianowych

return to top