Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Instytut Nauk o Kulturze

Barbara Orzeł

15.04.2020 - 12:55, aktualizacja 11.05.2020 - 10:15
Redakcja: an

dr Barbara Orzeł

e-mail: barbara.orzel@us.edu.pl

Tematyka badawcza:

  • aktualizacja w kulturze a nowe media,
  • konsumpcja mitu,
  • „twórcza“ konsumpcja, tzw. „moda na wszystkie mody“.

Stopnie i tytuły naukowe:

Magisterium

2012 – Appleizacja kultury. Zmiana zachowań komunikacyjnych w kontekście nowych mediów, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Śląski.

Doktorat

2015 – Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe, Wydziale Filologicznym, Uniwersytet Śląski.

Wybrane publikacje:

  1. Szybko, szybciej… o prędkości konsumpcji w świetle prawa Moore’a, „Anthropos?”: „W ruchu”. 2018, nr 27, s. 102-110.
  2. Cyfrowi poligloci. Zrozumieć kulturę programistów, [w:] Społeczność w języku – język społeczności, pod red. K. Lisczyk, M. Maciołka, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2018, s. 149-161.
  3. Aplikacja mobilna jako zjawisko kulturowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2017, ISBN 978‐83‐226‐3266‐6, ss. 196.
  4. 3D, 4D… W stronę kina wielu zmysłów – w stronę mediów wielu zmysłów, „Transformacje. Pismo interdycyplinarne” 2017, nr 1-2, s. 395-407.
  5. Strategie autopromocji w polskich blogach modowych na przestrzeni lat 2007-2015, [w:] Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś pod red. I. Loewe, E. Tyc, A. Kalisz, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016, ISBN 978-83-8012-767-8, s. 53-62. 
  6. Świętość skonsumowana? Medialna apoteoza Steve’a Jobsa a transformacje kategorii sacrum we współczesnej kulturze, „Transformacje. Pismo interdyscyplinarne” 2015, nr 1/2, s. 387-404.
  7. Opowieści… wizerunkowej treści. Storytelling jako strategia autopromocji, [w:] Dyskurs autopromocyjny i jego współczesne odsłony. T. 1, pod red. I. Loewe, E. Tyc, A. Kalisz, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2015, ISBN 978-83-8012-414-1, s. 49-54.
  8. Appleizacja kultury. Zmiana zachowań komunikacyjnych w kontekście nowych mediów, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice 2014, ISBN 978-83-7164-826-7, ss. 204.
  9. Ciało – przestrzeń – interakcja. O doświadczeniu użytkownika w grach kinetycznych, „Transformacje” 2013, nr 1-2, s. 196-208.
  10. Obsesja dotyku. W stronę taktylnych wymiarów komunikacji, „Transformacje” 2012, nr 1-4, s. 258-274.
return to top