Ewa Bogdanowicz Rytmika E. Jaques-Dalcroze’a w edukacji i terapii dzieci z symptomami nadpobudliwości psychoruchowej
Wydawnictwo UŚ, Katowice 2015, ss. 188
ISBN 978-83-8012-633-6 (wersja drukowana)
ISBN 978-83-8012-634-3 (wersja elektroniczna)
Numer pracy: PN 3397
- Rytmika Emila Jaques-Dalcroze’a.
- Nadpobudliwość psychoruchowa – problem, diagnoza, przyczyny.
- Metodologia badań własnych.
- Opis autorskiego programu zajęć z rytmiki dla dzieci 6-letnich wykazujących symptomy nadpobudliwości psychoruchowej – założenia i planowane efekty.
- Skuteczność metody rytmiki w korygowaniu umiejętności kontrolowania aktywności ruchowej dziecka z symptomami nadpobudliwości psychoruchowej w świetle badań własnych.
- Skuteczność metody rytmiki w korygowaniu wybranych funkcji poznawczych dziecka z symptomami nadpobudliwości psychoruchowej w świetle badań własnych.
- Skuteczność metody rytmiki w poprawie funkcjonowania społecznego i kontroli emocji dziecka z symptomami nadpobudliwości psychoruchowej.
- Dyskusja wyników i wnioski końcowe; Aneks; Bibliografia.