Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polish
  • English
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Barbara Orzeł: Kryzysy, media i emocje. Modelowanie nastrojów opinii publicznej w dobie fake newsów i sztucznej inteligencji

24.03.2025 - 10:23 aktualizacja 20.05.2025 - 10:28
Redakcja: ligiadziadas
okładka książki
okładka książki: Kryzysy, media i emocje

Kryzysy, media i emocje. Modelowanie nastrojów opinii publicznej w dobie fake newsów i sztucznej inteligencji

Barbara Orzeł, Uniwersytet Śląski w Katowicach https://orcid.org/0000-0001-7298-3155

W jaki sposób media przedstawiają kryzysy? Jak fake newsy oraz technologia deepfake wpływają na emocje użytkowników mediów? Jaka jest rola sztucznej inteligencji w działaniach dezinformacyjnych?

Jakie zabiegi językowe i wizualne mają wpływ na zmianę nastrojów opinii publicznej? To tylko nieliczne pytania, na które próbuje odpowiedzieć najnowsza książka Barbary Orzeł o „świecie, który wypadł z formy”, o tematach kryzysowych, które „zasilane” kontrowersją, fake newsami i algorytmami sztucznej inteligencji, wzbudzają określone emocje. A emocje, jak wiemy, znakomicie się sprzedają…

Więcej pod adresem: https://doi.org/10.31261/PN.4237

return to top