Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
Instytut Nauk o Kulturze
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Hanna Langer

15.04.2020 - 12:23, aktualizacja 09.05.2023 - 09:25
Redakcja: JusJan

dr Hanna Langer
e-mail: hanna.langer@us.edu.pl

https://orcid.org/0000-0002-0910-0986

Tematyka badawcza:

  • bibliologia,
  • historia książki i bibliotek na Śląsku,
  • metodyka pracy nauczyciela – bibliotekarza.

Stopnie i tytuły naukowe:

Doktorat

2001 – Księgozbiory prywatne na Śląsku Cieszyńskim (po 1920 r.), Wydział Filologiczny, Uniwersytet Śląski.

Wybrane publikacje:

1. Edukacja STEM/STEAM w amerykańskich bibliotekach szkolnych : na wybranych przykładach. W: Studia o kulturze i historii książki : przeszłość, teraźniejszość, red. Agnieszka Łakomy-Chłosta, Karol Makles. Wydawnictwo Gnome, Katowice 2020, s. 113–138.
2. Idea bibliotek dla dzieci na łamach „Przeglądu Oświatowego” (1910-1939). W: Wokół „Katechizmu biblioteki” Paula Ladewiga. Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2019, s. 144-159.
3. [W kręgu kultury książki ewangelików cieszyńskich (…) : recenzja]. „Bibliotheca Nostra” 2018, nr 1, s. 187-191.
4. Mediateki – działalność, formy pracy z dziećmi i młodzieżą (na wybranych przykładach. W: Literatura dla dzieci i młodzieży. T. 5. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2017, s. 409-434.
5. Obraz Biblioteki Wzorowej na łamach periodyków Biblioteki Publicznej m.st. Warszawy (1929-1939). Bibliotheca Nostra. Śląski Kwartalnik Naukowy 2016, nr 3, s. 73–85.

Hanna Langer, PhD
Assistant Professor,
Faculty of Humanities, University of Silesia in Katowice
hanna.langer@us.edu.pl

ORCID 0000-0002-0910-0986

Research interests:

  • bibliology,
  • history of books and libraries in Silesia,
  • methodology of work of a teacher – librarian

Selected publications:

  1. Edukacja STEM/STEAM w amerykańskich bibliotekach szkolnych : na wybranych przykładach [STEM/STEAM education in American school libraries: selected examples]. In: Studia o kulturze i historii książki : przeszłość, teraźniejszość, ed. Agnieszka Łakomy-Chłosta, Karol Makles. Wydawnictwo Gnome, Katowice 2020, p. 113–138.
  2. Idea bibliotek dla dzieci na łamach „Przeglądu Oświatowego” (1910-1939) [The idea of libraries for children in the papers of „Przegląd Oświatowy” (1910-1939)]. In: Wokół „Katechizmu biblioteki” Paula Ladewiga. Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2019, p. 144-159.
  3. Obraz Biblioteki Wzorowej na łamach periodyków Biblioteki Publicznej m.st. Warszawy (1929-1939) [The view of Biblioteka Wzorowa in the Public Library of Warsaw’s periodicals (1929–1939)]. Bibliotheca Nostra. Śląski Kwartalnik Naukowy 2016, no. 3, p. 73–85.

return to top