Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
Instytut Nauk o Kulturze
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Remigiusz Kopoczek

15.04.2020 - 12:11, aktualizacja 17.03.2023 - 14:53
Redakcja: am

dr Remigiusz Kopoczek

e-mail: remigiusz.kopoczek@us.edu.pl

https://orcid.org/0000-0003-2179-7111

Tematyka badawcza:

  • gry tradycyjne,
  • gry wideo,
  • kultura i produkcja gier wideo.

Stopnie i tytułu naukowe:

Doktorat

2009 – Usprawnianie umiejętności czytania i pisania uczniów z grupy ryzyka dysleksji, Wydział Humanistyczny, Uniwersytet Szczeciński.

Wybrane publikacje:

  1. Cyberkultura pamięci w grze Valiant Hearts: The Great War. „Ethnologia Europae Centralis” 2018. T. 15, s. 159-174.
  2. Game Jam jako przykład współpracy w procesie tworzenia gier komputerowych. W: Marketing Identity 2015, red. Slavomír Magál, Dáša Mendelová, Rudolf Rybanský. Trnava 2015.
  3. Space Mixing (współaut. Małgorzata Łuszczak, Katarzyna Kroczek-Wasińska). „Studia Artystyczne” 2014, nr 1, s. 81-86.
  4. Wstęp do wiedzy o grach tradycyjnych. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Katowice 2013, ss. 125. ISBN 978-83-226-2250-6.
  5. Multimedia w dydaktyce i edukacji artystycznej (współaut. Małgorzata Łuszczak). W: Dobrze uczę : zarys systemu dobrych praktyk dydaktycznych w uczelni wyższej. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2011, s. 171-199.
  6. Rzeczywistość wirtualna w edukacji artystycznej (współaut. Małgorzata Łuszczak). „Chowanna” 2010, t. 2, s. 197-205.
  7. Artistic Education Based on E-Learning (współaut. Katarzyna Kroczek – Wasińska). W: Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning, red. Eugenia Smyrnova-Trybulska. Cieszyn 2009, s. 144-149.
  8. Analiza ruchu oczu w kontekście dysleksji rozwojowej dzieci. W: Tradycje kształcenia nauczycieli na Ziemi Cieszyńskiej : studia, rozprawy, przyczynki, pod red. Wiesławy Korzeniowskiej, Andrzeja Mitasa, Andrzeja Murzyna, Urszuli Szuścik. Cieszyn 2009, s. 364-372. ISBN 978-83-226-1799-1.
  9. Metóda a techniky využívania virtuálnej skutočnosti v umeleckom vzdelávani v medzinárodných tímoch. W: Médiá, společnosť, medialna fikcia, red. Slavomir Magal, Milos Mistrik, Martin Solik. Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, Trnava 2008. ISBN 978-80-8105-072-5.

Remigiusz Kopoczek, PhD

Assistant Professor in the Institute of Culture Studies, the University of Silesia in Katowice

The Faculty of Arts and Educational Science in Cieszyn

remigiusz.kopoczek@us.edu.pl

ORCID 0000-0003-2179-7111

https://independent.academia.edu/RemigiuszKopoczek

https://www.researchgate.net/profile/Remigiusz-Kopoczek

Research interests:

  • traditional games,
  • video games,
  • culture and production of video games.

Selected publications:

  1. Cyberkultura pamięci w grze Valiant Hearts: The Great War [Cyberculture of Remembrance in the Video Game ”Valiant Hearts: The Great War”]. „Ethnologia Europae Centralis” 2018, vol. 15, pp. 159-174.
  2. Space Mixing (co-authors Małgorzata Łuszczak, Katarzyna Kroczek-Wasińska). „Studia Artystyczne” 2014, no. 1, pp. 81-86.
  3. Wstęp do wiedzy o grach tradycyjnych [Introduction to the knowledge of traditional games]. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Katowice 2013, 125 pages. ISBN 978-83-226-2250-6.
  4. Artistic Education Based on E-Learning [co-author Katarzyna Kroczek – Wasińska]. In: Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning, ed. Eugenia Smyrnova-Trybulska. Cieszyn 2009, pp. 144-149.

 

Remigiusz Kopoczek - zdjęcie profilowe

return to top