Dr Dorota Prysak z Instytut Pedagogiki UŚ oraz dr Tomasz Kasprzak z Instytutu Socjologii UŚ zdobyli grant Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego na realizację projektu „Struktury niepewności: edukacja włączająca w krajach Europy Środkowo-Wschodniej”.
Badacze wspólnie z naukowcami z Czech, Węgier oraz Słowacji przybliżą uwarunkowania, zadania oraz wyzwania, jakie stoją przez edukacją włączającą w krajach Grupy Wyszehradzkiej (V4). Dodatkowo praktycznym wymiarem projektu badań jest wypracowanie modelu wspierania edukacji włączającej w państwach V4. Proponowane działania będą skierowane do nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych z krajów V4. Powstaną wieloaspektowe rekomendacje dla edukacji włączającej, opracowywane wspólnie przez uczestników projektu, łączące i promujące praktyki społeczne i edukacyjne.
Projekt otrzymał dofinansowanie w wysokości 28,950.00 EUR. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie przedsięwzięcia: inclusiveeducation.us.edu.pl.