Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polish
  • English
Kolegium Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Portal ISM

Do portalu można zalogować się za pośrednictwem Centralnego Systemu Uwierzytelniania Uniwersytetu Śląskiego, a więc nie jest potrzebne zakładanie nowych loginów i haseł.

Za pośrednictwem portalu:

  1. Student tworzy swój plan studiów na dany semestr, wybierając z listy dostępnej w systemie USOS przedmioty, które go interesują. Przedmioty spoza bazy USOS (np. realizowane na innej uczelni) będą uzupełniane przez Sekretariat na podstawie wcześniej złożonych podań studenckich. Po stworzeniu planu student wysyła go do sprawdzenia przez Tutora. Cały proces przypomina działanie systemu APD. Zmiany w planie są widoczne w ciągu kilku minut. W przypadku konieczności wprowadzenia korekty, plan wraca do etapu wcześniejszego. Tutor po otrzymaniu planu może go sprawdzić i zatwierdzić lub odrzucić, dodając komentarz. Po akceptacji planu przez tutora, dokument trafia do akceptacji przez Kolegium ISM. 

W danym semestrze obowiązują ściśle określone terminy składania planu. Edycja planu jest możliwa tylko w obrębie tych terminów (są one widoczne w Portalu przy edycji konkretnego planu). W przypadku, gdy student i Tutor przekroczą termin złożenia planu, niezbędne jest złożenie podania z prośbą o przedłużenie terminu złożenia planu wraz z wyjaśnieniem. Przypominamy, że niezłożenie planu w terminie i brak zaakceptowanego podania o przedłużenie terminu jego złożenia może skutkować wszczęciem procedury skreślenia studenta z powodu braku postępów w nauce. Terminy te pozwalają studentom na wybór o zapisanie się na zajęcia po rozpoczęciu roku akademickiego oraz dostosowanie swojego harmonogramu do studiów na różnych kierunkach. Jednak wydłużenie tego okresu może prowadzić do zaległości w nauce. Prosimy studentów i tutorów o przestrzeganie terminów. To pomoże uniknąć problemów z realizacją planu. 

2. Student wysyła elektronicznie efekt swojej pracy z Tutorem i przekazuje go do recenzji. Tutor pisze elektroniczną recenzję do pracy, zgodną z formularzem oceny. 

System informuje Tutora o pojawieniu się nowych dokumentów. Po wprowadzeniu i zatwierdzeniu recenzji, przechodzi ona do rozpatrzenia przez Kolegium. W przypadku konieczności wprowadzenia korekt, recenzja zostaje zwrócona Tutorowi do poprawy.

return to top