Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

search
Kolegium Dydaktyki Ogólnouniwersyteckiej

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

„UCZELNIE PRZYSZŁOŚCI”

z dnia 6 listopada 2025 r.

 

PREAMBUŁA:
Niniejszy Regulamin przyjęty przez Zespół Projektowy projektu nr FERS.05.01-IZ.00-0080/24 „Uczelnie Przyszłości” określa zasady realizacji działań mających na celu wdrożenie innowacyjnego Modelu Edukacji Spersonalizowanej w ramach programów studiów. Model Edukacji Spersonalizowanej opiera się na indywidualnych projektach innowacyjnych i jest wdrażany w Uczelniach będących Partnerami Projektu. Celem Projektu jest przetestowanie możliwości powszechnego wykorzystania Modelu Edukacji Spersonalizowanej jako rozwiązania wspierającego skuteczność systemu kształcenia wyższego w różnego typu Uczelniach. Model Edukacji Spersonalizowanej rozwija kluczowe kompetencje osób studiujących oraz umożliwia powiązanie kształcenia z otoczeniem społeczno-gospodarczym poprzez zaangażowanie mentorów spoza uczelni i stworzenie Biznesowych Zespołów Innowacyjnego Kształcenia.

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

1. Projekt „Uczelnie Przyszłości”, współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, Działanie 5.1 Innowacje społeczne, Oś V Innowacje społeczne.

2. Czas realizacji Projektu obejmuje okres od 1 maja 2024 r. do 31 grudnia 2028 r.
3. Celem szczegółowym Projektu jest podniesienie kompetencji osób uczestniczących w kształceniu na poziomie szkolnictwa wyższego poprzez wdrożenie innowacyjnego MES opartego o autorskie projekty osób studiujących w Uczelniach różnego typu w celu przetestowania możliwości jego powszechnego zastosowania. Założeniem MES jest poprawa skuteczności  systemu kształcenia wyższego pod kątem nabywania przez osoby studiujące kluczowych kompetencji w tym umiejętności w zakresie przedsiębiorczości oraz kompetencji przyszłości tzw. 4K: komunikacja, kooperacja, krytyczne myślenie i kreatywność.
4. Partnerami Projektu są:
1) Politechnika Poznańska;
2) Politechnika Gdańska;
3) Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu;
4) Politechnika Śląska;
5) Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu;
6) Uniwersytet Śląski w Katowicach;
7) Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie;
8) Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie;
9) Politechnika Łódzka;
10) Politechnika Warszawska;
11) Uniwersytet Warszawski;
12) Warszawski Uniwersytet Medyczny.

5. Udział w Projekcie obejmuje:
1) rekrutację zgodnie z § 3 (dwa etapy);
2) uczestnictwo polegające na zrealizowaniu I etapu Indywidualnego Planu Edukacyjnego (IPE), w tym: uczestnictwo w tygodniu projektowym, udział w konsultacjach projektowych, przygotowanie indywidualnego projektu innowacyjnego (IPI) zawierającego opis, budżet oraz harmonogram wraz z kamieniami milowymi;
3) uczestnictwo polegające na realizacji IPI na podstawie IPE przygotowanego na
każdy kolejny semestr.
6. Projekt zakłada zrealizowanie w 12 Uczelniach 360 IPI w 3 naborach organizowanych przez 3 kolejne lata realizacji Projektu, począwszy od 2025 r.
7. IPI jest realizowany przez osobę uczestniczącą w Projekcie indywidualnie lub w wyjątkowych sytuacjach przez maksymalnie trzyosobowy zespół. W przypadku realizacji IPI w zespole osoby realizujące IPI wybierają spośród siebie osobę kierującą IPI.
8. Na wniosek osoby uczestniczącej, za zgodą koordynatora MES, skład zespołu może zostać zmieniony (rozszerzony do maksymalnie trzech osób, zawężony lub wymieniony na innego członka zespołu), o ile nie oznacza to wykluczenia osoby kierującej IPI. Informacja o zmianie powinna zostać niezwłocznie przekazana do NCBR.
9. Osoba kandydująca może zostać wpisana wyłącznie na jednym formularzu zgłoszeniowym.
10. Osoba uczestnicząca w Projekcie może realizować tylko jeden IPI w ramach całego okresu realizacji Projektu.
11. Uczestnictwo w Projekcie jest dobrowolne i skierowane do osób studiujących studiów stacjonarnych I lub II roku studiów pierwszego stopnia lub I, II lub III roku jednolitych studiów magisterskich stacjonarnych nieponoszących opłat lub zwolnionych z opłat za studia w trakcie uczestnictwa w Projekcie. Powyższy warunek dotyczy zarówno osoby kierującej IPI, jak i osób realizujących IPI. Uczestnictwo w Projekcie daje możliwość zdobycia co najmniej 24 punktów ECTS, pod warunkiem zakwalifikowania IPI do realizacji przez BZIK. Zdobyte punkty ECTS, po weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się, zaliczone zostaną na poczet programu studiów na kierunku studiów osoby studiującej, w oparciu o zrealizowany IPE, z zastrzeżeniem ust. 12.
12. W przypadku realizacji IPI w ramach zespołu, Osoba realizująca IPI niebędąca osobą kierującą IPI, może otrzymać co najmniej 21 punktów ECTS, chyba że uczestniczyła w tygodniu projektowym w zastępstwie osoby kierującej IPI
13. W przypadku niezakwalifikowania IPI do realizacji przez BZIK uczestnictwo w Projekcie daje możliwość zdobycia maksymalnie 6 pkt ECTS, jeśli osoba uczestniczyła w tygodniu projektowym i 3 pkt ECTS dla pozostałych osób uczestniczących w Projekcie.
14. W przypadku osób dołączających do zespołu jako osoby realizujące IPI po prezentacji przed BZIK liczba uzyskiwanych punktów ECTS będzie ustalona indywidualnie w IPE osoby realizującej IPI w zespole.
15. Projekt, w tym IPI, jest realizowany w języku polskim.
16. W przypadku, gdy osoba kandydująca studiuje na innym kierunku studiów niż kierunek studiów prowadzony w języku polskim, może zostać przeprowadzona dodatkowa weryfikacja znajomości języka polskiego zgodnie z regulacjami wewnętrznymi Uczelni.

§ 2

Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjmuje się następujące definicje:
1) Biznesowy Zespół Innowacyjnego Kształcenia (BZIK) – zespół, w którego skład wchodzą przedstawiciele otoczenia społeczno-gospodarczego, który zatwierdza IPI do realizacji;
2) Godzina dydaktyczna (h) – rozumie się 45 minut;
3) Indywidualny Plan Edukacyjny (IPE) – wypracowany z Opiekunem z Uczelni sposób uznania planowanych do uzyskania efektów uczenia się na poczet programu studiów określający temat IPI, kamienie milowe, tematy Mikrokursów wraz z wymiarem godzin tego wsparcia;
4) Indywidualny Projekt Innowacyjny (IPI) – projekt realizowany przez osobę uczestniczącą w Projekcie indywidualnie lub w wyjątkowych sytuacjach przez maksymalnie trzyosobowy zespół. W przypadku projektu planowanego do realizacji w zespole spośród osób uczestniczących wyznaczana jest Osoba kierująca IPI;
5) Kamień milowy – istotny etap realizacji IPI;
6) Kierownik Projektu – osoba pełniąca funkcję kierowniczą w Projekcie z ramienia NCBR, koordynująca wszelkie działania w ramach konkretnych zadań przewidzianych w Projekcie oraz odpowiedzialna za ich realizację, w tym za kierownictwo merytoryczne MES;
7) Koordynator MES na Uczelni – osoba koordynująca merytorycznie wdrażanie MES na Uczelni będącej Partnerem Projektu;
8) Mentor biznesowy – przedstawiciel otoczenia społeczno-gospodarczego wspierający osobę realizującą IPI pod kątem wdrożenia rezultatów IPI;
9) Mentor naukowy – osoba spoza Uczelni wspierająca rozwój naukowy i dzieląca się wiedzą ekspercką z osobą realizującą IPI;
10) Mikrokurs – kurs trwający od 10 h do 30 h dydaktycznych realizowany indywidualnie lub grupowo;
11) Mikropoświadczenie – potwierdzenie uzyskanych efektów uczenia się, które Osoba uczestnicząca w Projekcie osiągnęła po określonym cyklu uczenia się;
12) Model Edukacji Spersonalizowanej (MES) – innowacyjny model edukacji wspierający skuteczność systemu kształcenia wyższego;
13) NCBR – Narodowe Centrum Badań i Rozwoju;
14) Odwoławcza Komisja Rekrutacyjna (OKR) – komisja powoływana przez Kierownika Projektu spośród członków Zespołu Projektowego rozpatrująca odwołania od decyzji Regionalnej Komisji Rekrutacyjnej, w jej skład wchodzą członkowie Zespołu Projektowego, nie uczestniczący na wcześniejszym etapie w ocenie zgłoszenia, którego dotyczy odwołanie;
15) Opiekun z Uczelni – osoba pracująca w Uczelni wspierająca osobę kandydującą do Projektu oraz osobę uczestniczącą w Projekcie i realizującą IPI w planowaniu i organizacji aktywności projektowych;
16) Osoba kandydująca – osoba studiująca w formie stacjonarnej na I lub II roku studiów pierwszego stopnia lub I, II lub III roku jednolitych studiów magisterskich stacjonarnych, która zgłasza chęć udziału w Projekcie indywidualnie lub wraz z zespołem;
17) Osoba realizująca IPI – osoba uczestnicząca w Projekcie, która zakończyła z sukcesem prezentację przed BZIK i realizuje IPE, w tym IPI;
18) Osoba uczestnicząca w Projekcie – osoba kandydująca, która pomyślnie przeszła I i II etap rekrutacji oraz Osoba kierująca IPI wskazana w formularzu rekrutacyjnym i członek jej Zespołu IPI;
19) Osoba kierująca IPI – członek Zespołu IPI, który z założenia uczestniczy w tygodniu warsztatowym i podpisuje umowę stypendialną;
20) Partner Projektu – Uczelnia uczestnicząca w realizacji Projektu we współpracy z NCBR;
21) Projekt – przedsięwzięcie pn. „Uczelnie Przyszłości” realizowane przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju z partnerami w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, Działanie 5.1 Innowacje społeczne, Oś V Innowacje społeczne na podstawie Umowy o dofinansowanie projektu z dnia 15.10.2024 r. nr FERS.05.01- IZ.00-0080/24;
22) Regionalna Komisja Rekrutacyjna (RKR) – co najmniej trzyosobowa komisja, oceniająca zgłoszenia osób kandydujących, powoływana przez Kierownika Projektu spośród członków Zespołu Projektowego, w składzie po jednej osobie reprezentującej Partnerów Projektu i jednej osobie reprezentującej NCBR;

23) Regulamin – Regulamin Rekrutacji i Uczestnictwa w Projekcie „Uczelnie Przyszłości”;
24) Uczelnia – Uczelnia macierzysta, na której kształci się osoba kandydująca do udziału w Projekcie lub uczestnicząca w Projekcie i realizująca IPI;
25) Umowa stypendialna – umowa podpisywana przez osobę realizującą IPI (w przypadku zespołu umowę podpisuje Osoba kierująca IPI);
26) Zespół IPI – maksymalnie trzyosobowy zespół realizujący IPI;
27) Zespół Projektowy – zespół składający się z przedstawicieli każdego z Partnerów Projektu oraz przedstawiciela NCBR ustanowiony w Umowie Partnerskiej.

II. REKRUTACJA DO PROJEKTU

§ 3

Rekrutacja uczestników Projektu, o której mowa w § 1 ust. 5 pkt 1, prowadzona jest dwuetapowo:
1. Etap I – ocena formalna i merytoryczna formularza zgłoszeniowego przez Koordynatora MES na Uczelni oraz RKR obejmujący:
1) złożenie formularza zgłoszeniowego przez Osoby kandydujące (indywidualnie lub zespołowo) w sposób oraz w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze. Wzór formularza zgłoszeniowego dla Osoby kandydującej do udziału w Projekcie oraz członka Zespołu IPI stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu; złożenie formularzy osobowych przez każdego z członków zespołu, w przypadku projektów realizowanych zespołowo.
2) przeprowadzenie oceny formalnej przesłanego formularza zgłoszeniowego przez Koordynatora MES na Uczelni. Wzór karty oceny formalnej stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu. Koordynator MES na Uczelni może powołać zespół roboczy wspierający go w ocenie formalnej zgłoszeń. Koordynator MES na Uczelni przyznaje każdej osobie kandydującej indywidualny kod, umożliwiający identyfikację podczas procesu rekrutacji i przekazuje wszystkie zgłoszenia, które spełniają kryteria formalne, do oceny merytorycznej RKR.
3) przeprowadzanie przez RKR oceny merytorycznej zgłoszeń, przyznanie im punktacji i przygotowanie listy rankingowej nie więcej niż 20 osób, których zgłoszenia zostały ocenione powyżej poziomu 50% maksymalnej liczby punktów, zakwalifikowanych do II etapu rekrutacji oraz listy rezerwowej. Wzór karty oceny merytorycznej stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu;
4) obowiązkowe spotkanie osób kandydujących zakwalifikowanych do II etapu rekrutacji z Koordynatorem MES na Uczelni w wyznaczonym terminie przed II etapem rekrutacji.
2. Etap II – ocena Assessment Centre prowadzona przez asesorów zatrudnionych na uczelni lub w NCBR oraz zewnętrzny podmiot wyłoniony przez NCBR. Zasady oceny w II etapie zostaną ogłoszone nie później niż na miesiąc przed planowanym terminem oceny. Podsumowaniem oceny II etapu będzie lista rankingowa po Assessment Centre z uzyskaną liczbą punktów.
3. Do dalszego etapu Projektu przechodzi nie więcej niż 10 osób kandydujących z każdej Uczelni, które osiągnęły najlepszy wynik stanowiący sumę punktów uzyskanych na etapie I i II rekrutacji.
4. W przypadku niewykorzystania wszystkich miejsc przysługujących Uczelni w poprzednich naborach możliwe jest zwiększenie listy osób uczestniczących do maksymalnego limitu na Uczelni.

§ 4

1. Zespół Projektowy ogłasza nabór do Projektu oraz termin składania wymaganych dokumentów poprzez opublikowanie informacji o naborze na stronie internetowej www.ncbr.gov.pl i na stronach każdego z Partnerów. W ogłoszeniu o naborze określa się w szczególności proponowane terminy osiągnięcia kamieni milowych oraz planowane terminy wypłat środków na realizację IPI.
2. W uzasadnionych przypadkach Zespół Projektowy może przedłużyć termin rekrutacji do Projektu.
3. Wyniki każdego etapu rekrutacji zostaną ogłoszone bez zbędnej zwłoki. Lista rankingowa osób zakwalifikowanych do Projektu oraz lista rezerwowa zostaną opublikowane na stronie internetowej www.ncbr.gov.pl oraz na stronach każdego z Partnerów. Z listy rezerwowej Osoba kandydująca może zostać przeniesiona na listę osób zakwalifikowanych do Projektu pod warunkiem zwolnienia miejsca na tej liście.
4. Osobie kandydującej przysługuje prawo odwołania od wyniku każdego etapu rekrutacji. Odwołanie składa się do OKR za pośrednictwem Koordynatora MES na Uczelni w terminie 7 dni od daty ogłoszenia listy osób zakwalifikowanych do Projektu. Adresy mailowe koordynatorów MES na Uczelni są dostępne na stronach internetowych Partnerów. Wzór formularza odwołania stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu.
5. Po zakwalifikowaniu do Projektu każda Osoba uczestnicząca w Projekcie zobowiązana jest do wypełnienia i złożenia Formularza danych osobowych osoby uczestniczącej. Wzór formularza stanowi załącznik nr 5.
6. W całym procesie rekrutacji przestrzegana jest zasada równych szans kobiet i mężczyzn oraz niedyskryminacji (w tym zasada dostępności dla osób z niepełnosprawnościami).

 

III. PRZYGOTOWANIE INDYWIDUALNEGO PROJEKTU INNOWACYJNEGO

§ 5

1. Celem etapu, o którym mowa w § 1 ust. 5 pkt 2, jest przygotowanie osób uczestniczących w Projekcie do opracowania IPI, a w szczególności harmonogramu działań projektowych z kamieniami milowymi, budżetu IPI oraz prezentacji dla BZIK.
2. Łączna liczba punktów ECTS dla tego etapu wynosi co najmniej 6 punktów ECTS dla Osoby uczestniczącej indywidualnie oraz Osoby kierującej IPI (o ile uczestniczył w tygodniu projektowym). Pozostałe Osoby z zespołu mogą uzyskać maksymalnie 3 punkty ECTS, chyba że uczestniczyły w tygodniu projektowym w zastępstwie Osoby kierującej IPI.
3. Osoby uczestniczące w Projekcie przygotowują prezentację swojego IPI przed BZIK i w tym celu realizują:
1) wyjazdowy tydzień warsztatowy w miejscu i terminie określonym przez NCBR, który trwa 5 dni. Udział w tygodniu warsztatowym jest obowiązkowy. NCBR pokrywa koszty dojazdu i uczestnictwa. W przypadku planowanej realizacji IPI przez zespół studencki w wyjazdowym tygodniu uczestniczy Osoba kierująca IPI albo inny członek zespołu wskazany przez nią. Każdej osobie uczestniczącej w tygodniu warsztatowym przysługują 3 punkty ECTS;
2) konsultacje projektowe – spotkania z pracownikami Uczelni w wymiarze 15 godzin dydaktycznych obejmujących przygotowanie IPI, w szczególności harmonogramu z kamieniami milowymi, budżetu oraz prezentacji dla BZIK. Udział w konsultacjach projektowych jest obowiązkowy, biorą w nich udział wszystkie Osoby uczestniczące w Projekcie (zarówno indywidualnie, jak i zespołowo);
3) przygotowanie IPE wraz z Opiekunem z Uczelni. Opiekun z Uczelni przedstawia IPE do akceptacji Koordynatorowi MES na Uczelni.

§ 6

1. Osoba uczestnicząca w Projekcie lub Zespół IPI ma prawo maksymalnie do trzykrotnej prezentacji IPI przed BZIK w wyznaczonych terminach najpóźniej do końca pierwszego semestru uczestnictwa w Projekcie.
2. Prezentacja przed BZIK jest etapem przygotowywania ostatecznej wersji IPI na podstawie informacji zwrotnej przygotowanej przez BZIK.
3. Zasady prezentacji IPI i udzielania informacji zwrotnej przez BZIK określają odrębne przepisy.

IV. REALIZACJA INDYWIDUALNEGO PROJEKTU INNOWACYJNEGO

§ 7

1. Celem etapu, o którym mowa w § 1 ust. 5 pkt 3, jest realizacja IPI przez Osoby uczestniczące w Projekcie.
2. Po akceptacji IPI przez BZIK Osoba uczestnicząca w Projekcie realizująca IPI podpisuje z Uczelnią umowę stypendialną. Wzór umowy stanowi odrębny dokument. W przypadku pracy zespołowej umowę stypendialną podpisuje Osoba kierująca IPI.
3. Osoba realizująca IPI, a w przypadku realizacji IPI zespołowo Osoba kierująca IPI, otrzymuje stypendium w wysokości maksymalnie 20 000 zł na pokrycie kosztów realizacji IPI, zgodnie z budżetem zaakceptowanym przez BZIK. Do kosztów realizacji IPI należą w szczególności: zakup materiałów, odczynników, sprzętu niedostępnego na uczelni, a niezbędnego do realizacji zadań projektowych, usługi zlecone oraz korzystanie ze specjalistycznego sprzętu niedostępnego na Uczelni, udział w konferencjach, realizacja badań terenowych i inne wydatki wspierające realizację IPI.
4. Osoba realizująca IPI oraz Osoba kierująca Zespołem IPI odpowiada za osiągnięcie kamieni milowych IPI i nie może się zrzec tej odpowiedzialności na rzecz osób trzecich.
5. Stypendium będzie wypłacane w transzach, po zaakceptowaniu osiągnięcia kamieni milowych zadeklarowanych w projekcie (co najmniej trzech). Pierwsza transza wypłacana jest w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy stypendialnej.
6. Osiągnięcie kamieni milowych potwierdzają kolejno Osoba realizująca IPI, Mentor naukowy, Mentor biznesowy.
7. Opiekun z Uczelni akceptuje osiągnięcie kamieni milowych i przekazuje do zatwierdzenia Koordynatorowi MES na Uczelni.
8. Osoba realizująca IPI przez cały okres realizacji IPI otrzymuje wsparcie organizacyjne Opiekuna z Uczelni w zakresie realizacji IPE.
9. Osoba realizująca IPI oraz Zespół IPI przez cały czas realizacji IPI otrzymuje wsparcie co najmniej dwóch Mentorów (naukowego i biznesowego) przydzielonych z puli osób zrekrutowanych na zlecenie NCBR w zależności od przyjętego IPE, w tym tematyki IPI w łącznym wymiarze nie więcej niż 150 godzin dydaktycznych. Osoba realizująca IPI może złożyć uzasadniony wniosek do Koordynatora MES na Uczelni o zmianę przydzielonego Mentora naukowego lub Mentora biznesowego.
10. Za realizację IPI indywidualnie lub zespołowo oraz mentoring w wymiarze nie mniejszym niż 40 godzin dydaktycznych na semestr Osoba realizująca IPI może otrzymać co najmniej 9 pkt ECTS na semestr (podczas realizacji całego IPI trwającego maksymalnie 2 semestry – co najmniej 18 pkt ECTS).
11. Dla jednego IPI mogą być uruchomione maksymalnie trzy Mikrokursy niezależnie czy IPI jest realizowane indywidualnie czy zespołowo. Osoba realizująca IPI może uczestniczyć w Mikrokursach stworzonych dla innych IPI, o ile nie powoduje to dodatkowych obciążeń finansowych dla projektu.
12. Osoba realizująca IPI musi uczestniczyć w co najmniej jednym Mikrokursie uruchomionym dla swojego IPI w trakcie jego realizacji. Tematykę, liczbę i długość trwania Mikrokursów proponuje Osoba realizująca IPI wraz z Opiekunem z Uczelni w ramach opracowanego IPE. Za każdy zrealizowany Mikrokurs można otrzymać od 1 do 2 pkt ECTS.

 

V. INDYWIDUALNY PLAN EDUKACYJNY

§ 8

1. IPE przygotowywane jest odrębnie dla każdego semestru uczestnictwa w Projekcie. IPE zawiera przedmioty planowane do uznania poprzez uczestnictwo w Projekcie zgodnie z
przepisami wewnętrznymi obowiązującymi w danej uczelni. Wzór IPE stanowi załącznik nr 6 do Regulaminu.
2. IPE składa się z:
1) IPE 1 – na pierwszy semestr uczestnictwa w Projekcie;
2) IPE 2 – na drugi semestr uczestnictwa w Projekcie;
3) IPE 3 – na trzeci semestr uczestnictwa w Projekcie.
3. IPE przygotowywane jest dla lidera IPI. W przypadku zespołowej realizacji IPI również dla każdego członka zespołu IPI.
4. IPE 1 obejmuje okres od rozpoczęcia tygodnia projektowego do ostatniego dnia semestru określonego zgodnie z organizacją roku akademickiego w danej uczelni. IPE 1 oznacza realizację przedmiotów: „Wprowadzenie do innowacji i komercjalizacji” oraz „Wprowadzenie do metodyk projektowych” w przypadku lidera IPI, zaś w przypadku członka zespołu IPI wyłącznie przedmiotu „Wprowadzenie do metodyk projektowych”. IPE 1 powinno być przygotowane nie później niż do końca semestru, którego dotyczy.
5. IPE 2 i IPE 3 obejmuje okres od początku semestru do dnia jego zakończenia określonego zgodnie z organizacją roku akademickiego w Uczelni. Na IPE 2 i IPE 3 składa się przedmiot
„Realizacja IPI (tytuł) w MES” oraz Mikrokursy. IPE 2 oraz IPE 3 powinno być przygotowane do końca pierwszego miesiąca danego semestru zgodnie z organizacją roku akademickiego obowiązującą w Uczelni.
6. Przedmiot „Realizacja IPI (tytuł) w MES” obejmuje równoważność godzinową 9 pkt ECTS na semestr, na którą składa się współpraca z mentorem naukowym i biznesowym oraz indywidualna praca nad IPI potwierdzona osiąganiem kamieni milowych.
7. IPE określa punkty ECTS uzyskiwane w ramach realizacji MES:
1) IPE 1 w ramach aktywności projektowych obejmuje maksymalnie 6 pkt ECTS, w tym:
a) 3 pkt ECTS za udział w tygodniu warsztatowym (przedmiot „Wprowadzenie do innowacji i komercjalizacji”);

b) 3 punkty ECTS za udział w spotkaniach z coachem 15 h oraz przygotowanie i prezentacja przed BZIK w 1 terminie (przedmiot „Wprowadzenie do metodyk projektowych”)
2) IPE 2 i IPE 3 obejmują w ramach aktywności projektowych minimum 18 punktów ECTS, w tym możliwe jest uzyskanie:
a) 1-2 pkt ECTS za każdy Mikrokurs;
b) 9 pkt ECTS na semestr – przedmiot „Realizacja IPI (tytuł) w MES”.
8. IPE przedkładany jest do zatwierdzenie Koordynatorowi MES oraz innym osobom określonym w IPE zgodnie z regulacjami obowiązującymi na danej Uczelni. IPE zatwierdzane jest nie później niż do końca semestru, którego dotyczy. 9. W uzasadnionych przypadkach wynikających z wewnętrznych regulacji Uczelni, na wniosek Koordynatora MES oraz po akceptacji Kierownika Projektu liczba uzyskiwanych punktów ECTS oraz liczba godzin może zostać zmodyfikowana.

VI. PRAWA I OBOWIĄZKI OSÓB KANDYDUJĄCYCH DO PROJEKTU ORAZ OSÓB UCZESTNICZĄCYCH W PROJEKCIE

§ 9

Osoba kandydująca ma prawo do dobrowolnej i bezpłatnej rekrutacji oraz wycofania swojego zgłoszenia na każdym etapie rekrutacji.

§ 10

Osoba uczestnicząca w Projekcie na etapie przygotowania IPI ma prawo do rezygnacji z udziału w Projekcie. Decyzję w zakresie zaliczenia dotychczas uzyskanych przez nią punktów ECTS podejmuje każdorazowo Uczelnia.

§ 11

1. Osoba realizująca IPI ma prawo do rezygnacji z udziału w Projekcie. Warunki dotyczące rezygnacji z Projektu określają postanowienia zawartej umowy stypendialnej. Decyzję w zakresie zaliczenia dotychczas uzyskanych punktów ECTS przez osobę uczestniczącą w Projekcie realizującą IPI, która zrezygnowała z udziału w Projekcie, podejmuje każdorazowo Uczelnia.
2. W przypadku członków Zespołu IPI postanowienia ust. 1 w zakresie warunków rezygnacji i zaliczania punktów ECTS stosuje się odpowiednio.

§ 12

Osoba uczestnicząca w Projekcie składa pisemne oświadczenie o rezygnacji z udziału w Projekcie u Koordynatora MES na Uczelni. Do oświadczenia należy dołączyć uzasadnienie.

§ 13

Przerwanie udziału w Projekcie skutkuje deficytem punktów ECTS niezbędnych do zaliczenia przedmiotów zadeklarowanych w IPE.

§ 14

Osoba uczestnicząca w Projekcie nie ponosi kosztów uczestnictwa w Projekcie.

§ 15

Osoba uczestnicząca w Projekcie ma prawo do udziału w zajęciach i formach wsparcia przewidzianych w Projekcie, określonych w IPE.

§ 16

Osoba uczestnicząca w Projekcie zobowiązuje się do:
1) systematycznego i aktywnego uczestnictwa w Projekcie;
2) rzetelnego i terminowego wykonywania powierzonych zadań, w tym realizacji przewidzianych w ramach IPI kamieni milowych i spotkań z Mentorami;
3) zrealizowania Indywidualnego Projektu Innowacyjnego (w przypadku osób po BZIK).
4) udziału w minimum jednym Mikrokursie zorganizowanym dla IPI;
5) udziału w działaniach promocyjnych Projektu;
6) poddawania się procesowi ewaluacji i monitorowania postępów edukacyjnych;
7) każdorazowego poinformowania Opiekuna z Uczelni, w formie pisemnej, o niepodjęciu udziału w danej formie wsparcia lub o przerwaniu udziału w Projekcie, wraz z podaniem powodu, w terminie 7 dni od daty zaistnienia przesłanki będącej powodem takiego niepodjęcia lub przerwania udziału;
8) każdorazowego informowania Opiekuna z Uczelni o zmianie danych osobowych, których podanie było wymagane na etapie rekrutacji do Projektu;

VII. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

§ 17

1. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w ramach Projektu stanowi załącznik nr 7 do Regulaminu.

VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 18

1. W sprawach nieuregulowanych treścią niniejszego Regulaminu stosuje się przepisy dokumentów regulujących realizację Projektu „Uczelnie Przyszłości” oraz odpowiednio przepisy wewnętrznych aktów prawnych NCBR i Uczelni.
2. W przypadku wątpliwości interpretacyjnych dotyczących postanowień Regulaminu, decyzję podejmuje Kierownik Projektu po zasięgnięciu opinii Zespołu Projektowego.
3. Zespół Projektowy zastrzega sobie prawo do dokonywania zmiany Regulaminu.
4. Wszelkie zmiany Regulaminu będą publikowane na stronie NCBR wraz ze wskazaniem dokonanych modyfikacji.
5. Zmiany Regulaminu obowiązują od daty ich publikacji na stronie, o której mowa w ust. 4.
6. Uczelnie mogą przygotować swoje dodatkowe zasady rekrutacji i uczestnictwa niesprzeczne z Regulaminem.
7. Załączniki do niniejszego Regulaminu są jego integralną częścią. Załączniki do Regulaminu stanowią:

1) Załącznik nr 1: Wzór formularza zgłoszeniowego dla Osoby kandydującej do udziału w Projekcie oraz członka Zespołu IPI;
2) Załącznik nr 2: Wzór karty oceny formalnej formularza zgłoszeniowego;
3) Załącznik nr 3: Wzór karty oceny merytorycznej formularza zgłoszeniowego;
4) Załącznik nr 4: Wzór formularza odwołania od decyzji RKR;
5) Załącznik nr 5: Formularz danych osobowych osoby uczestniczącej;
6) Załącznik nr 6: Wzór Indywidualnego Planu Edukacyjnego;
7) Załącznik nr 7: Klauzula informacyjna dla osób uczestniczących w Projekcie.

§ 19

Regulamin wchodzi w życie z dniem 6 listopada 2025 r

Regulamin II edycji projektu Uczelnie Przyszłości do pobrania

 

ZAŁĄCZNIKI do regulaminu w wersji edytowalnej do pobrania TUTAJ

return to top