Go to main content

University of Silesia in Katowice

  • Polski
  • English
search
Faculty of Science and Technology
Logo European City of Science 2024

Dni e-sportu na WNST

19.04.2024 - 11:32, update 26.04.2024 - 15:23
Editors: jp

Wydziałowa Rada Samorządu Studenckiego zaprasza na Dni e-sportu na WNST. W ramach wydarzenia organizowany jest turniej CS2, a w dniu 17 maja 2024 r. finał oraz debata ekspercka na temat „Gry i symulatory w edukacji przyszłości”.


Koordynatorzy wydarzenia:

dr Bartosz Dziewit

dr hab. Agnieszka Nowak-Brzezińska, prof. UŚ

Wydarzenie realizowane jest w ramach obchodów Europejskiego Miasta Nauki Katowice 2024, w paśmie Miasto-Region-Akademia. Wydarzenie jest dofinansowane ze środków Województwa Śląskiego – Współorganizatora Europejskiego Miasta Nauki Katowice 2024.

Organizator

Samorząd Studencki Wydziału Nauk Ścisłych i Technicznych Uniwersytetu Śląskiego

Forma

Etap online: eliminacje grupowe
Finał stacjonarny: rozgrywki finałowe z udziałem najlepszych drużyn

Uczestnicy

W turnieju może wziąć udział od 8 do 16 drużyn składających się z minimum 5 osób i maksymalnie 6. Szósta osoba to zawsze gracz rezerwowy.

Zasady

Turniej składać się będzie z dwóch etapów – zdalnego i hybrydowego, oba oparte będą na serwisie Faceit, co umożliwi sprawną organizację.

Pierwszy etap, trwający od tygodnia do dwóch tygodni, odbędzie się za pośrednictwem komunikatora Discord oraz własnego sprzętu uczestników. Podczas każdego meczu będzie działać zespół obserwatorów, zapewniający przestrzeganie zasad turnieju. Drużyny rywalizować będą w systemie drabinkowym.

Drugi etap, zawierający półfinały i finały, przewidziany jest na miejscu – w budynku Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu(do zastanowienia jeszcze). Finaliści będą mieć możliwość przyniesienia własnych komputerów. Po zakończeniu finałów planowane jest oficjalne wręczenie nagród.

Zapisy: link

Regulamin: link

Transmisja: link

Panel dyskusyjny „Gry i symulatory w edukacji przyszłości"

Zapraszamy do uczestnictwa w dyskusji panelowej poświęconej grom jako narzędziom edukacyjnym i treningowym. Porozmawiamy o ich potencjale szkoleniowym, zastanowimy się nad ich znaczeniem dla edukacji na temat obronności, wrażliwości i wielodyscyplinowej wiedzy.

W ramach panelu towarzyszącego rozgrywkom studenckim w grze Counter Strike 2 poruszona zostanie problematyka gier wojennych oraz budowania w ramach rozgrywki cyfrowej świadomości dotyczącej obronności. Edukacyjne i wojskowe wykorzystanie gier stanowi jedno z największych wyzwań współczesności, zwłaszcza w świecie, w którym growe interfejsy, mechaniki i rozwiązania penetrują wszystkie przestrzenie naszego życia, od telefonów komórkowych w naszych rękach, dronów wykorzystywanych na froncie, przez symulatory ratownictwa medycznego, po leczenie PTSD

Zapisy: link

Transmisja: link

Wykład dr Bartosz Dziewit

return to top