W tym odcinku wywiadów poświęconych zarządzaniu kompetencjami w uniwersytetach gościmy Prof. Corinnę Peifer z Department of Psychology w University of Lübeck. Jej badania koncentrują się na takich tematach, jak doświadczenie flow, zarządzanie stresem i dobre samopoczucie w pracy. Stosuje koncepcję flow w projektowaniu interakcji człowiek-maszyna. Jest członkiem założycielem European Flow-Researcher’s Network oraz wiceprezesem German Society for Positive Psychology Research (DGPPF).
Prof. Corinna Peifer podczas wywiadu odpowiada na następujące pytania:
- Jakie czynniki powodują, że badacz publikuje w najlepszych czasopismach?
- Kiedy badacz jest najbardziej kreatywny?
- Jakie własne kompetencje wydają się Pani Profesor najbardziej sprzyjać osiąganiu wysokich wyników naukowych?
- Kiedy udaje się Pani Profesor uzyskać flow w prowadzeniu badań?
- Co sprawia, że zespół lubi ze sobą rozmawiać i planować nowe działania?
- Gdzie leży przyczyna spójności zespołu ?
- Co motywuje członków zespołu badawczego do pracy?
- Jakie kompetencje u członków zespołu nie mogą się powtarzać u kolejnych osób, gdyż prowadzi to do problemów w pracy zespołu?
- Jakie działania podejmuje Pani uczelnia w stosunku do poszczególnych osób, aby wzmocnić ich kompetencje?
- Które kompetencje pracowników Pani uczelni są odpowiednio wynagradzane?
Wywiad z Prof. Corinną Peifer prowadzą
- prof. dr hab. Barbara Kożusznik, Uniwersytet Śląski w Katowicach
- dr hab. inż. Olaf Flak, niezależny trener i doradca biznesowy
Nagranie zostało dofinansowane w ramach konkursu „Widzialność centrów badawczych” Inicjatywy Doskonałości Badawczej UŚ.
Pliki do pobrania
E-book pt. „Kompetencje określające naukowy sukces badaczy i badaczek” w formacie dokumentu:
Cykl „C4RE talks” (ang. Comptences for Research Excellence) to prezentacje, rozmowy i spotkania ze znakomitymi ekspertami z całego świata, którzy specjalizują się w tematyce budowania i rozwijania kompetencji. Cykl realizowany jest w ramach działań Interdyscyplinarnego Centrum Rozwoju Kadr.