Jak sobie radzić z nauczaniem fizyki w szkole?
W trakcie zajęć przedstawię metody sprawnego organizowania pracy nauczyciela fizyki „od a do z”, czyli od przygotowania bazy teoretycznej, aż po konkretną realizację kolejnych punktów podstawy programowej. Wskażę praktyczne zabiegi metodyczne możliwe do wykorzystania podczas lekcji fizyki w szkole oraz podczas zajęć online. Zaproponuję uniwersalną kartę pracy możliwą do zastosowania podczas lekcji z eksperymentem fizycznym. Przedstawię również różnorodne zasoby internetowe wspomagające pracę nauczyciela z uczniem (w tym symulatory doświadczeń, platformy edukacyjne i inne) oraz możliwości eksperymentowania przy użyciu aplikacji dostępnych dla smartfona, urządzenia, które z dobrym skutkiem (choć nie idealnym) służyć może do pomiarów jakościowych. Motto przewodnie mojego referatu brzmi: „Ucz tak, jak sam chciałbyś być uczony”.
dr Aneta Mika, profesor oświaty – fizyk z wykształcenia i z zamiłowania. Popularyzatorka fizyki, czynny członek Ogólnopolskiego Klubu Demonstratorów Fizyki, członek Krajowego Komitetu Organizacyjnego Ogólnopolskiego Festiwalu „Nauki Przyrodnicze na Scenie” – współorganizatorka wielu festiwali. Wieloletni członek zarządu Oddziału Szczecińskiego Polskiego Towarzystwa Fizycznego oraz Szczecińskiego Towarzystwa Naukowego.
Autorka ponad 30 publikacji z dziedziny biofizyki oraz dydaktyki fizyki.
Jest wykładowcą Wyższej Szkoły Edukacji i Terapii w Szczecinie (jej specjalność to biofizyka i fizykoterapia) oraz czynnym nauczycielem fizyki i wicedyrektorem XIV Liceum Ogólnokształcącego w Oddziałami Dwujęzycznymi w Szczecinie.
Z przekonaniem twierdzi, że jej praca to jej największa pasja.