dr Katarzyna Sujkowska-Sobisz, prof. UŚ
Kontakt: katarzyna.sujkowska-sobisz@us.edu.pl
koordynatorka projektu pn. „Uniwersytet Humanistów” realizowanego w ramach programu POWER (NCBiR)
koordynatorka merytoryczna projektu pn.„Between interaction and innovation – creating communication space in the digital Word” realizowanego w ramach programu Szkolnictwo Wyższe. Partnerstwa strategiczne (ERASMUS PLUS)
koordynatorka merytoryczna projektu pn.„ Praktyka czyni mistrza. Studenckie praktyki zawodowe w obliczu zmian prawnych, społecznych i gospodarczych” realizowanego w ramach programu Edukacja Funduszy Norweskich
Profil Pracownika w portalu ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9379-7973
Wybrane publikacje:
Wędrówka, podróż, migracja: w języku i kulturze, Katowice 2018 r. (współredakcja)
Fonetyka dla logopedów. Część 1. Spółgłoski wargowe, Katowice 2017 r. (współautorstwo).
„Forum Lingwistyczne”, nr 3, 2016 r. (współredakcja).
Dyskurs i jego odmiany, Katowice 2016 r. (współredakcja).
Mały słownik terminów teorii tekstu, Warszawa 2005, (współautorstwo).
Digital Humanities in Poland from the Perspective of the Historical Linguist of the Polish Language: Achievements, Needs, Demands, Digital Scholarship in the Humanities 2018, iss. 0, s. 1-17 (współautorstwo).
O tożsamości gracza. Możliwości i ograniczenia w kreowaniu jaźni oraz budowaniu relacji społecznych, w: Naukovi zapiski nacionalnogo universitetu „Ostroz’ka akademia”, Seria „Kulturologia” , vipusk 18, s. 191-195.
O wszechobecności negocjacji – granice dyskursu handlowego, w: Gatunki mowy i ich ewolucja. Gatunek a granice, pod red. D. Ostaszewskiej i J. Przyklenk, Katowice 2015, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 504-511.
Od lingwistyki tekstu do analiza dyskursu – polonistyczne badania nad tekstem w latach 1989-2014, „Język Polski” 2015, s. 106-113.
„Prosimy więcej u nas nie kupować” rzecz o kryzysie w dyskursie handlowym, „Исследования по Славянским Языкам” 19-1 189, 2014, s. 189-203.
Dwa światy, dwa style negocjacji – o kulturowej determinacji w inicjowaniu dyskursu handlowego, „Stylistyka” nr 22, s. 437-451.