Stanowisko:
Grupa: Specjalność: Pokój: Telefon: e-mail: |
Profesor
Pracownicy badawczo-dydaktyczni Pedagogika
brak irena.polewczyk@us.edu.pl |
Dr hab. Irena Polewczyk prof. UŚ
Przebieg kariery naukowej Przebieg kariery naukowej
Uczestnictwo w Grantach (lata 2004 – 2008)
1. Uczestnictwo w Międzynarodowym Grancie – Projekt VEGA č. 01/0092 Diferenciacia ako prostriedok zefektivnowania pedagogickiej činnosti v školnych zariadeniach. (styczeń 2004) Grantowa uloha VEGA 01/0092 – 16: dr Irena Polewczyk – Różnicujący wpływ edukacji przedszkolnej na poziom rozwoju mowy dziecka 6 - letniego.
2. W grudniu 2005 roku zakończyłam prace w ramach projektu VEGA MŠ SR č. 1/0092/03, temat: „Diferenciácia ako prostriedok zefektívnenia pedagogickej činnosti v školských zariadeniach”. Zagadnienie, które opracowywałam w ramach projektu VEGA to: „Różnicujący wpływ edukacji przedszkolnej na poziom rozwoju mowy”. (wykonawca)
3. Temat projektu VEGA: Cesty k inkluzii. Vychodiska inkluzivnej pedagogiky a ich impementacia v pedagogickej praxi novodobych trendov edukacie. (Drogi integracji. Punkt wyjścia pedagogiki integracji i przeszkody w praktyce pedagogicznej współczesnych trendów edukacji) nr projektu: VEGA MŠ SR č. 1/3632/06 – WYKONAWCA, Czas realizacji: 2006-2008;
Projekty badawcze – zbiorowe
1. Kierownik projektu: Prof. dr hab. Stanisław Juszczyk, Osoby uczestniczące w projekcie: Dr Irena Polewczyk, tytuł projektu: Dziecko w świecie wiedzy, komunikacji informacji” (2005),
2. Kierownik prof.. dr hab. Erich Petlak wraz z dr Małgorzatą Mnich, dr hab. Mirosławem Kisielem i dr Alina Budniak realizowałam temat badań własnych „Specyfika wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na Słowacji – studium porównawcze”.(2007)
3. Kierownik projektu: prof. dr hab. Peter Seidler „Diagnoza pedagogiczna, techniki terapeutyczne i programy indywidualne w pracy z dzieckiem przedszkolnym i wczesnoszkolnym” (osoby uczestniczące, dr I.Polewczyk, dr M. Mnich) (2008)
ZESPOŁY BADAWCZE W LATACH 2015-2020
1. St. Louis Kenneth O. , Department of Communication Sciences & Disorders at West Virginia University in the USA, Katarzyna Węsierska, Wydział Filologiczny, Instytut Języka Polskiego, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Irena Polewczyk, Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytet Śląski w Katowicach – Temat projektu badawczego: Changing Attitudes Toward Stuttering Among Polish Teachers and University Students.
2. Irena Polewczyk, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Mikołaj Jarosz, Concept Developer Education, Ecophon, Warszawa – Temat projektu badawczego: Influence of acoustic treatment of school rooms on changes in the functioning of students and teachers.
Członkostwo w zespołach badawczych
Projekty indywidualne,
1. TYTUŁ PROJEKTU – Różnicujący wpływ edukacji przedszkolnej na poziom rozwoju mowy.(2005)
2. TYTUŁ PROJEKTU - Słuch fonemowy i fonetyczny u dzieci w wieku przedszkolnym (2007)
PROJEKTY BADAWCZE NCBR
Nr grantu: WND-POWR.03.05.00-00-z117/17
Kierownik: dr hab. prof. UŚ Michał Baczyński
Temat: Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Rodzaj projektu/Akronim: Projekt wdrożeniowy realizowany dzięki dofinansowaniu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Oś priorytetowa: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie: 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych
Czas realizacji: od 2018-10-01 do: 2022-09-30
ZESPOŁY EKSPERCKIE
2016 – 2017 - członek Zespołu Ekspertów ds. ujednolicenia zasad diagnozy terapii w zaburzeniach przetwarzaniach słuchowego (APD), powołanego przez Fundację BONUM COMMUNE. Zespół Ekspertów reprezentowany był przez interdyscyplinarne grono specjalistów z zakresu: foniatrii, audiologii, fizyki, psychoakustyki, pedagogiki, psychologii i logopedii. Przyznana kwota na cały projekt (wraz z kosztami pośrednimi): 13 029 558,52 zł Przyznana kwota na rok sprawozdawczy (wraz z kosztami pośrednimi): 857 806,40 zł Kwota wydatkowana w roku sprawozdawczym (wraz z kosztami pośrednimi): Rola: wykonawca rezultatów intelektualnych (Irena Polewczyk)
Zainteresowania badawcze Zainteresowania badawcze
Najważniejsze osiągnięcia naukowe, wyróżnienia i nagrody Najważniejsze osiągnięcia naukowe, wyróżnienia i nagrody
Staże naukowe/Wizyty studyjne Staże naukowe/Wizyty studyjne
Członkostwo w radach naukowych i radach redakcyjnych Członkostwo w radach naukowych i radach redakcyjnych
RECENZENT W CZASOPISMACH
Logopaedica Lodziensia, Uniwersytet Łódzki
Logopedia, UMCS, Lublin
The New Educational Review, Wydawnictwo A. Marszałka