Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
absolwent
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Plebiscyt „Absolwent z Pasją” – Kuba Nagórski absolwentem października

W ramach Plebiscytu „Absolwent z Pasją” wybrano absolwenta października, którym został Kuba Nagórski, współwłaściciel agencji kreatywnej kręci sięabsolwent politologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego (specjalizacja europeistyka).

Wspomnienia ze studiów

Kuba Nagórski z czasów studiów najmilej wspomina działanie w organizacjach studenckich oraz nawiązywane wówczas znajomości, które bardzo mocno wpłynęły na to, kim teraz jest i czym się zajmuje. Przez cztery lata był członkiem zarządu AEGEE Katowice – Europejskiego Forum Studentów. W związku z tym koordynował kilkadziesiąt projektów międzynarodowych i ogólnopolskich, a także zajmował się szkoleniami z zakresu fundraisingu i zarządzania projektami w organizacjach pozarządowych. Poza tym reprezentował AZS Katowice w Ju-jitsu, a także aktywnie działał w Grupie Jurajskiej GOPR. Z radością wspomina sesje egzaminacyjne, które bardzo mocno przeżywał, choć z reguły dopisywało mu szczęście. Po dziś dzień z radością wraca na Wydział Nauk Społecznych, który niezmiennie posiada dla niego swoistą, wyjątkową atmosferę.

Opis kariery zawodowej

Na początku swojej kariery zawodowej, w latach 2006-2009, był związany z branżą sprzedażową (różne sektory – głównie B2B). Od tych doświadczeń zaczęły się jego „przygody” ze szkoleniami – do tej pory przeprowadził ich około 1300 godzin, szkoląc kilkadziesiąt organizacji, samorządów, podmiotów biznesowych i realizując kilka projektów unijnych (obszary szkoleń: e-marketing, social media, sprzedaż, negocjacje biznesowe). W międzyczasie zdobył certyfikacje trenerską dającą mu w tym momencie 5 poziom europejskich norm kwalifikacji.

Poza tym od 2009 roku jest współwłaścicielem agencji, która zaczynała jako eventowa. Po dwóch latach pracy z różnymi klientami i właściwe dzięki ich oczekiwaniom przekształcili się w agencję marketingu zintegrowanego i tak powstała agencja kreatywna kręci się!

Na przestrzeni 4 lat udało im się obsłużyć około 100 klientów z całej Polski, poczynając od małych firm, a kończąc na międzynarodowych korporacjach.

Jedna z ich kampanii była nawet nominowana do branżowej nagrody PRotony w 2012 roku.

Pasja

Kuba Nagórski ma wiele pasji i trudno powiedzieć, która jest najważniejsza. Aktywność zawodowa jest u niego mocno powiązana z zainteresowaniem internetem, nowymi mediami i mediami społecznościowymi. Poza tym kocha góry. Od wielu lat się zdobywa różne szczyty. Jego celem jest wejście na wszystkie największe szczyty w każdym kraju w Europie. Interesuje się polityką młodzieżową, czyli obecnością ludzi młodych w podejmowaniu decyzji o mieście, a także budowaniem polityki miejskiej z nastawieniem na tworzenie miasta przyjaznego i atrakcyjnego dla nich.

Po studiach jeszcze jakiś czas działał w AEGEE Katowice, koordynując przy okazji największy projekt w historii tego lokalnego oddziału, czyli Netowrk Meeting (wizyta ponad 200 obcokrajowców z 17 krajów Europy w Katowicach). Dzięki temu i kilku kadencjom w zarządzie został pod koniec 2009 roku uznany członkiem honorowym stowarzyszenia.

W międzyczasie zbierał doświadczenia w różnych obszarach. Marketingowe/promocyjne jako freelancer oraz wspierając kilka organizacji z trzeciego sektora w tym temacie.

Dzięki zdobytym doświadczeniom zainteresowali się Nagórskim organizatorzy spotkań dla młodych przedsiębiorców i studentów i w związku z tym miał okazje kilkanaście razy prowadzić prelekcje dla nich z obszaru motywacji, prowadzenia własnego biznesu, kreowania swojej osobistej marki. Dodatkowo przeprowadził szereg doradztw biznesowych dla młodych przedsiębiorców w różnych projektach (unijnych i nie tylko).

Pozostając w branży promocja/PR/marketing ma na swoim koncie kilkadziesiąt artykułów i komentarzy branżowych, czasami lokalne media zapytują go o pogląd na jakąś sprawę związana z Internetem. Zdarza mu się również występować na konferencjach i prelekcjach na terenie całego kraju (Katowice, Warszawa, Zielona Góra, Łódź i wiele innych)

Wszystko to sprawiło, że postanowił nieco zdynamizować rynek social media w Katowicach i tak powstała katowicka odsłona Czwartków Social Media, których jest pomysłodawcą i koordynatorem. Nieco później pojawiła się fascynacja Instagramem i od jakiegoś czasu jest jedną z trzech osób zaangażowanych w projekt Instagramers Silesia – oficjalna śląska społeczność fanów i użytkowników Instagrama, będąca częścią międzynarodowej grupy liczącej kilkanaście milionów ludzi.

Działania te sprawiły, że zapadła decyzja o stworzeniu narzędzia/platformy do integracji środowisk internetowych – blogerów, freelancerów, przedstawicieli agencji. Tak powstał projekt Social Silesia, który jeszcze w trakcie powstawania.

Poza tym uczestniczył w spotkaniach i pracach Rady Konsultacyjnej Młodych, działającej przy Instytucji Kultury Katowice – Miasto Ogrodów w związku z zakończonymi niestety niepowodzeniem staraniami Katowic o tytuł Europejskiej Stolicy Młodzieży w 2015 roku. W skład rady konsultacyjnej wchodzili reprezentanci stowarzyszeń i organizacji działających na rzecz młodzieży i realizujących projekty z ludźmi młodymi. Spotkania rady służyły pogłębianiu tematów związanych z polityką młodzieżową w Katowicach oraz stworzeniu spójnej koncepcji różnorodnych działań dedykowanych młodzieży. Po ogłoszeniu wyników konkursu z kilkoma osobami zaangażował się w zakładanie Rady ds. Polityki Młodzieżowej przy Prezydencie Miasta Katowice, która chce zająć się opracowaniem strategii polityki młodzieżowej dla miasta, współpracując przy tym z młodzieżą i ekspertami w tej dziedzinie. Ponadto uczestniczy w Posiedzeniach Rady Biznesowej przy prezydencie miasta jako ekspert od przedsiębiorczości młodych.

return to top