Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Interdyscyplinarne Centrum Rozwoju Kadr

ICRK | Warsztaty eksperckiej grupy referencyjnej

07.07.2020 - 16:34 aktualizacja 07.07.2020 - 17:09
Redakcja: MK, Sekcja Prasowa
Tagi: kompetencje, wskaźniki

Weryfikacja zakresu kompetencji oraz przypisanych wskaźników – to cel warsztatów eksperckiej grupy referencyjnej, które odbyły się 7 lipca 2020 roku w ramach realizacji projektu pn. „Interdyscyplinarne Centrum Rozwoju Kadr – think tank ds. rozwoju kluczowych kompetencji kadr przyszłości dla polskiej nauki”.

Naukowcy, dydaktycy i pracownicy wsparcia reprezentujący szesnaście polskich uczelni dyskutowali na temat projektowanego modelu kompetencji kadry badawczej oraz kadry wsparcia administracyjnego, który ma wspomóc zarządzanie ludźmi w sektorze nauki i szkolnictwa wyższego, a także przyczynić się do umacniania pozycji polskiej nauki na arenie międzynarodowej.

Do tej pory w ramach projektu wyodrębnionych zostało już ponad czterdzieści kompetencji wraz z przypisanymi do nich wskaźnikami. Członkowie grupy eksperckiej, reprezentujący różne polskie ośrodki akademickie, przesyłali swoje uwagi do zbioru, aby następnie podczas warsztatów omówić proponowane zmiany.

Wszystkie uwagi zostaną uwzględnione przy konstruowaniu modelu, a zestaw kompetencji będzie jeszcze poddany ocenie ekspertów zewnętrznych. Docelowo narzędzie ma być wdrożone i przetestowane w kilku polskich uczelniach, w tym w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

Spotkanie moderował dr Grzegorz Filipowicz, prezes Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partner, ekspert w obszarze rozwoju zawodowego oraz budowy systemów kompetencji, dyrektor ds. merytorycznych ForFuture.

Projekt, kierowany przez pełnomocnik rektora ds. rozwoju kadr prof. Barbarę Kożusznik, realizowany jest we współpracy z Interdyscyplinarnym Centrum Rozwoju Kadr. Szczegółowe informacje na temat inicjatywy dostępne są na stronie: www.us.edu.pl.

Laptop z napisem spotkanie online

return to top