Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
Instytut Językoznawstwa
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Katarzyna Węsierska

18.02.2020 - 13:12, aktualizacja 08.02.2024 - 12:48
Redakcja: krzysztofrozwadowski

dr hab. Katarzyna Węsierska, prof. UŚ

e-mail: katarzyna.wesierska@us.edu.pl

Dr hab. Katarzyna Węsierska, prof. UŚ,  jest logopedą, terapeutką, trenerką emisji głosu, wykładowczynią i członkinią zarządu Europejskiej Specjalizacji Jąkania (www.stutteringspecialization.eu). W działalności badawczej i praktyce logopedycznej koncentruje się przede wszystkim na zagadnieniach związanych z jąkaniem i giełkotem. Jest autorką i współautorką wielu publikacji o tematyce logopedycznej. Współpracuje z polskimi i międzynarodowymi placówkami akademickimi i badawczymi. W roku 2017 uzyskała certyfikat Europejskiego Specjalisty ds. Jąkania (www.europeanfluencyspecialists.eu). Posiada również uprawnienia przyznawane przez Ośrodek Terapii Jąkania im. Michaela Palina w Londynie (UK) w zakresie szkolenia polskich logopedów do stosowania w praktyce logopedycznej w jąkaniu wczesnodziecięcym podejścia interakcyjnego – Palin PCI. Jest opiekunką naukową Koła Naukowego Młodych Logopedów Uniwersytetu Śląskiego. W roku 2017 (Oxford, UK) została uhonorowana nagrodą im. Dave’a Rowley’a – za podejmowanie międzynarodowych inicjatyw w dziedzinie zaburzeń płynności mowy.

Wybrane publikacje:

  • Węsierska, K., Yaruss, J.S., Kosacka, K., Kowalczyk, Ł., & Boroń, A. (2023). The experience of Polish individuals who stutter based on the OASES outcomes. Journal of Fluency Disorders, 77, 1-17.
  • Sønsterud, H. & Węsierska, K., red. (2023) Dialogue without barriers. A comprehensive approach to dealing with stuttering. Agere Aude.
  • Węsierska, K., & Weidner, M. (2022). Improving young children’s stuttering attitudes in Poland: Evidence for a cross-cultural stuttering inclusion program. Journal of Communication Disorders. 96, 1-10.
  • Węsierska, K., St. Louis, K.O., Wesierska, M., & Porwoł, I. (2021)  Changing Polish university students’ attitudes toward cluttering. Journal of Fluency Disorders, 67, 1-16.
  • Węsierska, K., & Witkowski, M. red. (2020). Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka. Tom 2. Uniwersytet Śląski.
  • St. Louis, K., Węsierska, K., Przepiórka, A., Błachnio, A., Beucher, C., Abdalla, F., Flynn, T., Reichel, I., Beste-Guldborg, A., Junuzovic-Zunic, L. Gottwald, S., Hartley, J., Eisert, S., Johnson, K., Bolton-Grant, B., Teimouri Sangani, M., Rezai, H., Salman,A., Mariswamy, P., Hudock, D., Spears, S., &  Aliveto, E. (2020). Success in changing stuttering attitudes: A retrospective analysis of 29 intervention studies. Journal of Communication Disorders. 84, 1-18.
  • Węsierska, K. & Gaweł, K., red., (2018). Zaburzenia płynności mowy. Harmonia Universalis.
  • Węsierska, K., Vanryckeghem, M., Krawczyk, A., Danielowska, M., Faściszewska, M., & Tuchowska, J. (2018). Behavior Assessment Battery: Normative and psychometric investigation among Polish adults who do and do not stutter. American Journal of Speech-Language Pathology, 27, 1224–1234.
  • Louis, K.O., Węsierska, K., & Polewczyk, I. (2018). Improving Polish Stuttering Attitudes: An Experimental Study of Teachers and University Students. American Journal of Speech-Language Pathology, 27, 1195–1210.
  • Węsierska, K., red. (2015). Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka. Tom 1. Komlogo – Uniwersytet Śląski.

 

zdjęcie Katarzyny Węsierskiej

return to top