W dniach 22-25 czerwca dr Monika Frania, prof. UŚ reprezentowała Uniwersytet Śląski podczas międzynarodowej konferencji w Pradze The 20th international conference DisCo 2025, 'Empowering Futures: Leveraging Digital Technologies in Education for Youth, Women, and Vulnerable Groups. Nasza przedstawicielka wygłosiła referat pod tytułem: THE TEACHER AT THE INTERSECTION OF INNOVATION AND RISK: CRITICAL REFLECTIONS ON GENERATIVE, w którym przedstawiła wybrane wątki badań oraz refleksję nad zmianą roli nauczyciela w dobie AI w dydaktyce. Jako prelegentka odniosła się do tego tematu przedstawiając również wątek badany cały czas w ramach Projektu „Śląskie. Obserwatorium edukacji” realizowanym przez UŚ, a zarządzanym przez Województwo Śląskie w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021 – 2027 Działanie 6.4 Strategiczne projekty dla obszaru edukacji, typ 3: Inicjatywy na rzecz badania potrzeb edukacyjnych w województwie śląskim. Nowoczesne metody edukacyjne, w tym sztuczna inteligencja w dydaktyce, to jeden z podtematów badań w ramach tego projektu.
Dr Monika Frania, prof. UŚ podczas konferencji wzięła również udział w eksperckim panelu dyskusyjnym: Empowering Futures with AI: A Panel Discussion on Education’s Transformation. Niezwykle ważnym momentem było też głosowanie publiczności w konkursie DisCo 2025 Course Award. Nasza badaczka została wyróżniona pierwszą nagrodą w tym głosowaniu za pomysł i realizację przedmiotu fakultatywnego Edukacyjny Escape Room. Założenia tego przedmiotu zyskały już wcześniej uznanie w gremiach międzynarodowych, bo w 2022 roku Monika Frania uzyskała pierwszą nagrodę w konkursie „Transform4Europe Innovative Teaching Award” sojuszu T4EU. Konferencja w Czechach była więc okazją do promowania działań Uniwersytetu Śląskiego zarówno badawczych, jak i dydaktycznych.
Więcej o Edukacyjnym Escape Roomie można poczytać tutaj: https://us.edu.pl/t4e/dr-monika-frania-laureatka-transform4europe-innovative-teaching-award/