Wykaz indywidualnych tematów badawczych
TEMAT BADAWCZY | |
Basiaga Jan | Łączenie rodzin z dziećmi umieszczonymi w placówkach opiekuńczo wychowawcach |
Bernasiewicz Maciej | Środowisko rodzinne w genezie negatywnych i pozytywnych dewiacji społecznych |
Bielska Ewa | Migrant students in higher education – chances and obstacles of success achievement (the Polish perspective at the global background) |
Borowiec Ewa | Dialog nauczyciela i uczniów w procesie kształcenia ukierunkowany na zrównoważony rozwój |
Brosch Anna | Dziecko w rzeczywistości cyfrowej z perspektywy Europy i Afryki |
Budniak Alina | Edukacja społeczna dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym |
Charzyńska Edyta | Zasoby osobiste a dobrostan jednostki |
Chojnacka-Synaszko Barbara | Uwzględnianie różnorodności rodziców i ich zaangażowanie (się) we wspólne działania z nauczycielem na rzecz wsparcia uczniów w procesie edukacyjnym |
Dobosz Dagmara | Podwójnie wyjątkowi: wspieranie edukacji uczniów zdolnych- analiza potrzeb i dobrostanu |
Ecler – Nocoń Beata | Cele, wartości , metody i formy wychowania w perspektywie problemów współczesności |
Fajfer-Kruczek Ilona | Uczeń niedostosowany społecznie w systemie edukacji |
Frania Monika | Media-edukacja-społeczeństwo w kontekście rewolucji technologicznej |
Gałązka Alicja | Dobrostan psychiczny i emocjonalny nauczycieli i uczniów – uważność, współczucie i odporność psychiczna |
Gancarz Aleksandra | Motywy wyboru szkoły z polskim językiem nauczania przez rodziców z Zaolzia |
Gaweł-Mirocha Anna | Wypalenie uczniowskie w rzeczywistości post pandemicznej. Mentalizacja a zjawisko izolacji rówieśniczej |
Gierczyk Marcin | Podejście zorientowane na studentach podwójnie wyjatkowych w przestrzeni uniwersyteckiej: Analiza potrzeb i dobrostanu |
Głupczyk Grzegorz | System sprawiedliwości naprawczej nieletnich |
Grabowska Barbara | Tożsamość oraz kompetencje językowe i społeczne uczniów-członków mniejszości narodowych i etnicznych |
Godawa Joanna | Pedagogika lasu- badania nad relacją człowieka z naturą |
Godawa Szymon | Funkcjonowanie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolach leśnych. |
Góźdź Joanna | Empiryczna analiza roli perfekcjonizmu i doskonałości (excellencism) w zakresie funkcjonowania psychospołecznego oraz ich związki z aktywnością fizyczną |
Hetmańczyk Hewilia | Dobrostan psychospołeczny uczniów – edukacja zdrowotna, wsparcie społeczne, pomoc – wieloaspektowa charakterystyka problemu. |
Huk Tomasz | Edukacja wobec zmiany |
Hruzd-Matuszczyk Alicja | Szkolnictwo polskie za granicą – społeczność – potrzeby – perspektywy |
Jarosz Ewa | Możliwości i bariery implementacji praw partycypacyjnych dzieci i młodzieży w kontekście działań społecznych oraz badań |
Jas-Liszok Katarzyna | Aktywność społeczno-kulturalna osób dorosłych |
Jas-Liszok Katarzyna | Postawy studentów pedagogiki z Polski, Republiki Czeskiej i Słowacji wobec INNEGO (osób starszych i osób o orientacji homoseksualnej). Studium porównawcze |
Jurczyk Marcin | Teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w aspekcie indywidualizacji procesu resocjalizacji nieletnich |
Juroszek Weronika | Wychowanie i samowychowanie do wartości |
Kawiak Ewelina | Wykorzystanie bajek matematycznych w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym |
Kisiel Mirosław | Przygotowanie przyszłych nauczycieli do transmisji form aktywności muzycznej w przestrzeni wczesnej edukacji dziecka |
Kitlińska – Król Małgorzata | Edukacja włączająca, a kompetencje studentów pedagogiki |
Klajmon-Lech Urszula | Rodzeństwo dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – formy społecznego wsparcia |
Knapik-Szweda Sara | Muzykoterapia jako forma zarządzania bólem podczas procedur medycznych u dzieci przedwcześnie urodzonych oraz ich rodzin. Badania pilotażowe. |
Konieczna Ewelina | Społeczna i edukacyjna rola kultury filmowej |
Konieczny-Pizoń Kinga | Obraz świata wartości osób znajdujących się w kryzysie bezdomności, w tym osób opuszczających zakłady karne (ujęcie interdyscyplinarne) |
Kopczyński Tomasz | Przekrojowa analiza popularności narzędzi AI dla edukacji i przetwarzania treści cyfrowych. |
Kozubek Mariola | Service-Learning w kształceniu akademickim |
Krasoń Katarzyna | Potencjalność aktu tworzenia w aktualizacji/wsparciu/wspomaganiu rozwoju człowieka – sztuka narracyjna i arteterapia |
Kruszelnicki Wojciech | Henry Giroux: teoria krytyczna dla pedagogiki i edukacji |
Kyuchukov Hristo | Edykacja międzykulturowa dzieci romskich w Europie i na świecie |
Kwadrans Łukasz | PROBACJA W POLSCE – RZECZYWISTOŚĆ I PERSPEKTYWY ROZWOJU. |
Leksy Karina | Zdrowie psychospołeczne i poczucie dobrostanu osób studiujących z perspektywy uczestnictwa społecznego w środowisku off- i on-line. |
Lewko Agnieszka | Osoby ze spektrum autyzmu w przestrzeni społecznej i osobistej. |
Majewska – Kafarowska Agnieszka | Starzenie się w kontekście specyfiki procesów społeczno-kulturowych XXI wieku |
Maliszewska Katarzyna | Sztuka w edukacji, animacji społeczno-kulturowej i terapii pedagogicznej (badania pedagogiczno-andragogiczne) |
Maliszewski Krzysztof | Re-konstrukcje pedagogiki: imponderabilia edukacji – słabe, ukryte, dwoiste, długofalowe czynniki wychowania |
Mazepa – Domagała Beata | Identyfikacja postaw nauczycieli wczesnej edukacji wobec sztuki współczesnej |
Michalski Łukasz | Progi teoretyczności świadomości historycznej pedagogiki |
Misik Maria | Elementy pedagogiki personalistycznej w polskiej refleksji o wychowaniu. Idee – inspiracje – rekonstrukcje |
Młynek Patrycja | Wielokulturowość w srodowisku szkolnym |
Minczanowska Aleksandra | Edukacja domowa jako alternatywa – codzienność, wyzwania i perspektywy |
Mrózek Sebastian | Osoba z niepełnosprawnością i ze specjalnymi potrzebami – kontekst społeczny i edukacyjny w perspektywie inkluzji |
Nieduziak Edyta | Arteterapia – obszary zastosowań i praktyka badawcza |
Niemiec Marta | Realizacja wsparcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów z Ukrainy ze specjalnymi (indywidualnymi) potrzebami edukacyjnymi w szkołach ogólnodostępnych w wybranych gminach województwa śląskiego |
Noszczyk-Bernasiewicz Monika | Niedostosowanie społeczne nieletnich w kontekście etiologii oraz procesu resocjalizacji. |
Nowak Alina | Modele kształcenia nauczycieli w różnych krajach świata: Jakie podobieństwa i różnice w podejściu do praktyk, teorii i mentorstwa są widoczne w różnych systemach edukacji? |
Ogrodzka-Mazur Ewa | Społeczne, kulturowe i pedagogiczne konteksty edukacji dzieci i młodzieży w środowiskach zróżnicowanych kulturowo |
Pawlik Sabina | Osoby w spektrum autyzmu – edukacja, tożsamość, zaangażowanie, emancypacja |
Penczek Mateusz | Tożsamość osobowa i autonomia jednostki z perspektywy filozofii współczesnej i nauk społecznych. |
Piechaczek-Ogierman Gabriela | Śląskość nieoczywista. Studium badań nad tożsamością śląską. |
Polewczyk Irena | Akustyka szkoły- pedagogiczne aspekty |
Porczyńska-Ciszewska Anna | Dobrostan psychiczny a radzenie sobie ze stresem rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. |
Prysak Dorota | Deinstytucjonalizacja elementem włączania osób o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych w życie społeczne |
Przybylska Irena | Emocjonalne korelaty pracy w zawodach społecznych. |
Pyrzyk-Kuta Aleksandra | Sztuka Głuchych w recepcji osób słyszacych |
Raszka Renata | Edukacja dziecka w kontekście zmiennej rzeczywistości |
Rembierz Marek | Edukacja międzykulturowa i badania pogranicza w polskiej myśli pedagogicznej. Źródła – rozwój – perspektywy |
Rodek Violetta | Pasja jako najwyższa forma zaangażowania i aktywnego tworzenia własnej biografii – ujęcie pedagogiczne |
Ruman Natalia | Zrównoważony rozwój w edukacji w idei Międzynarodowej Sieci Pedagogicznej PILGRIM w przedszkolach powiatu pszczyńskiego |
Ryszawy Sylwia | Poszukiwanie i doświadczanie wsparcia społecznego i wsparcia internetowego przez osoby o orientacji homoseksualnej |
Samborska Iwona | Pedagogiczno-prawne konteksty wychowania, edukacji, opieki i ochrony |
Sieroń Dorota | Pedagogiczny wymiar literatury dokumentu osobistego – implikacje dla edukacji kulturalnej. |
Skibska Joanna | Przywództwo edukacyjne a osoba nauczyciela szkół integracyjnych i specjalnych |
Skop Karolina | Uczeń sam w sobie- metodologiczne aspekty badań wśród dzieci w młodszym wieku szkolnym |
Smyrnowa-Trybulska Eugenia | Uwarunkowania pomyślnej rozwoju i implementacji E-learningu i innowacyjnych metod nauczania uczenia się we współczesnym uniwersytecie w społeczeństwie cyfrowym. |
Sorkowicz Anastazja | Wychowanie seksualne jako prawo i obowiązek rodziców w świetle nauczania Kościoła katolickiego |
Suchodolska Jolanta | Młodzież i młodzi dorośli w obliczu kryzysu własnej tożsamości |
Sulik Monika | W poszukiwaniu potencjału międzypokoleniowego tandemu |
Szafrańska Anna | Polityka oświatowa – wątek zaniechany czy niechciany? Bilans 35.lecia+ |
Szczurek-Boruta Alina | Konstrukcje tożsamości człowieka w warunkach pogranicza- studium socjopedagogiczne |
Szuścik Urszula | Warunki i efektywność w rozwoju twórczości plastycznej dziecka |
Szymik Eugeniusz | Metoda dramy w szkole podstawowej- badania eksperymentalne |
Tomas Iwona | Co mi książko dasz? Wokół współczesnej literatury dziecięcej |
Trzcionka-Wieczorek Anna | Profilaktyka i higiena głosu w pracy nauczyciela |
Watoła Anna | Dziecko w mediach społecznych w ujęciu międzykulturowym – Polska, Wielka Brytania, Kenia, Czechy |
Widawska Edyta | Działania animacyjne jako wsparcie procesów inkluzywnych i ich oddziaływanie w przestrzeni społecznej w odniesieniu do modelu prawoczłowieczego |
Wrona Sylwia | Poszukiwanie siebie w czasach niepewności. Zdalny program wsparcia oparty na uważności dla rodziców dzieci niepełnosprawnych: naprzemienne, randomizowane badanie kliniczne |
Zalewska-Bujak Małgorzata | Przejawy nauczycielskiego autorytaryzmu – w świetle narracji nauczycieli szkół podstawowych oraz rekonstrukcji szkolnych doświadczeń studentów pedagogiki |
Zormanova Lucie | Przygotowanie do zawodu nauczyciela przedszkolnego i wczesnej edukacji w percepcji studentów polskich i czeskich |
Zydziunaite Vilma | LEADERSHIP IN EDUCATION/RESEARCH IN HIGHER EDUCATION |