Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
Instytut Pedagogiki
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Wykaz indywidualnych tematów badawczych

TEMAT BADAWCZY
Basiaga Jan Łączenie rodzin z dziećmi umieszczonymi w placówkach opiekuńczo
wychowawcach
Bernasiewicz Maciej Środowisko rodzinne w genezie negatywnych i pozytywnych dewiacji społecznych
Bielska Ewa Migrant students in higher education – chances and obstacles of success achievement (the Polish perspective at the global background)
Borowiec Ewa Dialog nauczyciela i uczniów w procesie kształcenia ukierunkowany na zrównoważony rozwój
Brosch Anna Dziecko w rzeczywistości cyfrowej z perspektywy Europy i Afryki
Budniak Alina Edukacja społeczna dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
Charzyńska Edyta Zasoby osobiste a dobrostan jednostki
Chojnacka-Synaszko Barbara Uwzględnianie różnorodności rodziców i ich zaangażowanie (się) we wspólne działania z nauczycielem na rzecz wsparcia uczniów w procesie edukacyjnym
Dobosz Dagmara Podwójnie wyjątkowi: wspieranie edukacji uczniów zdolnych- analiza potrzeb i dobrostanu
Ecler – Nocoń Beata Cele, wartości , metody i formy wychowania w perspektywie problemów współczesności
Fajfer-Kruczek Ilona Uczeń niedostosowany społecznie w systemie edukacji
Frania Monika Media-edukacja-społeczeństwo w kontekście rewolucji technologicznej
Gałązka Alicja Dobrostan psychiczny i emocjonalny nauczycieli i uczniów – uważność, współczucie i odporność psychiczna
Gancarz Aleksandra Motywy wyboru szkoły z polskim językiem nauczania przez rodziców z Zaolzia
Gaweł-Mirocha Anna Wypalenie uczniowskie w rzeczywistości post pandemicznej. Mentalizacja a zjawisko izolacji rówieśniczej
Gierczyk Marcin Podejście zorientowane na studentach podwójnie wyjatkowych w przestrzeni uniwersyteckiej: Analiza potrzeb i dobrostanu
Głupczyk Grzegorz System sprawiedliwości naprawczej nieletnich
Grabowska Barbara Tożsamość oraz kompetencje językowe i społeczne uczniów-członków mniejszości narodowych i etnicznych
Godawa Joanna Pedagogika lasu- badania nad relacją człowieka z naturą
Godawa Szymon Funkcjonowanie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolach leśnych.
Góźdź Joanna Empiryczna analiza roli perfekcjonizmu i doskonałości (excellencism) w zakresie funkcjonowania psychospołecznego oraz ich związki z aktywnością fizyczną
Hetmańczyk Hewilia Dobrostan psychospołeczny uczniów – edukacja zdrowotna, wsparcie społeczne, pomoc – wieloaspektowa charakterystyka problemu.
Huk Tomasz Edukacja wobec zmiany
Hruzd-Matuszczyk Alicja Szkolnictwo polskie za granicą – społeczność – potrzeby – perspektywy
Jarosz Ewa Możliwości i bariery implementacji praw partycypacyjnych dzieci i młodzieży w kontekście działań społecznych oraz badań
Jas-Liszok Katarzyna Aktywność społeczno-kulturalna osób dorosłych
Jas-Liszok Katarzyna Postawy studentów pedagogiki z Polski, Republiki Czeskiej i Słowacji wobec INNEGO (osób starszych i osób o orientacji homoseksualnej). Studium porównawcze
Jurczyk  Marcin Teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w aspekcie indywidualizacji procesu resocjalizacji nieletnich
Juroszek Weronika Wychowanie i samowychowanie do wartości
Kawiak Ewelina Wykorzystanie bajek matematycznych w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Kisiel Mirosław Przygotowanie przyszłych nauczycieli do transmisji form aktywności muzycznej w przestrzeni wczesnej edukacji dziecka
Kitlińska – Król Małgorzata Edukacja włączająca, a kompetencje studentów pedagogiki
Klajmon-Lech Urszula Rodzeństwo dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – formy społecznego wsparcia
Knapik-Szweda Sara Muzykoterapia jako forma zarządzania bólem podczas procedur medycznych u dzieci przedwcześnie urodzonych oraz ich rodzin. Badania pilotażowe.
Konieczna Ewelina Społeczna i edukacyjna rola kultury filmowej
Konieczny-Pizoń Kinga Obraz świata wartości osób znajdujących się w kryzysie bezdomności, w tym osób opuszczających zakłady karne (ujęcie interdyscyplinarne)
Kopczyński Tomasz Przekrojowa analiza popularności narzędzi AI dla edukacji i przetwarzania treści cyfrowych.
Kozubek Mariola Service-Learning w kształceniu akademickim
Krasoń Katarzyna Potencjalność aktu tworzenia w aktualizacji/wsparciu/wspomaganiu rozwoju człowieka – sztuka narracyjna i arteterapia
Kruszelnicki Wojciech Henry Giroux: teoria krytyczna dla pedagogiki i edukacji
Kyuchukov Hristo Edykacja międzykulturowa dzieci romskich w Europie i na świecie
Kwadrans Łukasz PROBACJA W POLSCE – RZECZYWISTOŚĆ I PERSPEKTYWY ROZWOJU.
Leksy Karina Zdrowie psychospołeczne i poczucie dobrostanu osób studiujących z perspektywy uczestnictwa społecznego w środowisku off- i on-line.
Lewko Agnieszka Osoby ze spektrum autyzmu w przestrzeni społecznej i osobistej.
Majewska – Kafarowska Agnieszka Starzenie się w kontekście specyfiki procesów społeczno-kulturowych XXI wieku
Maliszewska Katarzyna Sztuka w edukacji, animacji społeczno-kulturowej i terapii pedagogicznej (badania pedagogiczno-andragogiczne)
Maliszewski Krzysztof Re-konstrukcje pedagogiki: imponderabilia edukacji – słabe, ukryte, dwoiste, długofalowe czynniki wychowania
Mazepa – Domagała Beata Identyfikacja postaw nauczycieli wczesnej edukacji wobec sztuki współczesnej
Michalski Łukasz Progi teoretyczności świadomości historycznej pedagogiki
Misik Maria Elementy pedagogiki personalistycznej w polskiej refleksji o wychowaniu. Idee – inspiracje – rekonstrukcje
Młynek Patrycja Wielokulturowość w srodowisku szkolnym
Minczanowska Aleksandra Edukacja domowa jako alternatywa – codzienność, wyzwania i perspektywy
Mrózek Sebastian Osoba z niepełnosprawnością i ze specjalnymi potrzebami – kontekst społeczny i edukacyjny w perspektywie inkluzji
Nieduziak Edyta Arteterapia – obszary zastosowań i praktyka badawcza
Niemiec Marta Realizacja wsparcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej  dla uczniów z Ukrainy ze specjalnymi (indywidualnymi) potrzebami edukacyjnymi w szkołach ogólnodostępnych w  wybranych gminach województwa śląskiego
Noszczyk-Bernasiewicz Monika Niedostosowanie społeczne nieletnich w kontekście etiologii oraz procesu resocjalizacji.
Nowak Alina Modele kształcenia nauczycieli w różnych krajach świata: Jakie podobieństwa i różnice w podejściu do praktyk, teorii i mentorstwa są widoczne w różnych systemach edukacji?
Ogrodzka-Mazur Ewa Społeczne, kulturowe i pedagogiczne konteksty edukacji dzieci i młodzieży w środowiskach zróżnicowanych kulturowo
Pawlik Sabina Osoby w spektrum autyzmu – edukacja, tożsamość, zaangażowanie, emancypacja
Penczek Mateusz Tożsamość osobowa i autonomia jednostki z perspektywy filozofii współczesnej i nauk społecznych.
Piechaczek-Ogierman Gabriela Śląskość nieoczywista. Studium badań nad  tożsamością śląską.
Polewczyk Irena Akustyka szkoły- pedagogiczne aspekty
Porczyńska-Ciszewska Anna Dobrostan psychiczny a radzenie sobie ze stresem rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
Prysak Dorota Deinstytucjonalizacja elementem włączania osób o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych w życie społeczne
Przybylska Irena Emocjonalne korelaty pracy w zawodach społecznych.
Pyrzyk-Kuta Aleksandra Sztuka Głuchych w recepcji osób słyszacych
Raszka Renata Edukacja dziecka w kontekście zmiennej rzeczywistości
Rembierz Marek Edukacja międzykulturowa i badania pogranicza w polskiej myśli pedagogicznej. Źródła – rozwój – perspektywy
Rodek Violetta Pasja jako najwyższa forma zaangażowania i aktywnego tworzenia własnej biografii – ujęcie pedagogiczne
Ruman Natalia Zrównoważony rozwój w edukacji w idei Międzynarodowej Sieci Pedagogicznej PILGRIM w przedszkolach powiatu pszczyńskiego
Ryszawy Sylwia Poszukiwanie i doświadczanie wsparcia społecznego i wsparcia internetowego przez osoby o orientacji homoseksualnej
Samborska Iwona Pedagogiczno-prawne konteksty wychowania, edukacji, opieki i ochrony
Sieroń Dorota Pedagogiczny wymiar literatury dokumentu osobistego – implikacje dla edukacji kulturalnej.
Skibska Joanna Przywództwo edukacyjne a osoba nauczyciela szkół integracyjnych i specjalnych
Skop Karolina Uczeń sam w sobie- metodologiczne aspekty badań wśród dzieci w młodszym wieku szkolnym
Smyrnowa-Trybulska Eugenia Uwarunkowania pomyślnej rozwoju i implementacji E-learningu i innowacyjnych metod nauczania uczenia się we współczesnym uniwersytecie w społeczeństwie cyfrowym.
Sorkowicz Anastazja Wychowanie seksualne jako prawo i obowiązek rodziców w świetle nauczania Kościoła katolickiego
Suchodolska Jolanta Młodzież i młodzi dorośli w obliczu kryzysu własnej tożsamości
Sulik Monika W poszukiwaniu potencjału międzypokoleniowego tandemu
Szafrańska Anna Polityka oświatowa – wątek zaniechany czy niechciany? Bilans 35.lecia+
Szczurek-Boruta Alina Konstrukcje tożsamości człowieka w warunkach pogranicza- studium socjopedagogiczne
Szuścik Urszula Warunki i efektywność w rozwoju twórczości plastycznej dziecka
Szymik Eugeniusz Metoda dramy w szkole podstawowej- badania eksperymentalne
Tomas Iwona Co mi książko dasz? Wokół współczesnej literatury dziecięcej
Trzcionka-Wieczorek Anna Profilaktyka i higiena głosu w pracy nauczyciela
Watoła Anna Dziecko w mediach społecznych w ujęciu międzykulturowym – Polska, Wielka Brytania, Kenia, Czechy
Widawska Edyta Działania animacyjne jako wsparcie procesów inkluzywnych i ich oddziaływanie w przestrzeni społecznej w odniesieniu do modelu prawoczłowieczego
Wrona Sylwia Poszukiwanie siebie w czasach niepewności. Zdalny program wsparcia oparty na uważności dla rodziców dzieci niepełnosprawnych: naprzemienne, randomizowane badanie kliniczne
Zalewska-Bujak Małgorzata Przejawy nauczycielskiego autorytaryzmu – w świetle narracji nauczycieli szkół podstawowych oraz rekonstrukcji szkolnych doświadczeń studentów pedagogiki
Zormanova Lucie Przygotowanie do zawodu nauczyciela przedszkolnego i wczesnej edukacji w percepcji studentów polskich i czeskich
Zydziunaite Vilma LEADERSHIP IN EDUCATION/RESEARCH IN HIGHER EDUCATION

return to top