| Nazwisko i Imię/First name and surname |
Temat badawczy w języku polskim – 2025 |
Research topic in English – 2025 |
| Basiaga Jan |
Łączenie rodzin z dziećmi umieszczonymi w placówkach opiekuńczo- wychowawczych |
Reuniting families with children placed in institutional foster care |
| Bernasiewicz Maciej |
Środowisko rodzinne w genezie negatywnych i pozytywnych dewiacji społecznych |
Family environment in the genesis of negative and positive social deviations |
| Bielska Ewa |
Migrant students in higher education – chances and obstacles of success achievement (the Polish perspective at the global background) |
Migrant students in higher education – chances and obstacles of success achievement (the Polish perspective at the global background) |
| Borowiec Ewa |
Dialog nauczyciela i uczniów w procesie kształcenia ukierunkowany na zrównoważony rozwój |
Teacher-student dialogue in the education process focused on sustainable development |
| Brosch Anna |
Dziecko w rzeczywistości cyfrowej z perspektywy Europy i Afryki |
The Child in Digital Reality from a European and African Perspective |
| Budniak Alina |
Edukacja społeczna dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym |
Social education of children of preschool and early school age |
| Charzyńska Edyta |
Zasoby osobiste a dobrostan jednostki |
Personal resources and individual wellbeing |
| Chojnacka-Synaszko Barbara |
Uwzględnianie różnorodności rodziców i ich zaangażowanie (się) we wspólne działania z nauczycielem na rzecz wsparcia uczniów w procesie edukacyjnym |
Consideration of the diversity of the parents and their involvement (get involved) in joint activities with the teacher to support students in the educational process |
| Dobosz Dagmara |
Podwójnie wyjątkowi: wspieranie edukacji uczniów zdolnych- analiza potrzeb i dobrostanu |
Twice exceptional: supporting the education of gifted students – analysis of needs and wellbeing |
| Ecler – Nocoń Beata |
Cele, wartości , metody i formy wychowania w perspektywie problemów współczesności |
Goals, values, methods and forms of upbringing in the perspective of contemporary problems |
| Fajfer-Kruczek Ilona |
Uczeń niedostosowany społecznie w systemie edukacji |
A socially maladjusted pupil in the education system |
| Frania Monika |
Media-edukacja-społeczeństwo w kontekście rewolucji technologicznej |
Media, education and society in the context of the technological revolution |
| Gałązka Alicja |
Dobrostan psychiczny i emocjonalny nauczycieli i uczniów – uważność, współczucie i odporność psychiczna |
Mental and emotional wellbeing of teachers and pupils – mindfulness, compassion and mental resilience |
| Gancarz Aleksandra |
Motywy wyboru szkoły z polskim językiem nauczania przez rodziców z Zaolzia |
Reasons for choosing a school with Polish as the language of instruction by parents from Zaolzie |
| Gaweł-Mirocha Anna |
Wypalenie uczniowskie w rzeczywistości post pandemicznej. Mentalizacja a zjawisko izolacji rówieśniczej |
Wypalenie uczniowskie w rzeczywistości post pandemicznej. Mentalizacja a zjawisko izolacji rówieśniczej |
| Gierczyk Marcin |
Podejście zorientowane na studentach podwójnie wyjatkowych w przestrzeni uniwersyteckiej: Analiza potrzeb i dobrostanu |
A Student-Centred Approach to Twice-Exceptional Learners in the University Environment: An Analysis of Needs and Wellbeing |
| Głupczyk Grzegorz |
System sprawiedliwości naprawczej nieletnich |
The Restorative Justice System for Juveniles |
| Grabowska Barbara |
Tożsamość oraz kompetencje językowe i społeczne uczniów-członków mniejszości narodowych i etnicznych |
The identity, linguistic, and social skills of students belonging to national and ethnic minorities |
| Godawa Joanna |
Pedagogika lasu- badania nad relacją człowieka z naturą |
Forest pedagogy – research on the relationship between humans and nature |
| Godawa Szymon |
Funkcjonowanie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolach leśnych. |
The functioning of children with special educational needs in forest kindergartens. |
| Góźdź Joanna |
Empiryczna analiza roli perfekcjonizmu i doskonałości (excellencism) w zakresie funkcjonowania psychospołecznego oraz ich związki z aktywnością fizyczną |
An empirical analysis of the role of perfectionism and excellencism in psychosocial functioning and their relationships with physical activity |
| Hetmańczyk Hewilia |
Dobrostan psychospołeczny uczniów – edukacja zdrowotna, wsparcie społeczne, pomoc – wieloaspektowa charakterystyka problemu. |
Psychosocial well-being of students – health education, social support, assistance – a multifaceted characterisation of the problem. |
| Huk Tomasz |
Edukacja wobec zmiany |
Education in the context of change |
| Hruzd-Matuszczyk Alicja |
Szkolnictwo polskie za granicą – społeczność – potrzeby – perspektywy |
Szkolnictwo polskie za granicą – społeczność – potrzeby – perspektywy |
| Jarosz Ewa |
Możliwości i bariery implementacji praw partycypacyjnych dzieci i młodzieży w kontekście działań społecznych oraz badań |
Opportunities and barriers to the implementation of children and young people’s participatory rights in the context of social actions and research |
| Jas-Liszok Katarzyna |
Aktywność społeczno-kulturalna osób dorosłych |
Social and cultural activity of adults |
| Jas-Liszok Katarzyna |
Postawy studentów pedagogiki z Polski, Republiki Czeskiej i Słowacji wobec INNEGO (osób starszych i osób o orientacji homoseksualnej). Studium porównawcze |
Attitudes of students of pedagogy from Poland, the Czech Republic and Slovakia towards the OTHER (older people and people with homosexual orientation). A comparative study |
| Jurczyk Marcin |
Teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w aspekcie indywidualizacji procesu resocjalizacji nieletnich |
Howard Gardner’s Theory of Multiple Intelligences in the Context of Individualizing the Juvenile Social Rehabilitation Process |
| Juroszek Weronika |
Wychowanie i samowychowanie do wartości |
Education and self-education in values |
| Kawiak Ewelina |
Wykorzystanie bajek matematycznych w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym |
The use of mathematical fairy tales in the education of preschool and early school age children |
| Kisiel Mirosław |
Przygotowanie przyszłych nauczycieli do transmisji form aktywności muzycznej w przestrzeni wczesnej edukacji dziecka |
Preparing future teachers to transmit forms of musical activity in early childhood education |
| Kitlińska – Król Małgorzata |
Edukacja włączająca, a kompetencje studentów pedagogiki |
Inclusive education and the competences of pedagogy students |
| Klajmon-Lech Urszula |
Rodzeństwo dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – formy społecznego wsparcia |
Siblings of children with intellectual disabilities – forms of social support |
| Knapik-Szweda Sara |
Muzykoterapia jako forma zarządzania bólem podczas procedur medycznych u dzieci przedwcześnie urodzonych oraz ich rodzin. Badania pilotażowe. |
Music Therapy as a Form of Pain Management During Medical Procedures in Preterm Infants and Their Families: A Pilot Study |
| Konieczna Ewelina |
Społeczna i edukacyjna rola kultury filmowej |
The social and educational role of film culture |
| Konieczny-Pizoń Kinga |
Obraz świata wartości osób znajdujących się w kryzysie bezdomności, w tym osób opuszczających zakłady karne (ujęcie interdyscyplinarne) |
The worldview of people experiencing homelessness, including those leaving prison (an interdisciplinary approach) |
| Kopczyński Tomasz |
Przekrojowa analiza popularności narzędzi AI dla edukacji i przetwarzania treści cyfrowych. |
Cross-sectional Research on the Adoption and Popularity of AI Tools in Education and Digital Content Processing |
| Kozubek Mariola |
Service-Learning w kształceniu akademickim |
Exploring Service-Learning in Higher Education |
| Krasoń Katarzyna |
Potencjalność aktu tworzenia w aktualizacji/wsparciu/wspomaganiu rozwoju człowieka – sztuka narracyjna i arteterapia |
The potentiality of the act of creation in actualizing/ supporting human development – narrative art and art therapy |
| Kruszelnicki Wojciech |
Henry Giroux: teoria krytyczna dla pedagogiki i edukacji |
Henry Giroux: Critical Theory for Pedagogy and Education. |
| Kyuchuk Husiyn |
Edykacja międzykulturowa dzieci romskich w Europie i na świecie |
Intercultural education of Roma children in Europe and worldwide |
| Kwadrans Łukasz |
PROBACJA W POLSCE – RZECZYWISTOŚĆ I PERSPEKTYWY ROZWOJU |
Probation in Poland – reality and prospects for development |
| Leksy Karina |
Zdrowie psychospołeczne i poczucie dobrostanu osób studiujących z perspektywy uczestnictwa społecznego w środowisku off- i on-line |
Psychosocial health and well-being of students from the perspective of social participation in the offline and online environment |
| Lewko Agnieszka |
Osoby ze spektrum autyzmu w przestrzeni społecznej i osobistej. |
People on the autism spectrum in social and personal spaces. |
| Majewska – Kafarowska Agnieszka |
Starzenie się w kontekście specyfiki procesów społeczno-kulturowych XXI wieku |
Ageing in the context of the specific socio-cultural processes of the 21st century |
| Maliszewska Katarzyna |
Sztuka w edukacji, animacji społeczno-kulturowej i terapii pedagogicznej (badania pedagogiczno-andragogiczne) |
Art in education, socio-cultural animation and pedagogical therapy (pedagogical and andragogical research) |
| Maliszewski Krzysztof |
Re-konstrukcje pedagogiki: imponderabilia edukacji – słabe, ukryte, dwoiste, długofalowe czynniki wychowania |
Re-constructions of pedagogy: the imponderables of education – weak, hidden, dual, long-term factors in upbringing |
| Mazepa – Domagała Beata |
Identyfikacja postaw nauczycieli wczesnej edukacji wobec sztuki współczesnej |
Identifying early education teachers’ attitudes towards contemporary art |
| Michalski Łukasz |
Progi teoretyczności świadomości historycznej pedagogiki |
Thresholds of Theorization in Historical Consciousness for Education |
| Misik Maria |
Elementy pedagogiki personalistycznej w polskiej refleksji o wychowaniu. Idee – inspiracje – rekonstrukcje |
Elements of personalistic pedagogy in Polish reflections on education. Ideas – inspirations – reconstructions |
| Młynek Patrycja |
Wielokulturowość w srodowisku szkolnym |
Multiculturalism in the school environment |
| Minczanowska Aleksandra |
Edukacja domowa jako alternatywa – codzienność, wyzwania i perspektywy |
Home schooling as an alternative – everyday life, challenges and prospects |
| Mrózek Sebastian |
Osoba z niepełnosprawnością i ze specjalnymi potrzebami – kontekst społeczny i edukacyjny w perspektywie inkluzji |
A person with a disability and special needs – the social and educational context in the perspective of inclusion. |
| Nieduziak Edyta |
Arteterapia – obszary zastosowań i praktyka badawcza |
Art therapy – areas of application and research practice |
| Niemiec Marta |
Realizacja wsparcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów z Ukrainy ze specjalnymi (indywidualnymi) potrzebami edukacyjnymi w szkołach ogólnodostępnych w wybranych gminach województwa śląskiego |
Implementation of psychological and pedagogical support for Ukrainian students with special (individual) needs in a mainstream schools selected in municipalities of the Silesian province. |
| Noszczyk-Bernasiewicz Monika |
Niedostosowanie społeczne nieletnich w kontekście etiologii oraz procesu resocjalizacji. |
Conduct disorders of minors in the context of etiology and the process of social rehabilitation. |
| Nowak Alina |
Modele kształcenia nauczycieli w różnych krajach świata: Jakie podobieństwa i różnice w podejściu do praktyk, teorii i mentorstwa są widoczne w różnych systemach edukacji? |
Teacher training models in different countries around the world: What similarities and differences in approaches to practice, theory and mentoring can be seen in different education systems? |
| Ogrodzka-Mazur Ewa |
Społeczne, kulturowe i pedagogiczne konteksty edukacji dzieci i młodzieży w środowiskach zróżnicowanych kulturowo |
Social, cultural and pedagogical contexts of educating children and young people in culturally diverse environments |
| Pawlik Sabina |
Osoby w spektrum autyzmu – edukacja, tożsamość, zaangażowanie, emancypacja |
People on the autism spectrum – education, identity, engagement, emancipation |
| Penczek Mateusz |
Tożsamość osobowa i autonomia jednostki z perspektywy filozofii współczesnej i nauk społecznych. |
Personal identity and autonomy according to contemporary philosophy and the social sciences |
| Piechaczek-Ogierman Gabriela |
Śląskość nieoczywista. Studium badań nad tożsamością śląską. |
The elusive nature of Silesian identity. A study of research into Silesian identity. |
| Polewczyk Irena |
Akustyka szkoły- pedagogiczne aspekty |
School acoustics – pedagogical aspects |
| Porczyńska-Ciszewska Anna |
Dobrostan psychiczny a radzenie sobie ze stresem rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. |
Mental wellbeing and coping with stress among parents of children with intellectual disabilities. |
| Prysak Dorota |
Deinstytucjonalizacja elementem włączania osób o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych w życie społeczne |
Deinstitutionalisation as a means of integrating people with diverse educational and developmental needs into social life |
| Przybylska Irena |
Emocjonalne korelaty pracy w zawodach społecznych. |
Emotional correlates of work in social professions. |
| Pyrzyk-Kuta Aleksandra |
Sztuka Głuchych w recepcji osób słyszacych |
Deaf art in the perception of hearing people |
| Raszka Renata |
Edukacja dziecka w kontekście zmiennej rzeczywistości |
Child education in the context of a changing reality |
| Rembierz Marek |
Edukacja międzykulturowa i badania pogranicza w polskiej myśli pedagogicznej. Źródła – rozwój – perspektywy |
Intercultural education and borderland studies in Polish pedagogical thought. Sources – development – perspectives |
| Rodek Violetta |
Pasja jako najwyższa forma zaangażowania i aktywnego tworzenia własnej biografii – ujęcie pedagogiczne |
Passion as the highest form of commitment and active creation of one’s own biography – a pedagogical approach |
| Ruman Natalia |
Zrównoważony rozwój w edukacji w idei Międzynarodowej Sieci Pedagogicznej PILGRIM w przedszkolach powiatu pszczyńskiego |
Sustainable development in education in the concept of the PILGRIM International Pedagogical Network in kindergartens in the Pszczyna district |
| Ryszawy Sylwia |
Poszukiwanie i doświadczanie wsparcia społecznego i wsparcia internetowego przez osoby o orientacji homoseksualnej |
Seeking and experiencing social and online support by people with homosexual orientation |
| Samborska Iwona |
Pedagogiczno-prawne konteksty wychowania, edukacji, opieki i ochrony |
Pedagogical and legal contexts of upbringing, education, care and protection |
| Skibska Joanna |
Przywództwo edukacyjne a osoba nauczyciela szkół integracyjnych i specjalnych |
Educational leadership and the role of teachers in inclusive and special schools |
| Skop Karolina |
Uczeń sam w sobie- metodologiczne aspekty badań wśród dzieci w młodszym wieku szkolnym |
Uczeń sam w sobie- metodologiczne aspekty badań wśród dzieci w młodszym wieku szkolnym |
| Smyrnowa-Trybulska Eugenia |
Uwarunkowania pomyślnego rozwoju i implementacji E-learningu i innowacyjnych metod nauczania uczenia się we współczesnym uniwersytecie w społeczeństwie cyfrowym. |
Conditions for the successful development and implementation of e-learning and innovative teaching and learning methods in contemporary universities in a digital society. |
| Sorkowicz Anastazja |
Wychowanie seksualne jako prawo i obowiązek rodziców w świetle nauczania Kościoła katolickiego |
Sex education including the transmission of knowledge, values, and attitudes as a right and obligation of parents in the light of the teaching of The Catholic Church |
| Suchodolska Jolanta |
Młodzież i młodzi dorośli w obliczu kryzysu własnej tożsamości |
Youth and Young Adults Confronting an Identity Crisis |
| Sulik Monika |
W poszukiwaniu potencjału międzypokoleniowego tandemu |
In search of the potential of an intergenerational tandem |
| Szafrańska Anna |
Polityka oświatowa – wątek zaniechany czy niechciany? Bilans 35.lecia+ |
Education policy – a neglected or unwanted issue? Taking stock after 35 years+ |
| Szczurek-Boruta Alina |
Konstrukcje tożsamości człowieka w warunkach pogranicza- studium socjopedagogiczne |
Constructions of human identity in borderland conditions – a socio-pedagogical study |
| Szuścik Urszula |
Warunki i efektywność w rozwoju twórczości plastycznej dziecka |
Conditions and effectiveness in the development of a child’s artistic creativity |
| Szymik Eugeniusz |
Metoda dramy w szkole podstawowej- badania eksperymentalne |
Drama method in Primary School- experimental research |
| Tomas Iwona |
Co mi książko dasz? Wokół współczesnej literatury dziecięcej |
What will you give me, book? Around contemporary children’s literature |
| Trzcionka-Wieczorek Anna |
Profilaktyka i higiena głosu w pracy nauczyciela |
Prevention and voice hygiene in the teaching profession |
| Watoła Anna |
Dziecko w mediach społecznych w ujęciu międzykulturowym – Polska, Wielka Brytania, Kenia, Czechy |
The Child in Social Media in a Cross-Cultural Perspective – Poland, Great Britain, Kenya, Czech Republic |
| Widawska Edyta |
Działania animacyjne jako wsparcie procesów inkluzywnych i ich oddziaływanie w przestrzeni społecznej w odniesieniu do modelu prawoczłowieczego |
Animation activities as support for inclusive processes and their impact on social space in relation to the human rights model |
| Wrona Sylwia |
Poszukiwanie siebie w czasach niepewności. Zdalny program wsparcia oparty na uważności dla rodziców dzieci niepełnosprawnych: naprzemienne, randomizowane badanie kliniczne |
Finding oneself in times of uncertainty. A remote mindfulness-based support programme for parents of children with disabilities: a cross-over, randomised clinical trial |
| Zalewska-Bujak Małgorzata |
Przejawy nauczycielskiego autorytaryzmu – w świetle narracji nauczycieli szkół podstawowych oraz rekonstrukcji szkolnych doświadczeń studentów pedagogiki |
Manifestations of teacher authoritarianism – in the light of the narratives of primary school teachers and the reconstruction of school experiences of pedagogy students |
| Zormanova Lucie |
Przygotowanie do zawodu nauczyciela przedszkolnego i wczesnej edukacji w percepcji studentów polskich i czeskich |
Preparation for the Profession of Preschool and Early Childhood Education Teacher in the Perception of Polish and Czech Students |