PODRÓŻ STUDYJNA DO MEKSYKU realizowana w ramach projektu „Jeden Uniwersytet – Wiele Możliwości” ze środków Programu POWER
Cel: Szkolenie w zakresie formacji misyjnej i inkulturacji religijnej w kontekście historii i kultury Ameryki Łacińskiej.
- Termin: IV kwartał 2023 r. (10 dni).
- Forma: wykłady, konwersatoria, dyskusje panelowe.
- Miejsce realizacji zajęć: Mariapolis El Diamande; Mariano Matamoros 33, Quinta Secc, 75159 Actipan de Morelos, Puebla, Meksyk.
- Zakres tematyczny: Ekspansja chrześcijaństwa w Ameryce środkowej (XVI-XVIII w.); Trudne relacje państwo–Kościół w Meksyku (XIX-XX w.); Teologia wyzwolenia i jej antropologia w ocenie Magisterium Kościoła; Czy Kościół w Meksyku potrzebuje reewangelizacji?; Refleksja nad przesłaniem społecznym Benedykta XVI do narodu meksykańskiego podczas wizyty apostolskiej 23-26 marca 2012; Znaczenie inkulturacji przesłania chrześcijańskiego w Meksyku dla edukacji międzykulturowej; Współczesna rodzina meksykańska: wyzwania wychowawcze.
- Opiekunowie merytoryczni: dr Mariola Kozubek, ks. dr Dawid Ledwoń
- Efekty: Uczestnicy szkolenia biorą udział w wykładach, dyskusjach panelowych i konwersatoriach w Centrum Formacyjnym Mariapolis w Puebla oraz na Papieskim Uniwersytecie Meksyku. Zakładane efekty szkolenia: zdobycie szerokiej wiedzy z zakresu historii i kultury Ameryki Łacińskiej; pogłębienie wiedzy z zakresu edukacji międzykulturowej w kontekście formacji misyjnej oraz inkulturacji religijnej; nawiązanie nowych kontaktów naukowych i rozwój współpracy międzynarodowej.
- Adresaci: Studenci teologii IV, V i VI roku studiów magisterskich oraz nauk o rodzinie, którym do ukończenia studiów nie pozostają więcej niż cztery semestry.
- Kryteria kwalifikacji uczestników: Uczestnicy spełniają warunki formalne z punktu 7; ponadto wykazują się dobrymi wynikami w nauce (średnia: 4,00 – 5,00); mają ponadprzeciętne zainteresowania naukowe; znacząco angażują się w działalność koła naukowego, angażują się społecznie lub aktywnie uczestniczą w realizacji projektów o charakterze naukowym czy popularyzatorskim na Wydziale Teologicznym lub poza nim; aktywnie włączają się w prace wydziałowego zespołu ds. umiędzynarodowienia; posiadają dobrą znajomość języków obcych (angielskiego lub hiszpańskiego / włoskiego / francuskiego / niemieckiego).