Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Teologiczny
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Wizyta studyjna pracowników WTL w Instytucie Katolickim w Paryżu

14.12.2022 - 14:59 aktualizacja 14.12.2022 - 15:03
Redakcja: Wojciech Kamczyk
W dniach 5-9 grudnia 2022 pracownicy badawczo-dydaktyczni Wydziału Teologicznego UŚ – ks. dr Wojciech Kamczyk, ks. dr Bartłomiej Kuźnik, ks. dr Dawid Ledwoń oraz ks. dr Krzysztof Matuszewski – odwiedzili Instytut Katolicki w Paryżu.
Wizyta, w ramach programu Erasmus+, miała następujące cele:
  • szkolenie w zakresie rozwijania umiejętności pedagogicznych i projektowania programów nauczania,
  • nawiązanie kontaktów naukowych i omówienie perspektyw współpracy w zakresie przygotowania i realizacji wspólnych projektów badawczych, wymiany kadry akademickiej i gościnnych wykładów w ramach Lectio Magistralis Internationalis, bądź zatrudnienia jako visiting profesor na podstawie możliwych umów bilateralnych czy międzyinstytucjonalnych.
Do wartości dodanych mobilności (w kontekście strategii modernizacji i internacjonalizacji Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz ICP należy zaliczyć:
  • wymianę i umiędzynarodowienie doświadczeń dydaktyczno-badawczych,
  • pozyskanie nowych narzędzi i umiejętności w zakresie wdrażania innowacji w procesie nauczania i korzystania z platform e-learningowych.
Podczas blisko tygodniowej wizyty w Instytucie Katolickim w Paryżu nasi pracownicy uczestniczyli w spotkaniach z władzami dziekańskimi, dyrektorami cyklów studiów, dyrektorami katedr i biblioteki Felsa oraz profesorami odpowiedzialnymi za kształcenie w zakresie nauk biblijnych, teologii dogmatycznej i praktycznej oraz edukacji zdalnej.
W ramach spotkań dokonano analizy zapotrzebowania w dydaktyce na nowe interdyscyplinarne moduły kształcenia i przeprowadzono studium nowych metod nauczania oraz narzędzi wspierających dydaktykę w szkolnictwie wyższym.
Szkolenie w ramach programu Erasmus+ pozwoliło na:
  • zwiększenie kompetencji zawodowych poprzez doskonalenie warsztatu dydaktycznego,
  • pozyskanie nowych kontaktów naukowych otwartych na krótko i długoterminową współpracę badawczą i dydaktyczną,
  • podniesienie poziomu umiędzynarodowienia jednostki macierzystej przez zwiększenie liczby pracowników uczestniczących w wymianie akademickiej,
  • umiędzynarodowienie dydaktyki,
  • rozwój innowacyjnych form kształcenia na odległość.
return to top