Interdyscyplinarne Centrum Rozwoju Kadr współuczestniczy w realizacji kilku projektów badawczych, które podejmują tematy związane z szeroko rozumianym funkcjonowaniem człowieka w pracy.
- Think tank ds. rozwoju kluczowych kompetencji kadr przyszłości dla polskiej nauki to projekt, którego celem jest zaprojektowanie: modelu kluczowych kompetencji kadry badawczej oraz kadry wsparcia administracyjnego sektora szkolnictwa wyższego w Polsce; narzędzi oraz wskaźników pomiaru i analizy kompetencji, w tym narzędzia online, a także opracowanie rekomendacji dotyczących rozwoju kluczowych kompetencji kadr.
- Podjęty został temat czynników psychologicznych sprzyjających adaptacji i konstruktywnym zachowaniom w różnych państwach dotkniętych pandemią koronawirusa – projekt realizowany jest we współpracy z Instytutem Psychologii Uniwersytetu Śląskiego oraz partnerami zagranicznymi z Belgii, Francji, Holandii i Hiszpanii.
- Obecnie prowadzone są również badania nad tworzeniem zespołów złożonych z człowieka i kobota. Poruszane zagadnienia dotyczą zmian w sposobach pracy i coraz większego wykorzystania automatyzacji, robotów i kobotów.
- Wspólnie z jedną z firm – właścicielem stacji dializowych – podjęte zostały badania dotyczące zarządzania zespołami dializującymi oraz identyfikacji czynników sprzyjających poprawie jakości ich pracy, a także funkcjonowania pacjentów dializowanych.
- Kolejny wątek badawczy dotyczy psychologicznych i organizacyjnych czynników wspierających pracę zespołów badawczych.
- W ramach działań ICRK analizowane będą także wyzwania, z którymi zmagają się zespoły pracujące w przestrzeni wirtualnej.
- Projekt pt. „Upokorzenie jako bomba emocjonalna. Jak wspierać godność człowieka w pracy?” zakłada współpracę z partnerami zagranicznymi badającymi temat upokorzenia w miejscu pracy oraz w relacjach międzyludzkich.
Zaprezentowane badania naukowe podjęte zostały przez interdyscyplinarne zespoły tworzone przez psychologów, socjologów, filozofów, specjalistów zarządzania i ekonomii, artystów muzyków i plastyków oraz informatyków.