Mistrzowie dydaktyki
Celem projektu jest podniesienie kompetencji kadry akademickiej w zakresie stosowania nowoczesnych, innowacyjnych metod dydaktycznych, takich jak stosowanie metody tutoringu w kształceniu. Zajęcia obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne z zakresu różnych metod nauczania, jak i wiedzę praktyczną z zakresu przygotowania prowadzonych zajęć z wykorzystaniem aktywności studentów, ich wzajemnej oceny, a także z zakresu argumentacji ocen wystawianych studentom. Projekt obejmuje zagraniczne wizyty studyjne pracowników naukowo-dydaktycznych w celu udziału w szkoleniu dot. metody tutoringu. Wizyty w wymiarze 2-3 tygodni odbywać się będą na wybranych uczelniach europejskich znajdujących się w pierwszej setce rankingu szanghajskiego (m.in. Uniwersytet w Groningen, Uniwersytet Aarhus, University College London).
Jest to program mający na celu zapoznanie nauczycieli akademickich z najnowszymi, innowacyjnymi i aktywizującymi studentów metodami prowadzenia zajęć.
Nauczyciele akademicy Instytutu Informatyki biorą aktywny udział w tym projekcie, co bezpośrednio przekłada się na innowacyjność i jakość prowadzonych zajęć na kierunku Informatyka.
Krótki opis wyjazdu do Aarhus University w Danii, który miał miejsce we wrześniu 2021 roku został zamieszczony poniżej.
Miasteczko Aarhus jest uroczym miasteczkiem nadbałtyckim liczącym trochę ponad 300 tys. mieszkańców. Aarhus University jest drugim najstarszym uniwersytetem w Danii. Główne metody pracy ze studentami na tym uniwersytecie to case-based learning, team-based learning i blended learning. Co oznacza, że studenci rzadziej uczestniczą w tradycyjnych wykładach, natomiast bardzo często rozwiązują problemy praktyczne pracując w grupach.
Budynki uniwersyteckie są zlokalizowane w malowniczych miejscach między innymi koło portu morskiego. Studenci dojeżdżają na uczelnię głównie rowerami. Ogrom rowerów przed uczelnią wywiera niesamowite wrażenie. Jeśli ktoś chce się spotkać z wikingami to najlepszym miejscem będzie Moesgaard Museum, które współprowadzone jest przez Instytut Archeologii Uniwersytetu w Aarhus. W głównym budynku uczelni jest wspaniała biblioteka, pośrodku której zasadzony został mini las. Dodatkowo na dole w tym budynku zostały przygotowane miejsca relaksu dla studentów z fotelami do masażu.
Taki wyjazd to okazja do zaobserwowania modelu uczenia stosowanego w Danii. Cechuje go ogromne zaangażowanie i samodzielność studentów oraz skupienie się na rozwiązywaniu problemów praktycznych.