Prof. dr hab. Renata Dampc-Jarosz
Publikacje książkowe – autorstwo:
Zwierciadła duszy. Estetyka listów pisarek niemieckich epoki klasyczno-romantycznej. Wrocław: Atut 2010, ss. 428.
Publikacje współredagowane (wybór):
- Renata Dampc-Jarosz, Nina Nowara-Matusik (red.): Sophie Tieck-Bernhardie. Fantazje i marzenia. Katowice: WUŚ 2017, ss. 122.
- Renata Dampc-Jarosz, Paweł Zimniak (Hg.): Politischen Konjunkturen zum Trotz. Heinrich Bölls Wirklichkeitsrepräsentationen. Göttingen: Vandenhoeck&Ruprecht 2018, ss. 362.
- Renata Dampc-Jarosz, Leszek Żyliński (red.): „Pisząc, zmieniam świat”. Heinrich Böll czytany współcześnie. Kraków: Universitas 2019, ss. 338.
- Renata Dampc-Jarosz, Paweł Zarychta (Hg.): „… nur Frauen können Briefe schreiben. Facetten weiblicher Briefkultur nach 1750“. Berlin: Lang 2019, 2 Bde., ss. 328.
Artykuły (wybór):
- „Opuścić własne wnętrze”. Prywatne i intymne na cenzurowanym w listach pisarek niemieckich u schyłku XVIII wieku, w: Publiczne, prywatne, intymne w kulturze XVIII wieku. Red. Teresa Kostkiewiczowa. Warszawa: Debit 2014, s. 205-216.
- Wpływ włoskich podróży na działalność Anny Amalii von Sachsen-Weimar-Eisenach i Izabeli Czartoryskiej, w: Polski Grand Tour w XVIII i początkach XIX wieku. Red. Agata Roćko. Warszawa: Muzeum Pałacu Jana III w Wilanowie 2014, s. 199-214.
- Wiederfinden der Welt im Werk von zwei deutschen Schriftstellerinnen um 1800, w: Der imaginierte Ort, der (un)bekannte Ort. Zur Darstellung des Raumes in der Literatur, hrsg. von Anna Gajdis, Monika Mańczyk-Krygier. Bern/Berlin/Bruxelles: Lang 2016, s. 45-56.
- Śląsk zapamiętany na scenach teatrów górnośląskich ostatniego dziesięciolecia, w: Pamięć – dyskurs – tożsamość. Rozważania interdyscyplinarne. Red. Joanna Godlewicz-Adamiec i Dominika Wyrzykiewicz. Warszawa: WUW 2018, s. 176-189.
- „Wir am Rhein”. Mythos und Identität im essayistischen Werk von Heinrich Böll, w: Politischen Konjunkturen zum Trotz. Heinrich Bölls Wirklichkeitsrepräsentationen, hrsg. von Renata Dampc-Jarosz, Paweł Zimniak. Göttingen: Vandenhoeck&Ruprecht 2018, S. 217-230.
- Uta von Naumburg – eine „deutsche Ikone“ aus dem Mittelalter? Figurationen des Weiblichen im deutschen postmodernen Roman am Beispiel von Claudia und Nadja Beinerts Die Herrin der Kathedrale, w: „Germanica Wratislaviensia“ 2018 nr 143, s. 75-88.