Stanowisko:
Grupa: Specjalność: Pokój: Telefon: e-mail: |
Adiunkt
Pracownicy dydaktyczni Informatyka i Matematyka Dyskretna 528 (32) 359 20 91 – |
dr Jolanta Sobera
- Koordynator projektu Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w Instytucie Matematyki
- Członek Rady Dydaktycznej Kierunku Matematyka
- Członek Rady Dydaktycznej Informatyka Stosowana
- Juror w Ogólnopolskim Sejmiku Matematyków
Wykształcenie
- Doktor nauk matematycznych, Uniwersytet Śląski w Katowicach, 2001.
- Magister matematyki, Uniwersytet Śląski w Katowicach, 1996.
Poniedziałek
13:45 – 16:00 | Podstawy programowania (lab) | sala online |
Środa
8:00 – 9:30 | Wstęp do programowania (wykład) co 2 tygodnie od 14.10 |
sala: online |
Czwartek
10:30 – 12:45 | Wstęp do programowania (lab) | sala: S/1/14 |
13.00 – 13.45 | Konsultacje | sala: P/0/07 |
13.45 – 16.00 | Wstęp do programowania (lab) | sala: S/1/14 |
Artykuły naukowe
Lp. | Autorzy | Tytuł | Dane bibliograficzne |
|
|||
1. | M. Baczyński, J.Drewniak, J.Sobera |
Semigroups of fuzzy implications | Tatra Mountains, 21 (2001), 61-72,(MR1904659, Zbl 0993.03028). |
2. | J. Sobera | Properties of regular fuzzy relations | Knoweldge Base System, Vol 10, Suppl. (December 2002), 165-173. |
3. | J. Drewniak, J. Sobera | Structure of partially ordered cyclic semigroup |
Czech. Math. J. (2003), |
4. | J. Drewniak, J. Sobera | Compositions of invariant fuzzy implications | Soft Comput. 10 (6) (2006), 514-520. |
5. | J. Sobera | Mixed associativity of Bandler – Kohout compositions of relations | Kybernetika, 43 (2007), 143 – 156. |
Materiały konferencyjne / rozdziały w monografiach naukowych
Lp. | Autorzy | Tytuł rozdziału | Tytuł całości | Dane bibliograficzne |
|
||||
1. | M. Baczyński, J. Drewniak, J. Sobera |
On sup-* Compositions of fuzzy implications | Neutral Networks and Soft Computing, (Advances in Soft Computing) |
red. L.Rutkowski, J. Kacprzyk (Eds.) Physica Verlag, Heidellberg 2003, pp. 274-279 |
2. | J. Sobera | Powers of Circulant Matrices |
Soft Computing Foundations and Theoretical Aspects, |
red. K.T. Atanassov, O.Hryniewicz, J. Kacprzyk (Eds.) Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa, 2004, 353-360. |
3. | J. Sobera | Aggregation of *-transitive fuzzy relations by quasi -linear means |
Recent Advances in Fuzzy Sets, Intuitionistic Fuzzy Sets, Genaralized Nets and Related Topics Volume I |
Foundations, Polish Academy of Sciences, Warsaw, 2011, 209-222. |
4. | J. Sobera, A. Szczerba-Zubek |
Popularyzowanie matematyki w czasie zajęć pozalekcyjnych | Współczesne problemy nauczania matematyki | red. Edyta Juskowiak, Henryk Kąkol, Fundacja “Matematyka dla wszystkich”(vol. 6), Bielsko-Biała, 2015, s. 135-145 ISBN: 978-83-944402-0-6. |
5. | J. Sobera, A. Szczerba-Zubek |
Programowanie na różnych etapach edukacyjnych | Informatyka w edukacji: kształcenie informatyczne i programowanie dla wszystkich uczniów | red. Anna Beata Kwiatkowska, Maciej M. Sysło, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2016, s. 119-127 ISBN: 978-83-231-3585-2. |
6. | N. Cieślar, J. Sobera, A. Szczerba-Zubek |
Programowanie w nauczaniu zintegrowanym | Informatyka w edukacji: wokół nowej podstawy informatyki | red. Anna Beata Kwiatkowska, Maciej M. Sysło, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2017, s. 23-28 ISBN: 978-83-231-3854-9. |
7. | J. Sobera, A. Szczerba-Zubek |
Żyroskop i figury geometryczne | Współczesne problemy nauczania matematyki | red. Edyta Juskowiak, Henryk Kąkol, Fundacja “Matematyka dla wszystkich”(vol. 7), Bielsko-Biała, 2018, s. 163-173 ISBN: 978-83-944402-1-3. |
8. | J. Sobera, A. Szczerba-Zubek |
Technologie Informacyjne w nauczaniu innych przedmiotów | Informatyka w edukacji: myśl komputacyjnie! | red. Anna Beata Kwiatkowska, Maciej M. Sysło, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2018, s. 113-117 ISBN: 978-83-231-4049-8. |
9. | J. Sobera, A. Szczerba-Zubek |
Lego® Mindstorms® i figury geometryczne | Współczesne problemy nauczania matematyki | red. Edyta Juskowiak, Henryk Kąkol, Fundacja “Matematyka dla wszystkich”(vol. 8), Bielsko-Biała, 2020, s. 157-166 ISBN: 978-83-944402-2-0. |