Stanowisko:
Grupa: Specjalność: Pokój: Telefon: e-mail: |
Adiunkt
Pracownicy dydaktyczni Dydaktyka Matematyki 543 (32) 359 13 69 0000-0001-9077-6563 |
dr Natalia Cieślar
- Juror Ogólnopolskiego Sejmiku Matematyków
- Tutor II edycji programu Uniwersytet Najlepszych
- Trener Uniwersytetu Śląskiego Maturzystów
- Opiekun praktyki dydaktycznej z matematyki
Stopnie naukowe
Magisterium (1998): Uniwersytet Śląski, Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii
- Tytuł pracy: O zbieżności szeregów operatorów
- Promotor: prof. Władysław Kierat
Doktorat (2004): Uniwersytet Śląski, Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii
- Tytuł rozprawy: Analiza konstrukcji tekstu matematycznego jako środka przekazu pojęć w podręcznikach adresowanych do studentów
- Promotor: prof. Jan Konior
Zatrudnienie
- od 1998 do 1999: asystent w Zakładzie Dydaktyki Matematyki UŚ
- od 2004 do chwili obecnej: adiunkt na Wydziale Nauk Ścisłych i Technicznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Mój aktualny plan zajęć dydaktycznych dostępny jest na tej stronie.
Artykuły naukowe
Lp. | Autorzy | Tytuł | Dane bibliograficzne |
|
|||
1. | N. Cieślar | O potrzebie i możliwości rozwijania myślenia przez analogię w edukacji matematycznej w klasach I-III | Nauczyciel i szkoła, nr 1 (57), 2015 , s. 241-258, ISSN: 1426-9899 |
2. | N. Cieślar, J. Samsel-Opalla |
Rozwijanie kompetencji kluczowych na lekcjach matematyki | Nauczyciel i szkoła, nr 3 (57), 2010, s. 131-140, ISSN: 1426-9899 |
Materiały konferencyjne / rozdziały w monografiach naukowych
Lp. | Autorzy | Tytuł rozdziału | Tytuł całości | Dane bibliograficzne |
|
||||
1. | N. Cieślar, S. Kania | Intuicje uczniów dotyczące pojęć logicznych |
Współczesne problemy nauczania matematyki | red. E. Juskowiak, H. Kąkol, Fundacja „Matematyka dla wszystkich” (vol.8), Bielsko – Biała, 2020, s. 55-73,
ISBN: 978-83-944402-2-0 |
2. | N. Cieślar, S. Kania | Trudności w rozumieniu stosowanych elementów logiki matematycznej w odniesieniu do kwantyfikatorów | Współczesne problemy nauczania matematyki | red. E. Juskowiak, H. Kąkol, Fundacja „Matematyka dla wszystkich” (vol.7), Bielsko – Biała, 2018, s. 143-162,
ISBN: 978-83-944402-1-3 |
3. | N. Cieślar, S. Kania, J. Samsel Opalla |
Dowodzenie twierdzeń w nauczaniu szkolnym
|
Współczesne problemy nauczania matematyki | red. E. Juskowiak, H. Kąkol, Fundacja „Matematyka dla wszystkich” (vol.6), Bielsko – Biała, 2015, s. 71-89,
ISBN: 978-83-944402-0-6 |