Stanowisko:
Grupa: Specjalność: Pokój: Telefon: e-mail: |
Adiunkt
Pracownicy dydaktyczni Dydaktyka Matematyki 543 (32) 359 17 05 |
dr Sylwia Kania
- Opiekun Studenckiego Koła Nauczycieli Matematyki i Informatyki
- Opiekun praktyki dydaktycznej z matematyki
- Juror Ogólnopolskiego Sejmiku Matematyków
- Tutor II edycji programu Uniwersytet Najlepszych
- Trener Uniwersytetu Śląskiego Maturzystów
Wykształcenie
Doktor nauk matematycznych w zakresie matematyki: 01.2015, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
- Tytuł rozprawy: Merytoryczne i logiczne preferencje uczniów i studentów w procesie korekty fałszywych stwierdzeń matematycznych,
- Promotor: dr. hab. Maciej Klakla.
Magister matematyki: 07.2009, Uniwersytet Śląski w Katowicach
- Tytuł pracy magisterskiej: Równanie Jensena na grupach,
- Promotor: prof. dr hab. Roman Ger.
Dodatkowe informacje:
- 2016 – Studia Podyplomowe Zarządzanie Placówkami Oświatowymi, WSB w Dąbrowie Górniczej,
- 2019 – Uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego, Kuratorium Oświaty, Delegatura w Sosnowcu.
Zatrudnienie
- Od 2011 r. – Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Mój aktualny plan zajęć dydaktycznych dostępny jest na tej stronie.
Artykuły naukowe
Lp. | Autorzy | Tytuł | Dane bibliograficzne |
|
|||
1. | Sylwia Kania | Some difficulties in teacher – student relations in the context of problem solving | Studia Psychologiczne, vol.57 (2019), no. 2, 3-12, doi: 2478/V1067-010-0181-9 |
2. | Sylwia Kania | The sketch of the idea of the research of understanding and using the logical structure of the mathematical statement | Studia Psychologiczne, vol.55 (2017), no. 3, 40-52, doi: 10.2478/V1067-010-0168-2 |
3. | Sylwia Kania | Rozwijanie uczniowskich predyspozycji matematycznych w kontekście zadań tekstowych | Matematyka, Czasopismo dla nauczycieli, 5/2018 (26), s. 19-23 |
Materiały konferencyjne / rozdziały w monografiach naukowych
Lp. | Autorzy | Tytuł rozdziału | Tytuł całości | Dane bibliograficzne |
|
||||
1. | N. Cieślar, S. Kania | Intuicje uczniów dotyczące pojęć logicznych | Współczesne problemy nauczania matematyki | red. E.Juskowiak, H.Kąkol Fundacja „Matematyka dla wszystkich” (vol.8), Bielsko – Biała, 2020, 55-73 ISBN: 978-83-944402-2-0 |
2. | Sylwia Kania | Solving mathematical problems in the context of some obstacles between teachers and students. | The Mathematics Education For the Future Project | ed. Alan Rogerson and Janina Morska, Proceedings of the 15th International Conference – Theory and Practice: An Interface or A Great Divide?, 281-287, ISBN: 978-3-95987-111-2 |
3. | N.Cieślar, S.Kania | Trudności w rozumieniu stosowanych elementów logiki matematycznej w odniesieniu do kwantyfikatorów | Współczesne problemy nauczania matematyki | red. E.Juskowiak, H.Kąkol Fundacja „Matematyka dla wszystkich” (vol.7), Bielsko – Biała, 2018, 143-162 ISBN: 978-83-944402-1-3 |
4. | N.Cieślar, S.Kania, J.Samsel-Opalla | Dowodzenie twierdzeń w nauczaniu szkolnym | Współczesne problemy nauczania matematyki | red. E.Juskowiak, H.Kąkol Fundacja „Matematyka dla wszystkich” (vol.6), Bielsko – Biała, 2015, 71-89 ISBN: 978-83-944402-0-6 |
5. | Sylwia Kania | Preferencje dokonywanych przez uczniów wyborów w procesie odkrywania prawdy matematycznej | Dydaktyka, Edukacja i Kultura w badaniach młodych naukowców | red. Z. Dziemianko, Instytut Naukowo – Wydawniczy Maiuscula, Poznań 2013, 147-163 ISBN: 978-83-61449-76-8 |
6. | Sylwia Kania | Analiza błędów popełnianych przez studentów w procesie korekty fałszywych stwierdzeń | Nowe trendy w naukach przyrodniczych 3 | red. M.Kuczera, CreativeTime, Kraków 2012, 152-162, ISBN: 978-83-63058-25-8 |
7. | Sylwia Kania | Czynniki decydujące o preferencjach studentów w procesie korekty fałszywych stwierdzeń | Młodzi naukowcy dla Polskiej Nauki 8 | red. M.Kuczera, CreativeTime, Kraków 2012, tom I, 153-164, ISBN: 978-83-63058-22-7 |
- LXI Szkoła Matematyki Poglądowej „Matematyczne zmiany”, Wola Ducka, 20-24 luty 2020
- V Konferencja Matematyczno – Informatyczna „Congressio – Mathematica”, Kazimierz Dolny, 9-11 listopad 2019, Referat: Metody aktywizujące z wykorzystaniem TIK.
- Letnia Szkoła Instytutu Matematyki 2019, 23-27 wrzesień 2019, Brenna, Referat: Metody aktywizujące w nauczaniu matematyki.
- XXIX Szkoła Dydaktyki Matematyki, Uniwersytet Rzeszowski, 18-21 wrzesień 2019, Referat: Intuicje uczniów dotyczące pojęć logicznych.
- 15th International Conference of The Mathematics Education for the Future Project, Theory and Practice: An Interface or A Great Divide?, Maynooth University, Kildare, Ireland, 4-9 August 2019, Referat: Solving mathematical problems in the context of some obstacles between teachers and students.
- XXXIII Konferencja z Historii Matematyki, Instytut Matematyczny PAN, Będlewo, 27-30 maj 2019
- IV Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transgressions, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, 13-16 marca 2019, Referat: Trangressions between “old” methods and “new” students.
- Ogólnopolska Konferencja Myślenie Matematyczne: fundamenty – rozwój – edukacja, Wieliczka, 24 – 26 stycznia 2019, Referat: Rozwijanie uczniowskich predyspozycji matematycznych w kontekście rozwiązywania zadań tekstowych.
- East – West Conference on Mathematics Education, 23-24 września 2018, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Warszawie, Referat: Some difficulties in teacher – student relations in the context of problem solving.
- Matematyka Pogranicza – Mathematics of Borderlands, Politechnika Białostocka, Uniwersytet w Białymstoku, 15-17 czerwca 2018,Tytuł wystąpienia: Rozwijanie uczniowskich predyspozycji matematycznych w kontekście zadań tekstowych.
- Letnia Szkoła Instytutu Matematyki 2018, Brenna, 24-28 września 2018
- East – West Conference on Mathematics Education, 24-26 sierpnia 2017, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Warszawie, Wykład plenarny: The sketch of the idea of the research of understanding and using the logical structure of the mathematical statement.
- XXVIII Szkoła Dydaktyki Matematyki, 13-16 września 2017, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Referat: Trudności w rozumieniu stosowanych elementów logiki matematycznej w odniesieniu do kwantyfikatorów.
- Letnia Szkoła Instytutu Matematyki 2017, Zawiercie, 19-21 października 2017, Referat: Zmiany w podstawie programowej kształcenia ogólnego.