Creative management in new media – stacjonarne, II stopnia
Język wykładowy: angielski
Creative management in new media – stacjonarne, II stopnia
Język wykładowy: angielski
Creative managment in new media to interdyscyplinarne studia prowadzone w języku angielskim umożliwiające nabycie kluczowych umiejętności z dziedziny cyfrowej sztuki filmowej oraz rozumienia procesów szeroko pojętej komunikacji w sferze medialnej. Ukończenie studiów zapewnia możliwość pracy i dalszego rozwoju w nowoczesnych zawodach.
Absolwent będzie specjalistą: ds. komunikacji wizualnej, kreowania treści w portalach społecznościowych i analitykiem social mediów. Zdobędzie zdolności umożliwiające prowadzenie bloga (video lub tradycyjnego), profili w mediach społecznościowych, obsługiwanie sklepów internetowych oraz pracę w różnorodnych agencjach kreatywnych, dziale e-marketingu, czy prowadzenie własnej firmy w branży medialnej. Student nie tylko pozna sposób działania mediów cyfrowych, ale też, co najistotniejsze, nauczy się je wykorzystywać w sferach biznesowych. Studia wzbogacone są o wiedzę marketingową: dotyczącą działań promujących zewnętrzne marki oraz własną działalność. Wyróżniającym dla kierunku jest edukowanie nie tylko teoretyczne i techniczne, ale także praktyczne i międzydziedzinowe. Co więcej, studia pozwalają na umiejętne wykorzystywanie zjawiska konwergencji mediów w działalności absolwenta. Jest to kluczowe w przekształcającej się i dynamicznie zmieniającej branży. To kierunek idealny dla tych, którzy uświadamiają sobie potrzebę połączenia z warsztatem filmowym i telewizyjnym kompetencji miękkich. Perspektywy absolwenta są różnorodne i umożliwiają zatrudnienie w szerokim spektrum zawodów zarówno opartych na kreatywności (blogger, YouTuber), jak i wymagających konkretnych umiejętności tworzenia treści multimedialnych (w agencjach digitalowych i PR, telewizji, radiu, portalu internetowym).
(Rekrutacja rozpoczyna się 1 czerwca)
Forma studiów: stacjonarna.
Studia II stopnia
Czas trwania: 2 lata (4 semestry)
Zajęcia prowadzone w formie wykładów, ćwiczeń oraz warsztatów.
Studia trwają 4 semestry i prowadzone są w języku angielskim w formie hybrydowej.
Celem studiów jest wykształcenie profesjonalistów w dziedzinie cyfrowej sztuki filmowej z uwzględnieniem wszystkich aspektów skutecznej komunikacji w wirtualnej przestrzeni. Creative management to odpowiedź na aktualny trend w sztuce pracy producenta. W dobie prywatnych przedsiębiorstw, ten kto produkuje nawet najmniejszy utwór audiowizualny musi iść z duchem czasu i sam wykonać wiele kreatywnych prac, jak i posiadać szeroką wiedzę po to, aby wytworzyć kompletne dzieło. Niezależnie od tego czy jest to film fabularny, dokumentalny czy własny videoblog. Również w nurcie produkcji streamingowych funkcja kreatywnego menadżera jest nieoceniona i coraz bardziej doceniana. Bycie kreatywnym menadżerem, to umiejętność badania rynku, popytu, umiejętność kreatywnego myślenia i umiejętnego wprowadzania w życie założonych celów.
Szkoła Filmowa im. K. Kieślowskiego swoją działalnością artystyczną, dydaktyczną i badawczą wyznacza standardy kształcenia twórców i producentów filmowych w Polsce. Elementem stanowiącym o konkurencyjności Szkoły Filmowej im. K. Kieślowskiego są przede wszystkim nauczyciele akademiccy wywodzący się ze środowiska filmowego, wybitni twórcy kultury i praktycy branż audiowizualnych. Szkoła Filmowa im. K. Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego jest jedną z dwóch publicznych instytucji kształcenia wyższego w Polsce, która oferuje studia na kierunkach Reżyseria, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Creative management in new media. Studia w Szkole Filmowej im. K. Kieślowskiego otwierają drzwi młody adeptom sztuki w świat filmu i przemysłów kreatywnych. Szkoła Filmowa im. K. Kieślowskiego to wydział przyjazny dla studentów z całego świata, o czym świadczy rekordowa liczba przyjeżdżających studentów z programu Erasmus+. Walorem jest także wyjątkowy pod względem architektonicznym budynek (nagradzany wielokrotnie na świecie za swoją unikatową architekturę) ze swoją infrastrukturą odzwierciedlającą europejskie standardy techniczne w kształceniu reżyserów i operatorów filmowych.
Szczegółowe informacje o przedmiotach, etapach oraz specyfice kierunku znajdziesz zaglądając do programu studiów.
O przyjęcie na studia mogą się ubiegać absolwenci studiów wyższych (licencjackich i magisterskich) kierunków w ramach jednej z dyscyplin: sztuk filmowych i teatralnych, sztuk muzycznych, sztuk plastycznych lub pokrewnych, nauk o komunikacji społecznej i mediach, nauk socjologicznych, nauk humanistycznych.
Warunkiem przystąpienia do rekrutacji jest złożenie portfolio zawierającego informacje o:
Przyjęcia na studia do granicy limitu odbywać się będą na podstawie złożonego portfolio i rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim weryfikującej wiedzę o współczesnym przemyśle kreatywnym, instytucjach kultury, specyfice sektora audiowizualnego, a także o polskiej i światowej kinematografii oraz weryfikującej predyspozycje do pracy w przemyśle audiowizualnym.
Opłata rekrutacyjna w przypadku kierunku creative management in new media – stacjonarne II stopnia wynosi 150 złotych.
Szczegółowe informacje dotyczące opłat związanych ze studiami.
Kierunek Creative management in new media wyróżnia się połączeniem edukacji zorientowanej na rozwój innowacyjności i technik menadżerskich w branżach audiowizualnych oraz na poszerzenie wiedzy o zarządzaniu treściami autorskimi. Wyjątkowość Creative management in new media wynika z wstępnych założeń tegoż kierunku i osadza się w przekazywaniu: wiedzy o granicach pomiędzy poszczególnymi sztukami (filmową, graficzną, muzyczną i fotograficzną), wiedzy o nowych sposobach rozumienia treści audiowizualnych oraz wiedzy o współczesnych technologiach. Współczynnikiem wzmacniającym wyjątkowości kierunku jest zespół wykładowców, praktyków, specjalistów różnych profesji związanych z nowymi mediami. Kluczowym elementem są prowadzone warsztaty tematyczne dotyczące różnych etapów produkcji filmowej oraz warsztaty rozwijające myślenie kreatywne w związku z przyszłą pracą absolwentów w przemysłach kultury nowych mediów.
Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
ul. św. Pawła 3, 40-008 Katowice, Polska
Studia obejmują 1200 godzin dydaktycznych w 4 obszarach tematycznych:
– obszar artystyczno-kreacyjny (techniki pisania scenariusza, film animowany, teledysk, film reklamowy, gatunki telewizyjne i filmowe, dziennikarstwo nowych mediów, montaż filmu, realizacja dźwięku, podstawy sztuki operatorskiej, podstawy reżyserii, współpraca z aktorem, podstawy grafiki projektowej, historia filmu i telewizji, muzyka w filmie),
– obszar social media (copywriting, technologia mediów społecznościowych, zarządzanie projektem medialnym, kierunki rozwoju nowych mediów, techniki autopromocji w mediach społecznościowych, zarządzanie treścią w mediach społecznościowych, marketing w mediach społecznościowych, analiza mediów społecznościowych, e-Commerce),
– obszar biznesowy (biznesplan przedsięwzięcia medialnego, podstawy psychologii społecznej, zarządzanie zespołem produkcyjnym, prowadzenie negocjacji biznesowych, budżet projektu multimedialnego, techniki sprzedaży dzieła multimedialnego, pozyskiwanie środków finansowych i sponsoring, techniki twórczego myślenia),
– obszar prawny (prawo autorskie, ochrona własności intelektualnej w sieci, zarządzanie bezpieczeństwem informacji)
– warsztaty filmowe, telewizyjne i nowych mediów (po 30h na semestr) prowadzone w ramach programu studiów,
– warsztaty prowadzone przez wykładowców zagranicznych (po 60h na semestr) w ramach programu POWER 3.5 edycja 2018.
Dodatkowych informacji udziela Sekretarz Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej – mgr Aleksandra Spiołek: aleksandra.spiolek@us.edu.pl
Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego swoją działalnością artystyczną, dydaktyczną i badawczą wyznacza standardy kształcenia twórców i producentów filmowych w Polsce.
Siedziba Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego fot. Krzysztof Szlapa
Jesteśmy częścią Uniwersytetu Śląskiego, którego siedziba znajduje się niedaleko, przy ul. Bankowej.
Zdjęcie rektoratu fot. Julia Agnieszka Szymala
Uniwersytet Śląski w Katowicach przywiązuje dużą wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających serwisy internetowe Uczelni. W celu optymalizacji usług, umożliwienia prawidłowego funkcjonowania i zapisywania ustawień poszczególnych użytkowników, strony internetowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach wykorzystują tzw. cookies (z ang. ciasteczka). Cookies to małe pliki tekstowe wysyłane przez serwis do przeglądarki internetowej użytkownika na urządzeniu końcowym (komputer, smartfon, tablet, itp.). W tym miejscu możecie Państwo podjąć decyzję dotyczącą typów plików cookies, które będą wykorzystywane w tym serwisie internetowym. Zachęcamy do zapoznania się z Polityką Prywatności Serwisów Internetowych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.