Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Teologiczny
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Kornaszewska-Polak Monika

20.08.2020 - 09:55, aktualizacja 07.02.2022 - 10:54
Redakcja: maciejbasiuk
Monika Kornaszewska-Polak

Doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii

Monika Kornaszewska-Polak

e-mail: monika.kornaszewska-polak@us.edu.pl

 

Funkcje pełnione na Wydziale:

  • Wydziałowy Koordynator ds. dostępności w zakresie merytorycznym na WTL
  • Komisja dyscyplinarna dla studentów od 2020
  • Sekretarz Komisji Rekrutacyjnej dla studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w latach 2017-2019

 

Biogram:

Wykształcenie wyższe uzyskane na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Tytuł magistra nauk o rodzinie ze specjalizacją psychologiczną uzyskała na podstawie pracy „Stopień asertywności a więzi w małżeństwie” w 1997 z wyróżnieniem. Tytuł magistra psychologii uzyskała na podstawie pracy „Lęk a funkcjonowanie społeczne. Radzenie sobie z lękiem i budowanie kontaktów społecznych w różnych grupach wiekowych” w 2008. Tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie psychologii uzyskała na podstawie rozprawy „Emocjonalne uwarunkowania różnic pomiędzy kobietami i mężczyznami w strategiach radzenia sobie ze stresem życia codziennego” w 2004.
Od października 2016 pracuje na stanowisku adiunkta na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Śląskiego.

Członkostwo: Polskie Towarzystwo badań nad Emocjami i Przywiązaniem, 2016-2020 (Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej od 2020); Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Oddział w Katowicach, 2012-2020 (Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej od 2012).
Zainteresowania naukowe dotyczą: teorii przywiązania w perspektywie tworzenia więzi w dorosłości – aspekty normatywne i nienormatywne; przemian w życiu małżeńskim i rodzinnym – sytuacje konfliktu, kryzysu, rozwodu i ich konsekwencje dla dynamiki rodzinnej oraz  psychologicznych uwarunkowań więzi małżeńskich i zaburzeń w relacjach.

 

Nagrody:

  • 04.10.2012 nagroda Jego Magnificencji Rektora WSH w Sosnowcu za wkład włożony w proces tworzenia nowego programu studiów według metodologii Krajowych Ram Kwalifikacji

 

Bibliografia ResearchGate Google Scholar ORCID
return to top