Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach organizuje konferencję naukowo-dydaktyczną pt. „Motywacja i refleksja w procesie glottodydaktycznym”, której tematem będzie złożona problematyka motywacji w uczeniu się języków obcych oraz jej uwarunkowania psychologiczne i społeczne. W procesie glottodydaktycznym sfera emocji i postaw ucznia odpowiada za jego gotowość do podejmowania konsekwentnego wysiłku intelektualnego, zarówno indywidualnego, jak i w interakcjach z innymi uczącymi się osobami. Odpowiednie działania aktywizujące stosowane przez nauczyciela pozwalają na osiągnięcie sukcesu w uczeniu się języków obcych.
Celem wydarzenia jest uchwycenie różnorodności spojrzeń na zagadnienie motywacji, zarówno z perspektywy ucznia – jego potrzeb, możliwości i oczekiwań względem końcowych efektów uczenia się, jak również z punktu widzenia nauczyciela – jego umiejętności, świadomości roli odgrywanej w klasie językowej oraz refleksji towarzyszącej mu w działaniach. Podczas dyskusji podjęty zostanie także temat motywowania i aktywizowania indywidualnego ucznia, grupy osób, jak również nauczyciela.
Konferencja skierowana jest m.in. do nauczycieli języków obcych, lektorów, badaczy oraz doktorantów i studentów zainteresowanych aktualnymi problemami glottodydaktycznymi.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: www.konferencjaspnjo.us.edu.pl.