Ukazała się interesująca monografia, której Współautorem jest Pracownik Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej – Dr hab. Adam Hibszer. Książkę autorstwa dydaktyków geografii: Joanny Angiel, Adama Hibszera i Elżbiety Szkurłat „Zajęcia terenowe w kształceniu geograficznym. Od teorii i idei dydaktycznych do praktyki szkolnej” wydało Bogucki Wydawnictwo Naukowe.
Celem monografii jest uświadomienie istnienia pomostu między teorią, ideami, tradycjami a praktyką dotyczącą szkolnych, geograficznych zajęć terenowych. Książka zawiera dwa zasadnicze, uzupełniające się i przeplatające ze sobą wątki: badawczy oraz dydaktyczny. Badawczy – wiedzie od teorii ku szkolnej praktyce; wskazuje trudności, z jakimi borykają się nauczyciele pracujący z uczniami w terenie oraz satysfakcję z zajęć prowadzonych w tej formie. Dydaktyczny – uświadamia ciągłość: tradycji geograficzno-dydaktycznych, których autorzy czują się dziedzicami, oraz różnych koncepcji uczenia geografii i przekłada je do dzisiejszego jakże odmiennego świata – konsumpcyjnego, relatywistycznego, pośpiesznego, wirtualnego, ukierunkowanego na sukces i funkcjonującej w nim polskiej szkoły.
Książka dostępna jest w poniższym linku: http://kegptg.geo.uni.lodz.pl/uploads/Zajecia_terenowe_2020