prof. dr hab. Małgorzata Łuszczak
Artysta grafik, doktor nauk humanistycznych, profesor sztuki.
Twórczość intermedialna w zakresie rysunku, grafiki, animacji, działań w przestrzeni i mediów cyfrowych. Łączy narzędzia klasyczne z drukiem cyfrowym i rzeczywistością rozszerzoną (AR).
Związana zawodowo z Uniwersytetem Śląskim od 40 lat.
Pełniła funkcje kierownika zakładu oraz katedry, kierownika studiów podyplomowych, dyrektora Instytutu Sztuki, była członkiem kilku komisji senackich
W latach 2012– 2019 Dziekanem Wydziału Artystycznego w Cieszynie oraz członek Senatu Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
W latach 2007–2018 związana także z Uniwersytetem św. Cyrila i Metoda w Trnavie (Słowacja) z z FMK (Fakulta of Masmedial Communication).
W latach 1995 -1999 pracowała dla niemieckiej firmy produkującej gry komputerowe TopWare na stanowisku Director Art Design.
Współautorka kierunku Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej, za który w roku 2014 otrzymała Nagrodę Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Zajmuje się popularyzacją kultury cyfrowe. Była uczestniczką kilkunastu miedzynarodowych projektów edukacyjno– artystyczno–badawczych finansowanych m.in. z: Funduszu PHARE, Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego , funduszy norweskich pochodzących z Islandii, Lichtensteinu i Norwegii, NCBiR, Programu Erasmus Sokrates, UE Lifelong Learning Programme, Education and Culture, Kreatywna UE i Interreg.
W latach 2015-2019 była dyrektorem artystycznym projektu Inetnational Festival of Art and Independent Games – LAG finansowanego z Education, Audiovisual and Culture Executice Agency, Creative Europe.
Redaktorka kilkunastu publikacji dotyczących sztuki współczesnej ze szczególnym naciskiem na problemy związane z nowymi trendami w grafice artystycznej.
Obecnie członek Rady Naukowej „Acta Ludologia” czasopisma naukowego z zakresu kompetencji medialnych i cyfrowych, kreacji, projektowania, badań, rozwoju, historii i przyszłości gier cyfrowych oraz studiów nad grami. Wydawca FMK, Uniwersytete św. Cyrila i Metoda w Trnawie, Słowacja.
Od 2019 roku jest dyrektorem Centrum Badawczego i koordynatorem projektu GAME LAB – International Laboratory for Game Studies and Design (partnerzy z Japonii, Meksyku, Belgii, Republiki Czeskiej, USA i Niemiec)
W 2020 podjęła współpracę z Institute for IDEAS , School of Communication, American University, Washington D.C., w ramach badań związanych z przestrzenią wirtualną.
Więcej na:
https://www.american.edu/centers/ideas-institute/institute-for-ideas-people.cfm