27 lutego 2019 roku w Muzeum Śląskim (katowicka Strefa Kultury) odbył się Ogólnopolski Kongres Sportów Elektronicznych z udziałem przedstawicieli Uniwersytetu Śląskiego. Organizatorem przedsięwzięcia było Stowarzyszenie Sportów Elektronicznych, które poprzez prelekcje i panele tematyczne chce pogłębić zainteresowanie młodych ludzi branżą IT, nowymi technologiami i mediami, co w konsekwencji ma zwiększyć liczbę specjalistów potrafiących odpowiednio reagować na dynamiczne zmiany rynku pracy.
Stałym partnerem Stowarzyszenia Sportów Elektronicznych jest Uniwersytet Śląski, który w specjalnie przygotowanej strefie promował kierunki studiów związane z tematyką OKSE’19. Na stoisku „Zanurz się w wirtualnych światach z Kołem Naukowym Informatyków – prezentacja gier VR” uczestnicy mieli okazję nie tylko zapoznać się z projektami stworzonymi przez studentów informatyki UŚ (specjalność – projektant gier komputerowych), a także je wypróbować. Zaprezentowane zostały również możliwości silników gier Unity oraz Unreal Engine 4 wraz z prototypami ich kolejnych projektów. Każdy zainteresowany mógł na własną rękę zmodyfikować grę oraz zagrać w nią na specjalnie przygotowanym zestawie wirtualnej rzeczywistości.
Stoisko Uniwersytetu Śląskiego
fot. Sekcja Prasowa UŚ
Dodatkowo Instytut Psychologii UŚ zachęcał do udziału w badaniu sprawdzającym związek cech osobowościowych ze sprawnością funkcji poznawczych decydujących o powodzeniu w grach e-sportowych. Krótkie badanie pozwoliło poszerzyć naukowy zasób wiedzy na temat złożonej i wielowymiarowej społeczności graczy.
Szczegółowe informacje na temat kongresu dostępne są na stronie: www.kongresesportowy.pl.
Współpraca Uniwersytetu Śląskiego ze Stowarzyszeniem Sportów Elektronicznych stale się rozwija. W ramach kooperacji organizowane są takie projekty i wydarzenia, jak: Śląski Festiwal Nauki Katowice, podczas którego uczestnicy mogą odwiedzić strefę E-sport Point oraz obejrzeć turniej Edu E-sport League; Uniwersytet Młodego Dziennikarza, czyli cykl zajęć dydaktycznych z zakresu dziennikarstwa radiowo-telewizyjnego i e-sportu dla uczniów oraz działająca od 2018 roku sekcja e-sportowa AZS UŚ, dzięki którym Uniwersytet Śląski współtworzy świat e-sportu.
Panel dyskusyjny „Miejsce i rola esportu w edukacji”
fot. Sekcja Prasowa UŚ
W panelu wziął udział Radosław Aksamit, kierownik Centrum Medialnego UŚ
fot. Sekcja Prasowa UŚ