Go to main content

University of Silesia in Katowice

Uniwersytet Śląski laureatem konkursu Genius Universitatis

26.02.2016 - 16:33 update 05.11.2019 - 11:19
Editors: admin

W piątek 26 lutego 2016 r. podczas uroczystości w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie ogłoszone zostały wyniki konkursu Genius Universitatis, zorganizowanego przez Wydawnictwo Perspektywy we współpracy z portalem Marketing przy Kawie. Do konkursu można było zgłaszać narzędzia marketingowe wykorzystywane w rekrutacji na studia w roku akademickim 2015/2016. Prace konkursowe oceniała kapituła złożona z ekspertów marketingu w składzie: Katarzyna Dragović, Michał Imbierowicz, Maciej Waligóra, Leszek Stafiej, Jacek Szlak i Paweł Tkaczyk.

W konkursie udział wzięło 50 uczelni (w tym 3 wydziały), które zgłaszały prace we w następujących kategoriach:

  1. reklama prasowa wspierająca rekrutację: 21 prac konkursowych,
  2. event wspierający rekrutację: 31 prac konkursowych,
  3. gadżet promocyjny wspierający rekrutację: 25 prac konkursowych,
  4. fanpage uczelni na Facebooku: 36 prac konkursowych,
  5. film promujący uczelnię: 35 prac konkursowych,
  6. rekrutacyjny serwis internetowy: 23 prace konkursowe.

Łącznie oceniono 171 prac. Uniwersytet Śląski zajął trzecie miejsce w kategorii gadżet promocyjny wspierający rekrutację. Uczelnia została doceniona za kubek ze śląskim hasłem „Je żeś USia”, czyli „Jesteś u siebie”. Do zapisu hasła wykorzystano font Silesiana 2006, zaprojektowany na potrzeby samorządu regionalnego jako element identyfikacji województwa śląskiego. Krój pisma przeznaczony jest do okazjonalnych druków, listów dedykacyjnych, dyplomów, zaproszeń itp. wspomagających promocję Śląska, z poszanowaniem jego tradycji literniczych. Autorami fontu są Henryk Sakwerda – kaligraf i projektant pism i Artur Frankowski – projektant i typograf, kierownikiem projektu była Ewa Gołębiowska – dyrektor Zamku Cieszyn. Font jest ogólnodostępny, można go pobrać ze strony samorządu województwa śląskiego: www.slaskie.pl.

Fotografia: dyplom i kubek w tle

Projekt kubka powstał w ramach zajęć prowadzonych przez dr Magdalenę Ochwat w Kolegium Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych. Autorami hasła są studenci: Grzegorz Buchalik, Agnieszka Niewdana oraz Łucja Siedlik. Projekt został zrealizowany przez Dział Informacji i Promocji Uniwersytetu Śląskiego. Kubek można kupić poprzez stronę Fundacji Inicjatyw Akademickich Uniwersytetu Śląskiego „Paideia”.

Nagrodę dla Uniwersytetu Śląskiego odebrała Martyna Fołta – pracownik Działu Informacji i Promocji UŚ.

Zdjęcie kubka


„naukawpolsce.pap.pl” – „Nagrodzono najlepsze kampanie rekrutacyjne uczelni” (27.02.2016).

return to top