Uniwersytet Śląski otrzymał nagrodę Genius Universitatis 2018 w kategorii gadżet promocyjny wspierający rekrutację. Do konkursu zorganizowanego przez Wydawnictwo Perspektywy we współpracy z portalem Marketing przy Kawie uczelnie mogły zgłaszać narzędzia marketingowe wykorzystywane w kampanii rekrutacyjnej na studia w roku akademickim 2017/2018.
Wyniki konkursu zostały ogłoszone w piątek 23 lutego 2018 roku podczas gali Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2018 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. W konkursie udział wzięło 46 jednostek, w tym uczelnie, a także wydziały i instytuty. Łącznie oceniono 126 prac i wyłoniono 3 zwycięzców w każdej z następujących kategorii:
- reklama prasowa: 15 prac konkursowych,
- event wspierający rekrutację: 26 prac konkursowych,
- gadżet promocyjny: 17 prac konkursowych,
- kampania w mediach społecznościowych: 17 prac konkursowych,
- video online: 21 prac konkursowych,
- content marketing: 15 prac konkursowych,
- serwis rekrutacyjny: 15 prac konkursowych.
Nagrodę dla Uniwersytetu Śląskiego odebrała kierownik Działu Promocji UŚ Izabela Staszewska-Ferens. Uczelnia została doceniona za projekt linii gadżetów promujących śląską kulturę i język śląski. Materiały promocyjne powstały w ramach współpracy z firmą „Gryfnie”, której właścicielką jest Klaudia Roksela – absolwentka Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ. W projektach gadżetów: koszulek, toreb oraz magnesów wykorzystano pojęcia oraz symbole związane z edukacją w ciekawej, spójnej z identyfikacją „Gryfnie” oprawie graficznej. Gadżety są dostępne w regularnej sprzedaży internetowej i stacjonarnej sklepu „Gryfnie”, a także w magazynie Uniwersytetu Śląskiego.
Promocyjne gadżety Uniwersytetu Śląskiego przygotowane wspólnie z firmą „Gryfinie”
Pamiątkowe zdjęcie laureatów konkursu Genius Universitatis 2018
fot. Dział Promocji UŚ