W lutym i marcu 2020 roku odbywały się rozmowy z członkami zespołu ICRK na temat idei, która towarzyszyła im podczas projektowania jednostki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
O interdyscyplinarności realizowanych w ramach centrum projektów oraz o pewnej powinności łączącej badaczy, dydaktyków i artystów mówiła dyrektor ICRK prof. dr hab. Barbara Kożusznik.
Wicedyrektor ICRK dr Agnieszka Skołucka przedstawiła zadania stojące przede wszystkim przed kadrą wsparcia administracyjnego polskich uczelni w kontekście ich rozwoju badawczego oraz wzmacniania widzialności nauki na arenie międzynarodowej.
Z kolei Katarzyna Więcek-Jakubek, koordynator ICRK ds. współpracy z otoczeniem, argumentowała, dlaczego tak ważne w polskim szkolnictwie wyższym jest poszukiwanie nowych, systemowych i opartych na wiedzy naukowej, rozwiązań.
Temat dotyczący narzędzi ułatwiających funkcjonowanie człowieka w pracy podjęła natomiast dr Małgorzata Chrupała-Pniak, zastępca kierownika Działu HR i Komunikacji z Pracownikami UŚ.
Dr hab. inż. Olaf Flak, prof. UŚ, koordynator ds. inicjatyw badawczych, zaprezentował pierwsze narzędzie analizujące kompetencje kadr przyszłości dla polskiej nauki, projektowane w ramach ICRK z myślą o rodzimym sektorze szkolnictwa wyższego.
Rozmowy
„Chciałabym, aby ludzie nie bali się rozmawiać”
prof. Barbara Kożusznik o możliwościach, jakie daje współpraca z ICRK
Katarzyna Więcek-Jakubek o konieczności testowania nowych rozwiązań z zakresu polityki personalnej
Pierwsze narzędzie analizujące kompetencje kadr przyszłości dla polskiej nauki
Rozmowa z prof. Olafem Flakiem
dr Małgorzata Chrupała-Pniak o rozwiązaniach, dzięki którym będzie nam się lepiej pracowało