INICJATYWA DOSKONAŁOŚCI BADAWCZEJ
SWOBODA BADAŃ – NAUKA DLA PRZYSZŁOŚCI
Cykl „Swoboda badań – nauka dla przyszłości” to artykuły, wywiady i krótkie filmy prezentujące badania laureatów konkursu „Swoboda badań”
dr Joanna Mercik
Potencjał planszówek w popularyzacji nauki
| Przemysław Kowal |
Nasze podejście do edukacji nieustannie się rozwija, a gry planszowe stają się nieocenionym narzędziem w przekazywaniu wiedzy. Gry, które kiedyś kojarzyły się wyłącznie z rozrywką, dziś wkraczają do sal lekcyjnych, przekształcając naukę w angażujące doświadczenie. Jak planszówki mogą wspierać proces dydaktyczny? Czy są w stanie zmienić sposób, w jaki przyswajamy wiedzę?
Te pytania są punktem wyjścia do rozmowy z dr Joanną Mercik z Instytutu Historii oraz Centrum Badań Groznawczych Uniwersytetu Śląskiego. Badaczka w ramach II edycji konkursu „Swoboda badań” realizowała projekt „Gamifikacja edukacji w procesie akademickiego kształcenia nauczycieli”.
Naukowczyni z pasją opowiada o edukacyjnej mocy gier planszowych. Z wywiadu dowiecie się, jakie kryteria powinny spełniać gry planszowe, aby można było wykorzystać je w edukacji, a także jakie zaskakujące wyniki przyniosły jej badania oraz w jaki sposób planszówki mogą inspirować zarówno uczniów, jak i nauczycieli.
Rozmowę przeprowadził Przemysław Kowal z Centrum Komunikacji Medialnej UŚ.
dr Joanna Mercik i Przemysław Kowal | materiały UŚ