INICJATYWA DOSKONAŁOŚCI BADAWCZEJ
SWOBODA BADAŃ – NAUKA DLA PRZYSZŁOŚCI
Cykl „Swoboda badań – nauka dla przyszłości” to artykuły, wywiady i krótkie filmy prezentujące badania laureatów konkursu „Swoboda badań”
dr Justyna Stefańczyk
Dzień Dziecka z książką obrazkową
| Tomek Grząślewicz |
– Książki obrazkowe pozwalają rodzicom rozmawiać z dziećmi o problemach, które dotyczą ich osobiście – uważa dr Justyna Stefańczyk z Instytutu Sztuk Plastycznych UŚ. – Narracja tworzona jest przez ilustracje, tekst oddziałuje oddzielnie, ale jest tam też przestrzeń dla rodziców i opiekunów do prowadzenia swoich historii, no i oczywiście przestrzeń dla dzieci.
Warto więc przy okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka (1 czerwca) obok deseru lodowego, wizyty w parku wodnym czy wycieczki do wesołego miasteczka podarować swoim pociechom książkę przekazującą ważne treści w sposób atrakcyjny graficznie. Mogłaby nią być „Zasada zachowania energii”, którą dr J. Stefańczyk stworzyła w ramach II edycji konkursu Swoboda badań Inicjatywy Doskonałości Badawczej. Książka ukazała się nakładem założonego przez dr J. Stefańczyk wydawnictwa Dzika Małpa.
W podcaście Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach dr J. Stefańczyk opowiada o „Zasadzie zachowania energii”. Porusza też inne interesujące kwestie:
- Kto powinien wybierać książki dla dzieci: dorośli czy dzieci?
- W jaki sposób Bob Dylan zainspirował książkę „Eko Song”?
- Czy aplikacje takie jak „Co robią zwierzaki?” zastąpią tradycyjne książki obrazkowe?
Rozmowę przeprowadził Tomek Grząślewicz z Centrum Komunikacji Medialnej UŚ.